Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 17481 til 17500 af 84121
  • Projektion af punkt på plan

    Forumindlæg
    Hvis jeg har et punkt C og dette skal projiceres ned på planen alpha, skal jeg så benytte vektor OC? Når jeg benytter denne vektor, så får jeg, at projektionen bliver punkt C - kan dette lade sig gøre?
  • Bevis af ret linje

    Forumindlæg
    Kunne ikke finde nogle emner der kunne hjælpe mig med følgende, og er lidt på bar bund.. Skal bevise følgende sætning: ax + by + c = 0 a = -a/b - b = -c/b Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak.
  • redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Kan man finde oxidationstal for en aminogruppe. Den bliver oxideret til en aldehyd og senere til en corboxylsyre. Jeg mindes bare man skal finde oxidation for det c-atom hvor den funktionelle gruppe sidder. Hos molekylet med aminen hedder den: R-CH2-NH2. Skal jeg istedet finde oxidationstallet ...
  • Beregn massen af vand

    Forumindlæg
    Jeg har lidt svært ved at løse denne opgave. Kan nogen hjælpe mig med denne? En vandmængde opvarmes i en el-kedel fra 21ºC til 99ºC. Den tilførte varmeenergi er 350 kJ. Beregn massen af vandet.
  • parantes

    Forumindlæg
    hvordan dividere ind i en brøk:16,7:(21,8-17,9) ???hvem kan hjæle mig...."snøft"
  • Afgangsprøve

    Forumindlæg
    Efter skolereformen er der kommet nye "udtrækningspuljer" Hvad lyder de på For jeg ved godt engelsk og fysik mundtligt er obligatorisk Men nu er idræt mundtlig også en del af udtrækspuljen??
  • hjælp ! (:

    Forumindlæg
    JEG VIL BARE HØRE OM DER ER NOGLE SOM HAR VÆRET OPPE I DET KULTURELLE OMRÅDE PÅ HHX I DERES PRÆSENTATIONSPORTFOLIO? HVIS DER ER NOGLE SOM HAR DEN LIGGENDE, SÅ VIL JEG MEGET GERNE SE DEN, SÅ JEG KAN FÅ NOGLE GODE IDEER (: SKRIV LIGE HVIS I HAR, SÅ KAN I FÅ MIN MAIL (: PÅ FORHÅND TAK...
  • Niels Brock testen... HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. jeg går på niels brock 1 G og fik afvide at vi ville få os en prøve, men er der nogen der har fået den og ville give et link eller fortælle lidt nærmer om den så jeg kan bestå. MVH junes
  • Videregående uddannelse

    Forumindlæg
    Har nogen af jer søgt ind på en matematisk videregående uddannelse eller overvejet det?Hvorfor søgte I ind/hvorfor gjorde I ikke?God sommer til alle :)
  • Privat undervisning i biologi

    Forumindlæg
    Hej Jeg tilbyder privat undervisning i biologi, for folkeskole/gymnasie elever. Jeg er selv på mit 3. år på biologi udannelsen på Københavns universitet. Hilsen Ida Larsen idasigne@gmail.com
  • Rette

    Forumindlæg
    Hej kan nogle rette min SRP jeg vil gerne betale for det?
  • Geometri

    Forumindlæg
    Hey!Sidder med følgende svær opgave:Den hedder 7.087. Beregn længden af den bue, B beskriver, når B føres fra den laveste til den højeste position.I opgaven medfølger der en tegning som forklarer problemstillingen yderligere, så det er lidt nemmere hvis I har mulighed for at se det der.Nogen der ...
  • danske bøger omkring gruppe teori

    Forumindlæg
    Hej ved i om der er nogle danske bøger omkring gruppe teori ?.
  • Eksamen: Retskrivning og Læsning

    Forumindlæg
    Hej SP. Hvad synes i om prøven i dag? Diktaten var okay. Men læseprøven var virkelig stressende!?
  • Mere Matmatik!

    Forumindlæg
    Hej mega fed hjemmeside!!!! Kan i ikke lave flere hjemmesider med matmatik og gøre? det ville værre fedt.. og kunne også godt bruge lidt mere matmatik viden. Håbber i kan hjælpe Mvh Sarmilan
  • Punktladning

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare mig hvad en punktladning er? :) På wiki står der en ladning uden udstrækning, men det forstår jeg ikke helt hvad betyder.. Og mht. emnet "elektriske felter" hvad kunne man så komme ind på under en præsentation? :) Tak på forhånd
  • Gymnasie!?

    Forumindlæg
    Hvilke uddannelser har man mulighed for at få, når man ikke har valgt matematisk linje!? ER lidt confused, hvad alle de retningslinjer angår.
  • Vektor, er helt lost

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig igang med denne opgave? Jeg skal bestemme trækket i vektor AB lige før pælen (punkt A) slipper jorden. F1= 850N, liniestykke DE danne en vinkel på 10º med vandret og liniestykke CB 10º med lodret Jeg er helt lost
  • Undervisningsbeskrivelse ved skr. eksamen?

    Forumindlæg
    Skal læreren skrive en undervisningsbeskrivelse (studieplan), hvor "pensum" for året står, hvis holdet kun skal op i skr. eksamen, men ikke mundtlig? Det er 2g mat B, ny reform.
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op som den første til eksamen i religion i morgen. Jeg er allerede negativ fra starten af fordi jeg er bange for at være den første. Er der nogle, som har gode oplevelser med at være den første?