Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 17361 til 17380 af 43092
-
Forvirring his. eksamen - ALT!
ForumindlægKære alle brugere. Skal snart op til historie eksamen, og er meget forvirrede omkring, hvordan den forløber. Har prøvet at spørge min lærer et par gange, dog uden at få et svar. Så derfor tænkte jeg om nogle af jer kloge hoveder derude kan hjælpe? Man har 24-timers forberedelse. Derefter skal ma... -
total forvirret!!
ForumindlægJeg har endelig besluttet mig at læse den del af Die Weisse Rose som er opgivet men jeg synes alt meneingen flyver ud at det andet øre!!!Er det ikke noget med at Sophie og hendes bror vælger at tage til en universitet i München og lægge nogle "flugblätter" men hvor de så bliver fanget ?... -
Hjææælp! landeskunde og typisch deutsch!
ForumindlægHey nu har jeg siddet siden kl. 10 i morges og kæmpet med det her, men ak. kan bare ikke finde ud af det. Jeg har læst en lille tekst om hvad der er typisk tysk, f.eks. Ting: øl, bratwurst, saurkraut, biler osv. Egenskaber: ordnung, perfektion, fleiss, stiched osv. Og det skal jeg så sætte i e... -
Evt vinkling af landboreformerne
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive Da/his-opgave i historie og har valgt at have om Landboreformerne der blev gennemført i 1800-tallet. Jeg skal til at skrive problemformulering, og mangler inspiration til hvilken del af hele sagen jeg vil have min fokus på. Er der nogen der har et forslag til det kunne... -
Cambodja/Cambodia - lidt hjælp?
ForumindlægHej Sidder lige midt i min studieretningsopgave om Cambodia i fagene historie og samfundsfag, hvor begge er hovedfag. Opgaven giver mig lidt kvaler. I et af mine spørgsmål skal svare på hvorfor verdenssamfundet ikke greb ind og stoppede de Røde Khmerer-regimet i perioden 1975-1979. Synes ikke r... -
1984 en fremtidsforudsigelse
ForumindlægJeg skal skrive At-eksamensopgave i dansk og historie om George Orwells roman 1984 og har brug for lidt hjælp Jeg vil spørge om der er nogle der kan forklare hvad der gør 1984 til en fremtidsforudsigelse ud over at handlingen tager plads en rum tid før bogen egentlig er skrevet... Hvad er det de... -
3 linjer på fransk .. rettelse
ForumindlægHer kommer de : ‘Quatre amis’ est une serie, il s’agit de quatre lycéens jeunes. Ils sont entre seize et dix huit ans. Le seire, il s’agit de l'amitié, la jalousie, l'amour et la vie des jeunes. L’historie se passe à Rouen, une belle ville vieux en F... -
Stasi kilder AT
ForumindlægHej, jeg har svært ved at finde brugbare, ikke tyske kilder omkring STASIs overvågning under DDR styret. Fagene er Historie Samfundsfag, Umiddelbare overordnede problemformulering er således 1. Redegør for dansk lovgivning omhandlende overvågning samt for STASI. 2. Sammenlign intentionen med over... -
!!VIGTIG!! Hjælp
ForumindlægHej, Et afsnit fra USA's afhæninghedserklæring, "Disse koloniers tålmodige lidelser har været af denne karakter, og således er nu den nødvendighed, som tvinger dem til at ændre deres hidtidige styreformer. Den nuværende britiske konges historie er beretningen om krænkelser og overgreb, ... -
Debatten om kvinders valgret
ForumindlægHej alle sammen Jeg skriver DHO kun i historie fra på torsdag af, og ville høre om nogle af jer, kunne komme med en indledende synposis til min opgave, så jeg kan komme godt fra start. Min problemformulering, lyder så ledes; 1) Jeg vil kort redegøre for kvinders samnfundsmæssige og politiske s... -
Har brug for noget hjælp
ForumindlægHej, jeg har gået på ungdsomsskole hele 7-8-9 uden naturfags emner eller kultur og samfund. Skal begynde på hf efter sommerferien, derfor ville det være mega fedt hvis nogen kunne smide et par links til hjælpsomme hjemmesider hvor jeg kan lære kemi c, fysik c, geografi c, historie b, religion c... -
PRODUKTIDÈ!!!! Cubakrisen
ForumindlægHej! Mig og min makker skal skrive projekt om Den kolde krig, og vi har valgt at fokusere på Cubakrisen. Vi søger en god produktidé til opgaven. Vores problemformulering: Med udgangspunkt i den koldekrig, ønsker vi at fokusere på Cubakrisen og dens betydning i historien. Vi ønsker at undesøg... -
Hungersnød??
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til og i gang med AT, og skal vælge fag og sag i morgen, jeg vil rigtig gerne have hungersnød. Fagene jeg ville bruge skulle så være Biologi A og Historie A, jeg ved godt hvad jeg vil lægge vægt på i biologi delen, men jeg er i tvivl med historie delen. Er der nogen d... -
Pesten
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at skrive i biotek og historie, og nu er jeg kommet på bar bund med historie delen. I min opgave formulering står der jeg skal med udgangspunkt i relevante kilder analyser forklaringer og behandlingsformer. Det er det eneste som står der, og jeg ved slet ikke hvordan j... -
Darwin - bio og his
ForumindlægHvordan kan fagene bio og his ikke forklare (metodisk) Darwins teori?? -
pensum i 2g?
Forumindlæghejnogen der ved hvilke engelske romaner man højst sansynligt kommmer til at læse i 2g? -
HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej :) Er der nogen der ved hvorfor engelske potetstant herskere overtog kontrollen i Irland i det 16. århundrede?? Tak på forhånd! -
Emne: Grænser
ForumindlægHej Jeg har valgt dansk og engelsk i AT. Men jeg undrer mig over hvilke "forskellige" metoder der er i de to fag? -
das/es
ForumindlægHvornår bruger man ES på engelsk, og hvordan das. Fx. Det er rigtigt = Das ist rictig Det betyder da det samme ikke? -
RETTER DIN STIL
ForumindlægHej Jeg kan rette jeres engelske eller danske skrive mod betaling Hvis du er interesseret, så skriv privat besked til mig
