Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17361 til 17380 af 46276
-
Vanvittig eksamensplan
ForumindlægJeg har netop tjekket undervisningsministeriets eksamensplan for skriftlige eksaminer til sommer. Den findes her: http://us.uvm.dk/gym/eksamen/documents/stx_hf-proevekalender2007-2010_08102007.pdf Læser i den også således, at hvis man har Mat A og Spansk A, da ser det således ud: 13. maj: Dansk... -
Dansk A - dumpet?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg fik 00 i dansk årskarakter mundtlig, da jeg havde lidt af en lorte lærer på alle måder. Alligevel fik jeg dog 7 i dansk skriftlig. Nu skal jeg så desværre ikke op i dansk mundtlig, men i dansk skriftlig. Er dansk faget så dumpet? -
relevante studieprogrammer til lommecomputer (derive fx)
ForumindlægHej ;Jeg står i samme situation som mange af jer, om et par måneder skal til eksamen, og jeg søger derfor relevante programmer til min Pocket PC. Jeg tænker mest af alt på et program som Derive.Nogle der kan assistere ?Jeg så tidligere på året en side der kunne udføre polynomuimsdivision, nogle d... -
SPØRGSMÅL om gennemsnittet :)
ForumindlægHey.... Mit gennemsnit er pt. 8,3.... Har to eksamener tilbage hvor jeg i den sidste er sikker på i hvert fald 10. Min næstsidste eksamen håber jeg ikke vil ligge under 9...hvis mine skr. også alle er på mindst 9, kommer mit gennemsnit ikke ned under 8 vel? -
Spansktalende geni søges
ForumindlægLige meget om du er dansker, svensker, koreaner osv. bare du kan tale/skrive spansk.Skal til spansk eksamen til sommer, men er bange for at knække sammen under eksaminationen.Derfor leder jeg efter én eller flere der gider at skrive til mig (på spansk) enten herinde, pr. mail eller via. MSN, så j... -
Krydsprodukt på lommeregneren
ForumindlægJeg har ladet mig fortælle at lommeregneren, nærmere betegnet Voyage 200, kan være ret tidsbesparende til eksamen, da den indeholder et hav af funktioner. Jeg føler mig fortrolig med den, men jeg fik på et tidspunkt vist hvordan man kunne udregne krydsproduktet mellem to vektorer vha lommeregnere... -
Om naturfagseksamen
ForumindlægHej alle sammen ...Er i den (u)heldige situation at skulle op i mundtlig naturfag her om et par ugers tid ... Vores lærer har dog ikke gjort det store ud af at forklare os hvordan selve denne eksamen foregår...Er der en herinde der kan gøre sig den ulejlighed at forklare hvordan naturfagseksamen ... -
AT synopsis.
ForumindlægHej! Jeg afleverede min synopsis her i går, men er dog stadigvæk i tvivl om jeg overhovedet har gjort det godt nok? Jeg er godt klar over at det ikke er selve opgaven man bliver bedømt på til eksamen - men det kunne være meget rart hvis nogen af jer gad at læse min synopsis igennem og evt.... -
supplering
Forumindlægheyhar en veninde som har søgt ind på radiografuddannelsen med er blevet afvist da hun ikke havde et snit på 6 i mat A som var et krav, nu spørger hun mig om hun kan nå at supplere det, og hvis ja skal man så til eksamen igen?jeg kunne ikke rigtig svare hende derfor spørger jeg herinde.. -
studievejledning
ForumindlægHej, jeg har en lille diskussion med en kammerat. Er det egentlig rigtigt at man kan få sin hue i gymnasiet hvis ens års karakters gennemsnit i 3g er 10 men ens eksamens gennemsnit er under 02. Eller skal man bestå på begge sider for at få huen? -
Forberedelse til Engelskeksamen (HH)
ForumindlægHej!! Hvordan gør i jer Klar til engelsk skriftlig eksamen? Jeg har siddet og læst om en masse sjove ting på wikipedia hele dagen, for at få det engelske skriftsprog ind i hovedet.. Hvad gør i for at gøre jeg klar på en forhåbenlig god prøve imorgen? -
Perspektiveringer/sammenligner til Kristendom, Islam, Hinduisme og Scientology
ForumindlægHej:) Jeg skal til Religionseksamen på tirsdag, og kunne meget godt tænkte mig at vide, hvordan de fire religioner Kristendom, Islam, Hinduisme og Scientology kan sammenlignes med hinanden? Det giver jo rigtig godt til eksamen hvis man kan sammenligne og perspektivere til nogle identiske ting i ... -
Gennemsnit
ForumindlægHej! Jeg vil gerne, hvis nogen ved det, have hjælp med to spørgsmål: 1. Når man skal udregne sit gennemsnit (jeg går i 2g, skal op i 3g) regner man så udelukkende det ud fra 2g? eller har man ens års + eksamenskarakterer med i udregningen fra 1g? 2. Jeg har fået 4, 4, 4 (afsluttende årskarakte... -
9 klasse
ForumindlægHejsa alle sammen derude :) Jeg går i 9 klasse - er ramt af Lock Out. Jeg har glemt en hel masse désværre, men det er som en nål i en høstak for mig, at finde ud af hvordan jeg reaptere. Vi har ikke brugt vores bøger ret meget ..... Er der nogle hjemmesider?, nogle helt konkrete ting d... -
Droppe ud af HF
ForumindlægJeg går på 2 HF. jeg ved ikke om mit gennemsnit bliver højt nok til at komme ind på det studie jeg gerne vil. Jeg har tænkt på hvis det ikke bliver højt nok, om jeg så kan droppe ud af HF inden min sidste eksamen, og så tage nogle fag jeg har dårlige karater i om som enkeltfag, og derved få et be... -
Organisk Kemi - Solvent effekt
ForumindlægHvad gør man når man til eksamen skal forklare solventers effekter, om de er protiske, aprotiske, polære eller upolære MEN hverken solventer ELLER prøver indeholder Leaving Group... Så kan man jo ikke fortage en Sn reaktion med nukleofil eller elektrofil, hvad skal man så kigge på? Mere simpe... -
AT - Menneskets oprindelse. (Charles Darwin
Forumindlæghej jeg skal skrive AT nu her til den 3 marts. jeg er lidt på bar bund ang. en retning indenfor et fag jeg skal skrive i. jeg har valgt at skrive om Menneskets oprindelse, hvor jeg lægger mest vægt på den biologiske del, om genetik osv. men problemet er at jeg har valgt historie uden rigtig at ... -
HJÆLP!!! Emne til spansk kultur :(
ForumindlægHej med jer. Vi er tre piger der går i 2.g og om ca. tre uger skal vi på studietur til Spanien. Desværre er det ikke kun ferie det hele, men er startet på et projekt der omhandler AT. Indenfor AT har vi fået nogle forskellige emner der er en blanding af Spansk, religion og historie. Så har vore... -
Dårlig HHX. Mulighed for HF?
ForumindlægJeg kender en særdeles velbegavet ung mand på 24, som kom galt afsted med en dårlig HHX fra 17-års alderen. Han valgte den gang at gøre den færdig trods alt, fordi han troede, at det i det lange løb ville være mest fornuftigt at have et eller andet færdigt papir, selvom det ikke var den rigti... -
Udregning af gennemsnit?
ForumindlægVille lige høre om nogle kan fortælle mig hvilke fag jeg skal regne med i mit gennemsnit? Har/vil afslutte følgende fag inden sommer: Dansk A mundtlig Dansk A skriftlig Engelsk B Mundligt Engelsk B Skriftlig Matematik B Mundtlig Matematik B Skriftlig Biologi B Mediefag C Tysk C Naturvidenskabelig...
