Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17221 til 17240 af 33650
  • la lengua de las mariposas-manuel rivas

    Forumindlæg
    nogle der har læst novellen??? jeg forstår ikke hvem det er der er en atheist? og hvorfor brænder moren papirene om faren... forstår ligesom ikke pointen i historien????håber nogle vil hjælpe?jope
  • diktatorernes årtier

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med at lave historie opgaver, men jeg kan ikke lave dette spørgsmål 1) hvorfor støttede USA england og frankrig" den hvide arme"??? på forhånd tak
  • GRUNDLOVEN

    Forumindlæg
    overvejer at skrive sso i historie og har grundloven i tankerne, har hørt det skulle være et halv-avært emne, er der nogle der kan af eller bekræfte dette, og er der nogel der har nogel gode ideer til en indgangsvinkel
  • SSO

    Forumindlæg
    skal til at skrive større skriftlig opgave i historie, og skal skrive om de der tysker piger.. feltmadrasserne.. så ville høre om der var nogen der havde nogle gode links til det emne eller evt noget andet hjælp??
  • HJÆLP! - AT METODE (DK & HIST)

    Forumindlæg
    Hej!. Jeg skal snart op til en AT eksamen, og jeg har om politiske og kongelige nytårstaler. Kan man godt bruge den heumeunteturiske spiral til historie?? Eller dansk? Er ret forvirret. Eller er det helt andre metoder?
  • AKUT hjælp til perspektivering

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med at perspektivere mellem "historien om en moder" og digtet "til mit døde barn, hvis man ser på det med temaet kærlighed i baghovedet?
  • Eine Liebegeschichte

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til årseksemen i morgen, hvor jeg har trukket "Eine Liebegeschichte" . Jeg forstår ikke teksten, så hvis der er nogen, der kender til historien og ville hjælpe, så vil jeg være meget taknemmelig?
  • hjæLP haster

    Forumindlæg
    nogen som vil hjælpe med en historie om a knife , a map , a dead body , a føtex bag . a shampoo bothe det skal være engelsk
  • Repræsentativitet af tal ??

    Forumindlæg
    Hej alle ! Jeg vil meget gerne høre, hvordan man konkluderer om tal er repræsentativt for en befolkningsgruppe, når man bruger den kvantitative metode inden for historie ?? Håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd.
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Hej jeg skal perspektivere to tekster, og har lidt svært ved det., og håber nogen kan hjælpe. Jeg skal perspektivere en novelle ved navn Frøkenen til et eventyr som hedder historie om en moder.
  • Hvilken slags kilde er Churchills fultontale?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i historie eksamen i morgen (3.g), og er i tvivl om hvilken slags kilde Churchills tale i Fulton, fra 1946 er? Håber nogle kan hjælpe :)
  • Reglerne til Science fiction

    Forumindlæg
    Hej alle sammen jeg har problemer med min science fiction og jeg ville spørge jer om hvilke regler skal der være i historien? altså jeg ved at der skal være et novum, men ellers andet...? mange tak på forhånd ;)
  • Industrialisering, perspektivering

    Forumindlæg
    Hej (igen)! Jeg har problemer med at perspektivere industrialiseringen med noget andet indenfor historie.. Er der mon nogle der ligger inde med en rigtig god perspektivering? :-) // En snarlig student :-)
  • SSO (den finske vinter krig)

    Forumindlæg
    Hej folks! Jeg har valgt at skrive min SSO i historie. Jeg har tænkt mig at skrive noget om den finske vinter krig. Hvad synes I om emnet?
  • Et spørgsmål mht. vurdering

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er ved at skrive dansk/historie opgave, og er i tvivl om jeg i min vurdering må komme med min egen mening? / Kathrine
  • Gladiatorkampe (psykologiske teorier)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en historie opgave om gladiatorer. Jeg skal komme ind på nogen psykologiske teorier om facinationen for gladiatorkampenes vold og død. Jeg er gået helt i stå, er der nogen der kan hjælpe mig?
  • heksejagt hovedspørgsmål

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal til at skrive dansk historie opgave, og har valgt at skrive om heksejagt i middelalderen. MEN, ved ikke hvad mit hovedspørgsmål kan være? hvad jeg skal redegøre for? nogle der har én ide?
  • DHO 2. verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej, håber i vil hjælpe mig! jeg sidder og mangler et emne inde for historie til min DHO, det skal helst være omkring 2. verdenskrig men kan være omkring 1. verdenskirg også tak på forhånd :)
  • word hjælp

    Forumindlæg
    Da jeg skal til at skrive historie opgave i næste uge, vil jeg gerne høre hvordan man laver fodnoter? Kan simpelthen ikk finde ud af det:(Er der ikk en der ville være så rar at forklare dette for mig?På forhånd tak...
  • Behøver man lave personkarakteristisk af bipersoner?

    Forumindlæg
    Ja behøver man lave personkarakteristik af bipersoner i en novelleanalyse i 1.g? Føler bare min analyse er ALT for lang allerede..... der sådan 3 personer der er med meget lidt, men de har alle 3 en stor betydning for historien......