Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17401 til 17420 af 158493
-
Mat- ekstra kurser
ForumindlægHej! Min veninde og jeg har hørt man kan gå til nogle ekstra kurser i alle fag, hvor man så på samme måde, som i skolen, går i en klasse, med andre frivillige elever, som gerne vil have mere matematik, men samtidig kommer man op til en eksamen og får desuden lagt nogle "point" til sit s... -
Eksamen imorgen, hurtigst som muligt svar
ForumindlægSkal til eksamen i mundtlig matematik imorgen og skal forbedrede nogle spørgsmål bl.a. omkring trekantsberegning Har været inde og kigge på Studieportalens formelsamling omkring trigonometri: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling/trigonometri/pythagoras Men forstår... -
Gode noter til formelsamling
ForumindlægHej! Jeg skal op til matematik snart, og jeg har brug for at fylde mine tomme sider ud på min formelsamling, så jeg tænkte på om nogle af jer havde nogle gode noter jeg kunne skrive ned. Min lærer gider ikke at hjælpe mig, og jeg dumpede matematik sidste år, så jeg har virkelig brug for hjælp. I ... -
Miljøvurdering til hjemmeside?
ForumindlægHej!En af mine klasse kammerater har lavet en hjemmeside og en plakat dertil til et eksamens teknologi projekt på HTX. Jeg sidder så nu og skal lave en miljøvurdering af en hjemmeside, men jeg kan ikke rigtig komme på, hvad jeg skal skrive om, fordi en hjemmeside forurener jo ikke naturen, nogle ... -
Hvad teknologi er!
ForumindlægHvorfor skriver folk om computere osv herinde? Dette er et forum om FAGET teknologi på HTX, ellers ville det jo ikke ligge hvor det gjorde vel? Det er faktisk ret irriterende, at når man prøvet, at finde noget relevant information, så skal man sidde og læse om folks problemer med IT osv. \n\nJaaa... -
Valgfalgsguide - hvorfor kun på STX?
ForumindlægHejsa, kloge hoveder derude! Jeg finder enormt meget betrygende i, at jeg kan bruge en studieretnings 'guide" på nettet. F.eks: http://www.softit.dk/SR/horsensgym/2014/ Det giver mig struktur, orden og så kan jeg se mine muligheder. Men hvorfor findes der ikke et alternativ til HTX, el... -
Optagelse
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gym. Men ved ikke hvornår ? Alle fra de andre klasser skal til optagelsesprøve i morgen men det skal jeg ikke? Hvordan kan det være? -
Kvote 2 - jura
ForumindlægHejsa Jeg vil søge ind på kvote 2 til jurastudiet, men der står, at man skal have haft matematik C og det har jeg ikke haft siden 10. klasse - kan jeg vedlægge eksamenskaraterer derfra eller skal det være et fag jeg har haft på HH? -
Opgaver
ForumindlægHejsa Nu har jeg siddet med denne opgave rigtig længe og kan desværre ikke ifnde ud af, hvordan den skal løses. Er der nogle der til at starte med kan hjælpe mig med opgave a? -
søger en tutor i kbh
Forumindlæghejsa... jeg søger en tutor hurtigst muligt til matematik fra C til A og fysik/kemi c-b niveau... send mig en besked hvis du er interesseret med dit tlfnr, navn, samt forventet løn(i timen) regner med at skulle have hjælp hvertfald 2 gange om ugen i mindst et år.... på forhånd taaak for hjælpen ... -
Tage eksamen om
ForumindlægHvis man fx har haft matematik A, og man ønskede at forbedre sin karakter, ville det så være muligt at komme til en eksamen uden ekstra undervisning ? Jeg ved godt det ikke kan ændre ens kvote 1 snit, men det kan vel ændre ens kvote 2 snit ikke ? -
Forberedelse til mat. eksamen
ForumindlægHej.Jeg skal op til mundtlig matematik og skal derfor have forberedt mig lidt. Mit problem er bare jeg ikke helt ved hvordan. Jeg syntes det er meget uoverskueligt at læse hele pensumet og føler også det er lidt spild af tid. Men hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt?Hilsen FuglsangPS. Jeg h... -
Eksportingeniør
ForumindlægJeg overvejer at læse eksportingeniør på IHK. Jeg er rigtig god til sprog, historie, samfundsfag osv. men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Denne uddannelse kræver ikke specifikke adgangskrav som matematik,fysik og kemi.. Kan nogen der evt. er i gang med uddannelsen fortæll... -
Adgangskrav til Idræst på AAU
ForumindlægDer står følgende på ug.dk: Specifikke adgangskrav er dansk A og engelsk B. Desuden skal du have matematik B og fysik B. Alle fag skal være bestået. Du skal også bestå en praktisk optagelsesprøve. Jeg har haft Dansk A, Engelsk B og Fysik B (og Kemi B). Alle sammen bestået med 4 og 7 taller. Så de... -
Studieretningsopgave
ForumindlægJeg skal her om et par uger skrive studieretningsopgave. I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan i andre har gjort og hvilke emner i evt. har valgt at beskæftige jer med. Der er deadline på mandag; fagkombination og område skal fastligges, men jeg har endnu ikke besluttet mig fo... -
hjælp tak
Forumindlægopgaven er vehædhæftet tak på forhånd -
HJÆLP HJÆLP HJÆLP PLZ
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig en en swot analyse til revisor branchen.. jeg er gået i helt stå med at finde deres stærke og svageheder?? jerg skal bruge det til min eksamen på forhånd tak -
Menneskets forhold til det guddommelige og naturen
ForumindlægI forhold til srp skriver jeg om det gyldne snit, herunder skal jeg komme ind på: 'menneskets forhold til det guddommelige og naturen' i 'renæssancen' og 'det moderne gennembrud'. Nogle der har nogen kilder eller ved noget om det? -
SRO
ForumindlægMine studieretningsfag er Samfundsfag A, Matematik A og Fysik B. Jeg skal snart i gang med SRO og vil høre hvad I skrev om og i hvilke fag, for ved slet ikke hvad jeg skal skrive om. I må også meget gerne komme med nogle gode råd: - hvordan skrev I en god opgave og hvad skal jeg undgå? ;) -
Starte på gymnasiet
ForumindlægHej Om ikke særlig længe skal jeg starte på gymnasiet, og lige nu overvejer jeg, at tage studeretningen med Matematik A og Kemi A, da jeg efterfølgende gerne vil læse medicin. Jeg vil spørge, om I har nogle idéer til, hvordan jeg kan forberede mig bedst muligt til at starte.
