Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 17241 til 17260 af 62610
-
HASTER: homers odysse
Forumindlæghej hvad er budskabet i homers odysse, meget vigtig! håber i kan hjælpe mig. kan ik finde dt på nettet. har prøvet alt! lyder hysterisk fordi som sagt er dt meget vigtig. tak på forhånd -
Digt
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at analysere digtet.? Dejlige Danmark med skovklædte Kyster, blot vi var fri for hver eneste Tysker, borte er trygheden, borte er Ro, borte er Freden, Hvor Tyskerne bo. Dejlige Danmark med Køer og Grise, Alt, hvad du har, kan Tyskerne spise, Nu skal de høste, hvad d... -
kongemordet?
ForumindlægHej, er der nogen der kan give mig en forklaring på hvad kongemordet var og hvorfor det skete? Tak :) mvh, louise -
budskab
Forumindlæghvordan finder man et budskab i en novelle? -
Hjælp mig med at skrive en novelle om flygtninge
ForumindlægPlease hjælp mig skal aflevere en novelle om flygtninge den 16/12 2016 men ved ikke lige hvordan jeg skal skrive den -
ideer til tekster fra det moderne gennembrud
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive 2.g opgave. jeg vil gerne skrive om noget fra det moderne gennembrud, men kan ikke lige komme på nogle gode tekster/noveller. Jeg har kigget lidt rundt og bl.a. fundet "Et dukkehjem" af Henrik Ibsen og "idyl" af Henrik Pontoppidan. Er de gode a... -
Haster
Forumindlæghar en novelle som hedder blackout, men har et problem med tekstens nulpunkt er der en der kan fortælle mig hvad tekstens nulpunkt er ? tak på forhånd -
Kryptering
ForumindlægHej :) Er der nogen som ved, hvor man kan finde litteratur om, hvordan kryptering har været brugt før og under 1. Verdenskrig? -
Hjælp til sociologiske begreber.
ForumindlægHej Studieportalen. Er der nogen der kan komme med nogen sociologiske begreber der kan tilknyttes kønsroller og identitet? Og så forklare hvad de betyder? Tak på forhånd, og god fredag aften derude. -
2. verdenskrig
ForumindlægHej. Jeg vil lige prøve og høre herinde, om der er nogen der kender nogle gode hjemmesider om Englands rolle i begyndelsen af 2. verdenskrig? -
Imperialismen 1870-1914
Forumindlæga) Hvilke tekniske fordele havde europæerne? -
Vurdering?!
ForumindlægHej.. Jeg sidder og skal til at skrive en opgave.. Jeg blev bare lidt i tvivl om hvordan man laver en vurdering...! Jeg skal vurdere hvorfor USA involverede sig i Golfkrigen? Altså skal jeg skrive de argumenter for hvorfor USA blandede sig? og hvad mere? Håber I kan hjælpe... -
romantisme og barokken
Forumindlæghej er der nogen der har notater om romantismen og barokken periode, eller hvor kan man finde den i studieportal. for jeg har nemlig prøvet at søge her i studieportalen men der kom ikke noget frem. ville det være rigtig godt hvis i gad og hjælpe mig -
todo sobre mi madre!
ForumindlægHejsa Alle :) Er der nogle der kender "todo sobre mi madre"(alt om min mor) af Pedro Almodovar ? ved i hvad titelen har med filmen at gøre ? hvorfor hedder den "todo sobre mi madre" (alt om min mor )? Hilsen Mia -
Digt
ForumindlægJeg mangler en overskrift, jeg er ikke færdig med digtet. Det skal snart udgives..... Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad du synes om digtet? Eller om der er fejl! My darling My heart is aching And youre hurting me Are you enchanting me or what? Everyone can forget and forget So why cant I f... -
OSO opgave - Ideer
ForumindlægHej alle studienet brugere. Jeg har fået en sjov stor opgave for, som ikke faktisk ikke er sjov.. Men men, jeg har tænkt mig at skrive om journalist uddannelsen, og har allerede et interview med en studerende fra Aarhus. Mit problem er at jeg virkelig er dårlig til at komme på noget der kan vær... -
Det ideelle samfund - teori
ForumindlægMeget kort handler min opgave om, at se på Platons visioner om det ideelle samfund og undersøge om disse tanker har relevans for det repræsentative demokrati, som vi har i dag. men mit spørgsmål er egentlig metoderelateret. For hvilken teori benytter man når man løser en problemformulering som de... -
Forskel på diskurs og framing?
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive SRP om politisk kommunikation og sidder i den forbindelse og skal analysere politiske taler. Jeg vil gerne bruge diskursanalyse, men jeg har svært ved at skelne en diskurs og framing? Og hvordan bruger man helt konkret begreberne? Fx ordene "cafépenge" og &... -
Perspektivering af den lille Rødhætte.
ForumindlægHejsa. Hvad kan man perspektivere Rødhætte til i den virkelige verden? -
Franske revolution!
ForumindlægFortæl mig ALT hvad du(I ved om den franske revolution! :D
