Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17461 til 17480 af 48880
-
Litteratur til den latinamerikanse immigration til USA
ForumindlægHej, jeg har en SRP som fokusere på den latinamerikanse immigration (gerne med mest fokus på mexicanere) under fagene Samfundsfag og Engelsk. Jeg har styr på samfundsfag med overvejelserne for og imod at immigrere. Derimod mangler jeg noget litteratur eller film fra Engelsk faget. Det skal ... -
teori om menneskerettigheder
ForumindlægHej, jeg skal skrive SRP om menneskerettigheder i Samfundsfag (A) og Religion (B) Jeg har en masse bøger og alt mulig andet, men mangler stadig nogle teorier som jeg kan bruge i samfundsfag i forbindelse med menneserettigheder ?!! Håber der er nogen der kender til sagen, gerne nogle link... -
Valgfag EØ
ForumindlægStår og skal vælge valgfag i morgen og har overvejet erhvervsøkonomi C niveau. Men hvad går det egentlig ud på. Bliver der regnet en del? Snakket en del? Eller hvad? Samfundsfag siger mig ikke det helt store, og jeg er derfor bange for, at erhvervsøkonomi er lidt samfundsfag-agtigt. Men hvis det ... -
MÅ JEG SE DIN SRP OPGAVE?
ForumindlægJeg skal til at skrive min srp opgave- skriver i engelsk og samfundsfag. Emnet er identitet i det senmoderne samfund. Jeg skal analysere en enegelsk novelle, The Red Line. Jeg mangler lidt inspiration til layaout og indledning- så ville være lykkelig hvis jeg måtte se en af jeres opgaver:) Behøv... -
Skal alle kilder være selvfundet materiale?
ForumindlægHejsa Ja jeg er så også ved at skrive SRP ;-) Jeg har en del selvfundet materiale jeg gør brug af, men til et af de områder jeg skal redegøre for i samfundsfag har vi en hel bog om emnet, som jeg har fra skolen og som vi bruger i samfundsfag. Mit spørgsmål er, om jeg må anvende den som kilde, ell... -
Mat/samf Barcelona
ForumindlægJeg skal i gang med mit AT-forløb sammenhængende med min studietur til Barcelona. Jeg bruger fagene matematik og samfundsfag. Jeg vil helst bruge chi-i anden testen når det kommer til matematik, og muligvis Hofstedes løgdiagram eller nationalisme modellen i samfundsfag. Er der nogle, der har fo... -
Epidemi i srp
ForumindlægJeg skriver om epidemi i matematik og samfundsfag til srp'en ii december. Men jeg er stadig i tvivl om, hvordan jeg kan berøre "epidemi" på det samfundsfaglige omårde, så jeg kan nå en god karakter der? Mine egne overvejelser er, at komme ind på det etiske. Og hvilken epidemi er m... -
metode
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med en AT-årsprøve.. Jeg har så valgt at lave mit emne inde for fagene samfundsfag og tysk. Mit spørgsmål er bare hvad samfundsfaglige metoder er? Og humanistiske for den sags skyld? Nogen, der kan give mig et link eller forklare de forskellige metoder? på forhånd tak ... -
hjemløshed i storbritannien
ForumindlægSkal skrive om hjemløshed i storbritannien i de sidste 20 år, og fagene er engelsk og samfundsfag, mit problem er bare at få bygget nogle samfundsfaglige teorier på mine casestories, som jeg har analyseret, har virkelig stærkt brug for hjælp, b.la. skulle giddens kunne bruges, men kan virkelig ik... -
Styr Debatten? HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen. Imorgen skal jeg styre debatten i samfundsfag. Jeg ved ikke helt hvilket debatemne jeg skal tage op? Det skal helst handle om noget som er sket for nyligt, og så skal det selvfølgelig være noget indenfor samfundsfaget. Håber der er nogen søde sjæle som har nogle gode for... -
Fremskrivningsmodeller
ForumindlægHej :-) Jeg er ved, at skrive SRP i samfundsfag og matematik. Her skal jeg analysere nogle fremskrivningsmodeller i samfundsfag omkring indvandring. Men jeg kan ikke helt finde frem til, hvordan en fremskrivningsmodel bliver til, hvilken form for matematik der ligger til grund, samt hvem,... -
Mollins model og Trump
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP om Trumps præsidentvalgsejr (Eng/Samf) og skal inddrage samfundsfaglig teori. Til min første vejledning snakkede min vejleder om Mollins model, som jeg har læst lidt på, og det virker rimlig oplagt. Jeg har dog ikke længere selv samfundsfag og har ikke arbejdet med ... -
stamceller
ForumindlægJeg har om stamceller i min AT. Og skal bruge fagene biologi og samfundsfag. Desværre har jeg lidt problemer med samfundsfag idet jeg skal behandle noget kvantitativt område. For eksempel ved jeg ikke hvor man kan finde tabeller eller grafer over hvad folk synes om stamceller osv. Nogle god... -
synopsis Atombomben
Forumindlæghej.. jeg sidder og skriver om Atombomben, under viden og ansvar. jeg skriver i samfundsfag og historie. jeg har bare et problem, man skal vist gøre brug af nogle metoder, såsom den samfundsfaglige metode, men jeg ved ikk hvad den går ud og hvordan man bruger den i sin synopsis? er der ikke nogle... -
AT10 om Andelsbevægelsen - hvordan bruger jeg samf?
ForumindlægHej Jeg skal skrive AT10 om andelsbevægelsen i historie og samfundsfag, hvor jeg skal bruge historie humanistisk. Det jeg er i tvivl om er, hvilke konkrete samfundsfaglige teorier jeg kan bruge i forbindelse med emnet andelsbevægelsen i Danmark i forbindelse med industrialiseringen. Er der nogen,... -
AT hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og arbejder med mit AT projekt i historie og samfundsfag, hvor jeg har arbejdet med Anders Foghs vision for fremtiden da han bakkede USA op. Mit spørgsmål er: Historiefagligt har jeg mest arbejdet med at danne baggrund for problemet. Samfundsfagligt har jeg arbejdet... -
Haster! Fluernes herre
ForumindlægHej Sidder og forsøger at hjælpe min lillebror der skal til eksamen i samfundsfag imorgen. I pensum er opgivet bogen/filmen "fluernes herre". Er der nogen der kan give et hurtigt resumé med navne og måske sat i en samfundsfaglig forbindelse? Har aldrig selv læst bogen eller set filme... -
Klage over skr. eksamen?
ForumindlægEr der nogen der har prøvet at klage over en skr. eksamen? Hvad gjorde I og hvor lang tid tog det? Vi er en hel klasse der undrer os over vores karakterer i samfundsfag. Vi har alle fået 2-3 karakterer under hvad vi plejer. Selv dem der føler de har skrevet gode opgaver, har fået dårlige karak... -
Det arabiske forår - AT
ForumindlægHej jeg skal skrive en problemformulering i AT, kampen for det gode liv. Jeg har valgt samfundsfag og historie. Lige nu er mit udkast: Hvilke konsekvenser kan det arabiske forår få for både den arabiske verden men også den vestlige Analyser hvordan vesten håndterer det arabiske forår. Indd... -
Problemfomulering til urbanisering
ForumindlægHej, jeg mangler en problemformulering til AT. jeg skriver i fagene Historie A og Samfundsfag B. mit emne er urbaniseringen, hvor jeg bla. i samfundsfag lægger tager udgangspunkt i Georg Simmel (1858 - 1918) og han socoligiske syn på landbrugslivet og storbyslivet. Jeg håber nogen af jer vil komm...
