Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 17281 til 17300 af 33706
-
Teknisk toolbar?
ForumindlægHejsa.Jeg har set andre fra klassen bruge en toolbar/værktøjslinje med matematiske/fysiske operatorere i word. Er det en udvidelse, eller findes det simpelthen bare ikke i word versionerne før windows xp? -
hej allesammen. er der nogen der vil hjælpe med 2 spørgsmål..til naturfag årsprøve imorgen??
Forumindlægjeg skal op i naturfag årsprøve imorgen. jeg går i g, og ville have svar på de to spørgsmål:1. er der nogen der vil fortælle hvordan man laver et bevis for cosinus og sinus ved hjælp af enhedscirklen??2.hvordan laver man et bevis for y=ax+b??det ville være til stor hjælp hvis nogen svarede..mange... -
nulpunkter og fortegn
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1501Jeg skal bestemme dm(f), nulpunkter og fortegn uden at bruge CALC-menuen på TI-83...Jeg skal vel regne x^2-2x-3 ud som en 2. gradsligning... -
Naturlig eksponentielfunktion
ForumindlægHej, Jeg har en aflevering, hvor jeg skal beskrive den naturlige eksponentielfunktion, men har ikke helt forstået, hvad det er? Kunne godt tænke mig en forklaring på det, og hvad en eksponentielfunktion bruges til. Mener det er noget med, at eulers tal forekommer i naturen? Ikke helt sikker. Ta... -
information om ligninger til tangenter efterlyses
Forumindlæghar en opgave, som jeg er gået helt kold i. Opgave: Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet p(1,f(1)). se vedhæft! -
Indledning til SSO i mat
ForumindlægJeg skriver stor opgave om Algebra - helt præcist "algebraiske strukturer og afbildninger mellem disse".Jeg skal nu til at skrive indledningen, og er lidt i tvivl om hvad denne egentligt skal indholde? Skal man skrive et kort resume af algebraens historie, og derefter hvorfor man har va... -
medianer?
ForumindlægHey... nogen der kan fortælle hvordan man kan udregne medianernes skræringspunkt?? -
srp
Forumindlæg -
Chi-i-anden samt T- og F-fordelingen
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med at forstå følgende: Chi-i-anden samt T- og F-fordelingen. T-fordelingen vil jeg anvende til at kunne sige noget om en fordeling udfra en stikprøve, f.eks. middelværdien i en stikprøven svarer til middelværdien i populationen. χ2 - fordelingen vil... -
Litterære perioder
ForumindlægHey!Jeg er ret ny herinde, så jeg håber, at jeg gør dette rigtigt.Jeg skal til årsprøve i dansk, så jeg ville høre om der var nogen, der kunne gøre rede for nogle litterære perioder. Bare hvad der kendetegner dem, årstal osv. Det er primært Barokken, Romantikken, Oplysningstiden, Renæssancen og Æ... -
Kloge ord
ForumindlægHej..Skal op den 13. juni(1. g), og har styr på mit C-nievau stof..Så jeg vil spørge, hvad i kan anbefale man supplerer med... Fx noget på A-nievau..Har i nogle hjemmesider eller links, vil dette også være helt kanon..Mit pensum: Fysiologi, Sexologi, Økologi, Neorobiologi, (Mad)..Takker.. -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
matematikprogrammer etc?
ForumindlægHej Alle,Jeg er lige begyndt på Mat A-niveau og leder efter et godt computerprogram, der giver træning og øvelse i at regne opgaver - så jeg er forberedt til fingerspidserne til Xamn.Er der nogen kender et sådant program eller har andre forslag til hvordan man bedst kan forberede sig til eksamen?... -
Supplering karakter
ForumindlægHej, Den karakter man får, efter at have suppleret et fag, har det NOGEN som helst indflydelse på sit gennemsnit fra gymnasiet eller andet? Er det så ikke ligegyldigt, hvilken karakter man får, så længe, at man består? -
HJÆLP til metode i AT - HASTER!!!
ForumindlægHej. Jeg skriver i historie og matemaik om opdagelsesrejser og christoffer columbus. har bare ikke nogen ide om hvad jeg skal skirve under metode afsnittet? har kigget lidt rundt omkring, men de begreber der bliver nævnt kender jeg slet ikke. Hjælp mig, er forvirret og stresset!!! -
Ja ja ja.. .Nu er jeg her igen... Suk.
ForumindlægJa... Det er mig igen... Undskyld... Undskyld undskyld undskyld.. Men nu jeg alligevel er her spørger jeg altså.. Jeg har denne ligning vidst nok 2.grads.. x(x-3)(4-2x)=0... Nogen der vil hjælpe og kan forklare hvordan de gør? -
matematiske beviser, sikre??
Forumindlæghej er de matematiske beviser vi lærer i 1.g som fx direkte bevis , induktionsbeviset osv. 100% sikre?? eller kan der være undtagelser??mange tak :) -
Hjælp til Mat og fysik på Uni-niveaue
ForumindlægHej alle.. jeg læser til ingeniør og har det svært ved at forstå den fysik del som vi laver.. derfor søger jeg nogle der kan hjælpe mig til lektier 1-2 gange om ugen.. jeg betaler penge .. hvis du er studerene der kan hjælpe eller en der har forstand på sådan noget kan du kontakte mig her.. tak... -
Maple
ForumindlægHvordan kan jeg få maple til at vise hele udregningen, og ikke kun svaret? -
Integration og bestemmelse af arealet under en graf
ForumindlægIndenfor emnet "integration" hvordan er det muligt at finde arealet under grafer?
