Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 17201 til 17220 af 62610
-
SIMPELT!
ForumindlægJeg sidder med forbrænding af oktan (C8H18) Og jeg har skrevet reaktionen op, men er usikker om én ting: C8H18 + X antal O2 ---> 8 CO2 + 9 H20 Hvordan finder man frem til hvor mange O2 forbindelser der skal bruges? På forhånd tak! -
Grafen for funktionen
ForumindlægGrafen for funktionen f(x) = 3x2 - 12x + 9 er en parabel. Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt. HJÆÆÆLP! Det er forresten uden hjælpemidler Edit: Jeg vil sætte stor pris på, hvis det bliver forklaret nærmere.. -
Matematik HJÆLP
ForumindlægJa det er vel nærmest en gåde som jeg ikke fatter:3 mænd går ind på et hotel og betaler hver 100 kr. for et værelse. altså 300 i altLidt får hotelejeren dårlig samvittighed, og sender en ansat op med 50 kr fordi hun synes det har betalt for meget. men på vejen derop kommer den ansatte til at tænk... -
FALD
ForumindlægHej! Jeg ville hører om der er nogen der har læst "Tarjei Vesaas: Fald? Og om der var nogen der kunne komme med et par hints til mig, om teksten. Jeg sidder nemlig lidt fast i min analyse af den...På forhånd tak! -
Abstract?
ForumindlægJeg kan se at der er nogle der har skrevet at der ligger en vedjledning til at skrive abstract herinde. Jeg kan simpelthen ikke finde det. er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg finder det? :D -
Prostitution
ForumindlægHej Jeg går i 9.klasse og har projektuge. Vores overemne er " det frie valg" og jeg har valgt emnet prostitution. Er der måske nogen der har en kreativ ide, til et produkt som jeg kan bruge? Tak på forhånd! -
USA
ForumindlægHej. Det kan godt være, at nogle synes det er nemt at google, men jeg kan ikke finde et entydigt svar :( Hvem var i perioden omkring den amerikanske borgerkrig den "gode" præsident, der kæmpede for, at de sorte også skulle have rettigheder? Var det Lincoln eller hvad? Håber på lidt hj... -
Lyrisk eller Episk
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analyse et digt af Klaus Rifbjerg som hedder ”Film” fra digtsamlingen Under vejr med mig selv Digtet handler kort om Klaus Rifbjerg som dreng og en af hans venner, der er i biografen for første gang. Jeg er bare i min analyse kommet i tvivl om det er... -
Er Leninisme og Marx-Leninsime det samme?
ForumindlægEr der nogen der ved om Leninisme og Marx-Leninisme er det samme? Hvis nej, hvilke store forskelle er der så? -
Fagforeningernes opbygning
ForumindlægHej. Jeg skal redegøre for fagforeningernes opbygning og deres rolle i forbindelse med overenskomstforhandlingerne. Er der nogen der er kloge indenfor dette område må i meget gerne hjælpe :) På forhånd tak! -
Engelsk stil
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med en engelsk stil, som jeg skal lave til i morgen? Ordene som skal være med er: kirke, bryllup, stop, arrestation, flugt, hest, skov, mødes, fredløse, leder, bue, hætte. Og det skal være en stil på Engelsk -
HJÆLP HASTER: 1./2. håndskilde
ForumindlægHej Jeg er kommet i tvivl om min kilde er en 1. eller 2. håndskilde da det er den originale tekst, MEN den er blevet redigeret af det nye forlag som har udgivet bogen. Der står noget i introduktionen om at noget af tegnsætningen og enkelte ord er blevet moderniseret i forhold til det britis... -
eventyr!
Forumindlæg -
resumé af northern ireland
ForumindlægHej er der nogen der kunne skrive en lille rusume om northern Ireland? Bare kort helst 5 linjer -
Musik - Krea
ForumindlægEt kort spørgsmål: Må der være sang/stemmer på det musik vi laver kreaprogram til???? Jeg har hørt at der ikke må, men også at der må, så jeg er en smule i vildrede... Håber der er nogen, der ved det... -
Hvad Skyldes Magnetisme?? HASTER!
ForumindlægHeeY!Er her nogen, der kan fortælle mig, hvorfor en magnet er magnetisk? Hvad er det, der gør et stof magnetisk?, eller rettere sagt; "Hvad skyldes magnetisme??"Haster!! Fysik-eksamen imorn!!!!!Tak på forhånd!!MVH. ChaRmE_RosE -
Garfield-------
Forumindlæghvad skrev du om i din 3.g opgave::::::::ps:og i hvilket fag?????+ -
Engelsk prøve
ForumindlægHej skal til engelsk prøve i morgen hvad skal jeg gøre hjæææælp. hvad skal jeg sige osv. for en tekst som jeg har 20 minutter til at forberede teksten. hvad skal jeg gør med teksten? skal jeg lave en disposition eller hvad? hvis ja hvad skal der være i dispositionen? og hvor mange ting skal jeg ... -
Forskellen på Venstre og Konservative?
ForumindlægHej alle. :) I forhold til at Det Konservative Folkeparti er konservativt (surprise) og Venstre er et liberalistisk parti, kan jeg ikke umiddelbart finde en (ikke nødvendigvis markant) forskel på partierne? Jeg er ved at skrive en mindre aflevering, og er ved at lave sammenligning mellem dem. Nog... -
Dansk stil: Forhold mellem mænd og koner
ForumindlægInterviewet med den 6-årige Katrine handler om hendes familie, og hvad hendes mor, far og bror laver der hjemme og udenfor hjemmet. Og at hun mener der er ting kvinder ikke kan, og mænd ikke kan. Hendes mor køber mad, tøj og laver maden i køkkenet der hjemme. Katrines far laver gril og kan ikke s...
