Søgning på: dansk reportage. Resultater: 17221 til 17240 af 41162
  • b. Hvad mener du, at de to fag kan bidrage til, når du skal besvare din opgaveformulering?

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl hvad jeg skal skrive, det er jo historie og dansk, og jeg har perioden 1850-1910 - arbejderklassens forhold
  • Hvad synes i om min novelle?

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en novelle i Dansk Eksamen, og er meget nervøs for, hvordan det er gået.. Fanger man, at hovedpersonen er skizofren? Hvad synes i, i det hele taget? Caroline
  • Realismen

    Forumindlæg
    Hej, har trukket "realismen" som hovedemne i min dansk afgangseksamen, så ville høre om i kendte en tekst som er skrevet i den realistiske periode? På forhånd tak (:
  • Måske skulle testene testes.

    Forumindlæg
    I testen under dansk "Sammensatte navneord" er oplysningerne og svaret i punkt 19 forkerte.
  • Måske skulle testene testes.

    Forumindlæg
    I testen under dansk "Sammensatte navneord" er oplysningerne og svaret i punkt 19 forkerte.
  • Digte fra 1990-2010 HJÆLP!

    Forumindlæg
    Har virkelig brug for hjælp til at finde digte fra 1990-2010... Skal bruge det ret hurtigt da det er til min dansk synops... Det skal være et digt har lidt ´´kød`` på?
  • Hjælp det haster !!

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med at oversætte dansk til engelsk jeg har en lille opg pleasss det haster virkelig meget
  • nogen der gik i 9. sidste år?

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan hjæpe som gik i 9 klasse sidste år? jeg skal op til terminsprøve på mandag er der nogen der kan sige mig lidt om valgmulighederne i dansk?
  • Analyse af Tyvetøs

    Forumindlæg
    Hej. Skal op i mundtlig dansk i Tyvetøs af Martin Andersen Nexø. Har brug for hjælp omkring analysen. Hvilke tekster ville i perspektivere/parallelisere med?? På forhånd tak.
  • Kortfilm Kuppet !?

    Forumindlæg
    Nogen der har trukket kortfilm i dansk og har valgt kortfilmen "kuppet"? Hvis ja, vil vedkommende gerne skrive til mig så vi kan udveksle idéer :) På forhånd tak.
  • AT - Rejsen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til årsprøve i AT med emnet Rejsen. Min fagkombination er dansk og tysk (med en samfundsfaglig vinkel). Er der nogen der har nogle gode forslå til emner??? Tak :)
  • Hjææælp det haster ....

    Forumindlæg
    hej folkens :) Nogen der kan rette min dansk stil, det ville være en stor hjælp. Den fylder 2 sider :) På forhånd tak.. :)
  • Klumme nutidens voksne

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en klumme i dansk. Er der nogen der har nogle gode underemner, som jeg kunne skrive om. På forhånd tak for hjælpen
  • Hjælp; Argumentation metode?

    Forumindlæg
    Hej, Hvilken metode er "argumentation"? Skriver om John Stuart Mill, og han argumenterer jo.. Så hvilken metode er det i dansk og samfundsfag? Tak
  • ER retorik en teori?

    Forumindlæg
    Er retorik en teori i de hermaneutiske fag (fx dansk)? Og kan retorikken godt bruges i forbindelse med lyrik (digte)?
  • at eksamen i morgen:(

    Forumindlæg
    Nogen der kan skrive noget om metode i humaniora (dansk) og samfundsvidenskabelig (religion), for der sættes vægt på metode og teori :(
  • Karakterskala?

    Forumindlæg
    Heej Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en karakterskala over dansk mundtlig eksamen? Altså med forklaringer til karakteren?
  • konklusion??

    Forumindlæg
    Når man i en dansk analyse (af f.eks. novelle) skal skrive en konklusion, hvad er det så helt præcist man skal skrive dér? Og hvad er det man skriver i fortolkning? På forhånd tak :D
  • Samfundsfag: uddannelsessystem

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal fortælle om det danske skolesystem contra det amerikanske skolesystem til eksamen. Nogen som ved hvad jeg skal lægge vægt på og fortælle? På forhånd tak :) Anne
  • Metode: Et dukkehjem

    Forumindlæg
    Hvilken metode bruger jeg når jeg i dansk analysere bogen "Et dukkehjem" men henblik på datidens samfund?