Søgning på: dansk reportage. Resultater: 17221 til 17240 af 41162
-
b. Hvad mener du, at de to fag kan bidrage til, når du skal besvare din opgaveformulering?
ForumindlægJeg er i tvivl hvad jeg skal skrive, det er jo historie og dansk, og jeg har perioden 1850-1910 - arbejderklassens forhold -
Hvad synes i om min novelle?
ForumindlægJeg har skrevet en novelle i Dansk Eksamen, og er meget nervøs for, hvordan det er gået.. Fanger man, at hovedpersonen er skizofren? Hvad synes i, i det hele taget? Caroline -
Realismen
ForumindlægHej, har trukket "realismen" som hovedemne i min dansk afgangseksamen, så ville høre om i kendte en tekst som er skrevet i den realistiske periode? På forhånd tak (: -
Måske skulle testene testes.
ForumindlægI testen under dansk "Sammensatte navneord" er oplysningerne og svaret i punkt 19 forkerte. -
Måske skulle testene testes.
ForumindlægI testen under dansk "Sammensatte navneord" er oplysningerne og svaret i punkt 19 forkerte. -
Digte fra 1990-2010 HJÆLP!
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til at finde digte fra 1990-2010... Skal bruge det ret hurtigt da det er til min dansk synops... Det skal være et digt har lidt ´´kød`` på? -
Hjælp det haster !!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at oversætte dansk til engelsk jeg har en lille opg pleasss det haster virkelig meget -
nogen der gik i 9. sidste år?
Forumindlæghej er der nogen der kan hjæpe som gik i 9 klasse sidste år? jeg skal op til terminsprøve på mandag er der nogen der kan sige mig lidt om valgmulighederne i dansk? -
Analyse af Tyvetøs
ForumindlægHej. Skal op i mundtlig dansk i Tyvetøs af Martin Andersen Nexø. Har brug for hjælp omkring analysen. Hvilke tekster ville i perspektivere/parallelisere med?? På forhånd tak. -
Kortfilm Kuppet !?
ForumindlægNogen der har trukket kortfilm i dansk og har valgt kortfilmen "kuppet"? Hvis ja, vil vedkommende gerne skrive til mig så vi kan udveksle idéer :) På forhånd tak. -
AT - Rejsen
ForumindlægHej Jeg skal til årsprøve i AT med emnet Rejsen. Min fagkombination er dansk og tysk (med en samfundsfaglig vinkel). Er der nogen der har nogle gode forslå til emner??? Tak :) -
Hjææælp det haster ....
Forumindlæghej folkens :) Nogen der kan rette min dansk stil, det ville være en stor hjælp. Den fylder 2 sider :) På forhånd tak.. :) -
Klumme nutidens voksne
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en klumme i dansk. Er der nogen der har nogle gode underemner, som jeg kunne skrive om. På forhånd tak for hjælpen -
Hjælp; Argumentation metode?
ForumindlægHej, Hvilken metode er "argumentation"? Skriver om John Stuart Mill, og han argumenterer jo.. Så hvilken metode er det i dansk og samfundsfag? Tak -
ER retorik en teori?
ForumindlægEr retorik en teori i de hermaneutiske fag (fx dansk)? Og kan retorikken godt bruges i forbindelse med lyrik (digte)? -
at eksamen i morgen:(
ForumindlægNogen der kan skrive noget om metode i humaniora (dansk) og samfundsvidenskabelig (religion), for der sættes vægt på metode og teori :( -
Karakterskala?
ForumindlægHeej Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en karakterskala over dansk mundtlig eksamen? Altså med forklaringer til karakteren? -
konklusion??
ForumindlægNår man i en dansk analyse (af f.eks. novelle) skal skrive en konklusion, hvad er det så helt præcist man skal skrive dér? Og hvad er det man skriver i fortolkning? På forhånd tak :D -
Samfundsfag: uddannelsessystem
ForumindlægHej.. Jeg skal fortælle om det danske skolesystem contra det amerikanske skolesystem til eksamen. Nogen som ved hvad jeg skal lægge vægt på og fortælle? På forhånd tak :) Anne -
Metode: Et dukkehjem
ForumindlægHvilken metode bruger jeg når jeg i dansk analysere bogen "Et dukkehjem" men henblik på datidens samfund?
