Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17441 til 17460 af 48880
-
Adgangskrav til gymnasiet
ForumindlægHej</p> <p>Jeg har en elev i 9.klasse der har fravalgt tysk i det hun kommer fra Kina og har haft rigeligt at se til med det danske sprog og engelsk. Hun har imidlertid gennemgået en kæmpe udvikling med det danske (og det engelske, det er ikke nemt, men hun knokler) og vil rent faktis... -
A-fags bonus på HTX efter ordningen i 2020
ForumindlægHej alle, jeg er kommet lidt i tvivl angående bonusordningen af A-fag på HTX efter 2020. Har hørt meget om det at kunne gange sit vægtet gennemsnit med 1,06, men der er uenighed om hvor mange A-fag det kræver. Uddannelsesguiden siger, at man skal have 3 ekstra A-fag for at gange med 1,06, men h... -
Kildekritik historie i srp
ForumindlægHej.. Jeg skal skrive srp i samfundsfag og historie, men forstår ikke hvordan man få kildekritikken ind i srp opgaven. Har været inde og kigge på opgaver i netop historie og samfundsfag og kan ikke se der er brugt kildekritik af de kilder de har brugt i opgaven, Hvor skal ens overvejelser omkring... -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg sidder og øver mig til skriftlig samfundsfag (A-niveau), og jeg er stødt på mange forskellige opgaveformularer her på nettet, jeg vil derrfor spørger om der er nogen der har nogle afleveringer i samfundsfag A, som de ville vedhæfte, så jeg kan få noget inspiration ift. hvordan ma... -
Kildemateriale
ForumindlægHej jeg skal snart til at skrive SRP. Mine fag er historie og samfundsfag og skriver om krakket på wall street og nutidens finanskrise. jeg har lige har været til vejledning og fik af vide at mine historie kilder ikke var gode nok. Ville derfor høre om der var nogle der kunne give mig nogle r... -
SRP - HJÆLP !!
ForumindlægHej der ude :) .. I mit studieretningsprojekt vil jeg skrive i fagene samfundsfag A og naturgeografi B, med hovedvægten på den samfundsfaglige del. Jeg vil skrive om emnet den global opvarmning og klimapolitik. Nogen der før har skrevet i samme fag, der kunne tænke sig at hjælpe/ komme med go... -
Islam og demokrati fra et historisk perspektiv?
ForumindlægHej Jeg sidder lidt med et overordnet spørgsmål (Problemformulering) som hedder; Er Islam og demokrati foreneligt? Her har vi jo meget med fagene samfundsfag og religion at gøre. Jeg ønsker også at gøre historiefaget tydeligt i denne henseende. Har I eventuelt et forslag til en problemstilling... -
kan jeg stadig komme ind i gymnasiet ?
ForumindlægHej alle sammen derude. Jeg har fået gode karakterer i skriftlige eksamer og i det mandlige gik det godt bortset fra samfundsfag, der fik jeg 00 og jeg er blevet egnet. mit spørgsmål er kan jeg stadig komme ind selvom jeg har fået 00 i samfundsfag ? -
Eksamensprojekt. HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg har virkelig søgt, men kunne ikke finde nogle indlæg om eksamensprojekt på HF i samfundsfag C og historie B. Jeg ville bare høre om I har nogle ideer? Ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg tænkt på fascismen, jødeudryddelse (nr. 1) Men synes bare det virker så tyndt og kan ikke b... -
Slaveriets effekt på det nuværende amerikanske samfund
ForumindlægJeg skal aflevere min AT-synopsis på mandag, men har brug for noget hjælp til at inddrage samfundsfaglige teorier. Mit hovedspørgsmål er, hvordan slaveritransporten mellem Afrika og USA og slavernes levevilkår i USA har påvirket den amerikanske selvbevidsthed i dag? Det ville være en stor hjæ... -
Hvorfor bliver man terrorist?
ForumindlægHej alle I AT skriver jeg i fagene religion og samfundsfag, og mangler lidt hjælp :-) Hvilke samfundsfaglige teorier synes I ville være anvendelige i et emne/problemformulering omkring hvorfor man som terrorist aktivt deltog i katastrofen 11 septemer? Problemformuleringen er ikke helt... -
Palæstina/Israel - Problemformulering
ForumindlægHej alle, Jeg skal til at skrive en problemformulering og mit overordnet emne er: Israel Palæstina konflikten. Mine to fakulteter er historie og samfundsfag. Jeg vil gerne kom ind på noget forhistorie og optakten til 1948 og derefter noget inddragelse af samfundsfag, men det har j... -
Hjælp til problemformulering: Olieudslip Mexicanske golf
ForumindlægHej Jeg skriver i henholdsvis biologi og samfundsfag i AT 2012. Mit emne er olieudslippet i den Mexicanske Golf. Jeg har styr på biologi delen, hvor fokus er på de økotoksiske konsekvenser for miljøet, men er mere i tvivl om den samfundsfaglige del. Hvor kunne man lægge fokus der, så det s... -
Samfunds-lexikon?
ForumindlægHeyHar hørt en lille fugl synge om at der findes et leksikon til brug i samfundsfag mht. forklaring af forskellige samfundsfaglige begreber etc.Nogen der kan bekræfte at det findes og i så fald hvad det evt. hedder, så jeg kan smutte på biblo og låne det?Hvad er jeres erfaring med det, er det bru... -
AT EKSAMEN! Kvantativ eller kvalitativ metode, historie?
ForumindlægSkal lige have styr på metoden da det er det vigtigste i at sammenhæng: Kvantativ eller kvalitativ metode, historie som samfundsfaglig? Hvis jeg har historie som samfundsfaglig og bruger faget til at vise tabeller og oversigter over en længere udvikling, er det så kvantativ eller kvalitativ? Nogl... -
Terror
ForumindlægJeg har om terrorisme i AT, hvor jeg benytter historie samfundsvidenskabeligt. Jeg frygter lidt, at min lærer eller censor ville spørge hvorfor jeg ikke valgte samfundsfag i stedet for? Jeg bruger Huntingtons teori, men denne kunne jeg jo også bruge i samfundsfag. Håber at I kan hjælpe mig. -
EKSAMEN! METODE I SAMF!
ForumindlægHej alle kloge hoveder! Jeg har lige et hurtigt spørgsmål angående metode i samfundsfag. Jeg bruger den kvalitative metode, når det er vedrørende interviews osv., men hvilken metode skal jeg bruge, når jeg anvender den såkaldte Björn Molin model i samfundsfag? Er det så lige pludselig den kvantit... -
En samfundsfagslærer der vil bedømme min SRP?
ForumindlægHej alle. Jeg afleverede min SRP for lang tid siden, og har nu fået karakter. Jeg kunne godt tænke mig at høre, om nogle af jer har lyst til at bedømme mit SRP projekt, og give en karakter som i mener at projektet er værd. SRP projektet er Politisk Branding (Samfundsfag B og Kom/IT A), me... -
Mistet mine noter - HJÆLP!!
ForumindlægHej, Mit usb stik er gået i stykker, det er knækket, hvor jeg havde alle mine samfundsfags notater! Er der ikke nogen der har nogle notater til 9.klaase? Jeg har ikke kunnne finde nogen herinde, kun til gymnasium. Jeg har bogen Projekts samfundsfag, og jeg ville sætte pris på, hvis der ... -
Metoder
ForumindlægHej... Jeg skal til at skrive synopsis-opgave i engelsk og samfundsfag her i næste uge, og der lægges vægt på, at jeg skriver hvilke metoder jeg har brugt og hvordan. Jeg har nogenlunde styr på de engelske metoder, men hva i alverden er samfundsfags-metoder? Jeg skal skrive om Cubakrisen, og er h...
