Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17221 til 17240 af 46276
-
Udryddelseslejre
ForumindlægSkal skrive en opgave om emnet Udryddelseslejre. Det er en historie opgave og skal skrive historien over bogen stiftelsen, men internetkilder kan også bruges. Nogen der kan hjælpe med en problemformulering*? Tak -
Tjernobyl
ForumindlægHej SP Jeg har skrevet AT synopsis om tjernobyl i fysik og historie. Er der nogen der har en metodisk viden om historie faget, der har lyst til at læse synopset igennem og kommentere på det? :) -
ide til emne
Forumindlæghej jeg skal skrive srp opgave i fagerne Historie og Kemi. Jeg har valgt og skrive om rygning- nikotin. har nogen en ide hvad man kan skrive i historie delen om dette emne? -
æneiden.
Forumindlæghey.. jeg har læst æneiden, mn jeg er ikke sikker på at jg forstår problemet i historien. tænkte på om nogen gider at give en referat af historien? -
analyse af kilde
ForumindlægHey Jeg sidder med dansk historie opgave....I Historie skal jeg lave en analyse af en kilder, men er i tvivl om hvordan man giber det an, nogen der kan hjælpe? -
Mein neunter Mord - resumeee
ForumindlægHej Skal til at skrive om historien "Mein neunter Mord" af Milena Moser. Har læst historien men fatter den ikke :S nogen der kan hjælpee?? er nemlig heller ikke god til tysk :( -
Opmærksomhed ! er der nogen..
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder her med historien "Just like that" og har lidt svært med den. Er der nogle der evt. har læst den, og kan give et lille referat af denne historie? Tak på forhånd! Louise -
Redegørelse - datid/nutid?
ForumindlægHvordan skal jeg skrive redegørelsen i min DHO, når en dansk redegørelse skal skrives i nutid og en historie redegørelse skal skrives i datid, men dansk og historie skal blandes i denne redegørelse? -
Projektopgave - mobning
ForumindlægVi er to 9. klasses elever, der er i gang med at lave en projektopgave om mobning. Vi vil gerne spørge, om der er nogle, der har nogle historier om mobning. At I selv har mobbet eller har en historie. På forhånd tak. :-) -
fsa: det stille ocean
Forumindlæghej er der nogle der har ideer til hvad min historie kan handle om. det er en fsa hvor jeg har valgt et billede der hedder "det stille ocean" af Alex Colville historien skal være i jeg-form. Tak på forhånd. -
Haster skal afleveres imorgen!!
ForumindlægSkal skrive en lille historie om fodbold. Hvor jeg skal vise jeg kan bruge akk- dativ- og refleksive pronominer. Jeg har så skrevet historien, men er der nogen som vil rette mine fejl?? -
Haster helt vildt meget!! skal afleveres imorgen
ForumindlægSkal skrive en lille historie om fodbold. Hvor jeg skal vise jeg kan bruge akk- dativ- og refleksive pronominer. Jeg har så skrevet historien, men er der nogen som vil rette mine fejl?? -
Blekingegade banden!?
ForumindlægHej, Min veninde og jeg skal skrive om Blekingegade banden i AT og vi skal til eksamen i næste uge. Det er et rigtig svært emne, synes jeg og jeg har ikke rigtig styr på nogen af tingene. Derfor håber jeg at nogen af Jer lige kan give et par små svar på mine problemstillinger eller bare komme m... -
Blekingegadebanden
ForumindlægHej, Min veninde og jeg skal skrive om Blekingegade banden i AT og vi skal til eksamen i næste uge. Det er et rigtig svært emne, synes jeg og jeg har ikke rigtig styr på nogen af tingene. Derfor håber jeg at nogen af Jer lige kan give et par små svar på mine problemstillinger eller bare komme m... -
Blekingegadebanden
ForumindlægHej, Min veninde og jeg skal skrive om Blekingegade banden i AT og vi skal til eksamen i næste uge. Det er et rigtig svært emne, synes jeg og jeg har ikke rigtig styr på nogen af tingene. Derfor håber jeg at nogen af Jer lige kan give et par små svar på mine problemstillinger eller bare komme m... -
Korstogene: Hvilke religionsbegreber kan der bruges?
ForumindlægHej med jer alle sammen. I forbindelse med min AT-eksamen skriver jeg om Korstogene i religion (hum) og historie (samf), og jeg gør brug af en tale af Bush, hvor han omtaler krigen i Afghanistan og Irak som et korstog samt jeg gør brug af Pave Urban II's tale. Jeg har valgt at lave om på min... -
Psykoanalyse af Hitler
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder i øjeblikket og skriver AT eksamens synopsis. Jeg har valgt at have om Hitler, hvor jeg vil belyse hvem Hitler var og hans vej til magten gennem Histore (A) og psykologi (C). Historie som samf og psykologi som hum. Jeg har to problemstillinger der omhandler psykologi. Den... -
Dansk skriftlig FSA - hvor mange ord?
ForumindlægHej studies! Jeg skal i morgen op til dansk skriftlig eksamen, men er kommet lidt i tvivl, hvor meget det jeg skriver skal fylde. Det afhænger nok af, hvilken genre det er, men hvis det bare er et essay eller en novelle, historie. Hvor meget skal den så fylde. Det har min lærer ikke fortalt m... -
problemer med kilderne
ForumindlægHej folkens :) jeg er godt i gang med at skrive min disposition til historie eksamen, men jeg sidder lidt fast. jeg har trukket: starten på den kolde krig, og det jeg meget glad for, men jeg har fået tre kilder, jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg skal bruge eller lave underspørgsmål til. jeg har v... -
Hjælp til Eksamensprojekt
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til den mundtlige eksamen i min eksamensprojekt her i morgen, men jeg har opdaget en kæmpe fejl i min synopse. Da jeg havde sat mig selv i tidspres i forhold til deadlinen, så resulterede det i en direkte elendig struktur af opgaven. Redegørelsen er stortset ikke tilstede. ...
