Studievejledning

Starte på gymnasiet

18. juli 2018 af veritassa (Slettet)

Hej

Om ikke særlig længe skal jeg starte på gymnasiet, og lige nu overvejer jeg, at tage studeretningen med Matematik A og Kemi A, da jeg efterfølgende gerne vil læse medicin. Jeg vil spørge, om I har nogle idéer til, hvordan jeg kan forberede mig bedst muligt til at starte.


Brugbart svar (2)

Svar #1
18. juli 2018 af Skaljeglavedinelektier

Ingen grund til at forberede dig. Nyd din ferie og når du så starter så lav dine ting, vær aktiv og følg godt med. 

Hverken mig selv eller nogen andre jeg kender, der læser medicin, forberedte sig før de startede i gymnasiet eller for den sags skyld på universitet. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. juli 2018 af Anders521

Uenig med #1

For en del nyankomne elever er der ikke altid en glidende overgang fra grundskolen til gymnasiet, og det gælder især faget matematik. Derfor kan det være en go' ide med at repetere basal algebra da dette lægger til grund for meget af det matematik man møder i gymnasiet.


Brugbart svar (1)

Svar #3
19. juli 2018 af Justitia

Enig med #1.


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. juli 2018 af ringstedLC

Enig med #2. I lektiecafeen er det meget almindeligt, at en 1G'er i løbet af efteråret "slet ikke kan huske" det indlærte matematik fra de sidste klasser i Folkeskolen. Det nødvendige bliver selvfølgelig repeteret, men man skal jo også videre, så hvis der er nogle "sorte huller" bliver det svært.

MEN det er jo kun sommer en gang om året og når den er så dejlig (bare du nu ikke kender nogen landmænd...) skal du også nyde det. Så hold nu ferie, gå offline og skulle der komme en regnvejrsdag eller to så kunne du finde en matematiktest på nettet.


Skriv et svar til: Starte på gymnasiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.