Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 17561 til 17580 af 95434
-
Søger projektion opgaver..
ForumindlægJeg søger nogle projektions opgaver så jeg kan forbedre mig i disse typer.. Nogle som har nogle liggende, eller kender steder jeg kan finde nogle med facit. -
HJÆLP!
Forumindlæghej, jeg sidder med en bioopgave og tænkte: hvilke stoffer skal der tilsættes i bakterier og fosfat før det flokkulere, som så ender som bundfældede slam? på forhånd tak fra en biolog ;) -
Godkendelse af fysikrapporter
ForumindlægJeg ved godt, at I har travlt mht. godkendelse af opgaver, men jeg ville bare lige sikre mig, at jeg har uploaded mine ordentligt ;-) Jeg uploadede 9 fysikrapporter for ca. 2 mdr. siden, men de er stadig ikke kommet på. Ligger de stadig og venter, eller skal jeg gøre det på ny? Jeg spørger kun, ... -
foreslag til studieretningsopgaven søges
Forumindlæghey :) er der nogen der har nogle ideer til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, hvis fagene er kemi-mat eller kemi-historie, mat-historie gør heller ikke noget??? -
Forskellige spektroskopiske metoder
ForumindlægHer tænker jeg specifikt på IR, (H)-NMR og MS, som der er kernestof på gym-niveauA. Det er nemlig sådan, at vi egentlig kun skal lære at fortolke spektrene, den fysiske teorien bag er ikke så vigtig (vi har selvfølgelig hørt om det). Derfor vil jeg gerne vide, hvilken teori der er sværest og let... -
Studieretningsopgave
ForumindlægJeg skal her om et par uger skrive studieretningsopgave. I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan i andre har gjort og hvilke emner i evt. har valgt at beskæftige jer med. Der er deadline på mandag; fagkombination og område skal fastligges, men jeg har endnu ikke besluttet mig fo... -
Skriftlige Prøve
ForumindlægHej, Da vi snart får karakterer har min lærer tænkt sig at give os en (skriftlig) prøve her i den kommende uge. Jeg vil derfor høre om i kunne komme med bud på, hvordan jeg kan øve mig på den bedst mulige måde? På forhånd mange tak, :D -
hjælp please
Forumindlæghej jeg skal aflevere en rapport til imorgen: mangler kun at svare på 2 af spørgergsmål håber virkelig i kan hjælpe: spørgersmålet lyder således: ( emne: Baser'' ) Hvad kalder man ikke baseionen? hvordan fremstiller man ammoniak? -
Eksamen Maj 2006
ForumindlægEr der nogen her inde som var til eksamen i eng a i år 2006? -
Ringbølger gennem en spalteåbning..??
ForumindlægHejsa SP. Jeg ved, at en planbbølge gennem en spalte åbning vil fortsætte som ringbølger bag spalten, men hvis det nu var ringbølger igennem en spalte åbning, hvordan vil spalten så se ud?? Vil den fortsætte som ringbølger? -
Et svært spørgsmål:
ForumindlægHvad er mest stabil? 1) trans-2-buten? 2) cis-2-buten? Jeg tror det er 2, fordi den er svær at skille ad kemisk, end den anden -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa. Når man skal opstille en differentialligningsmodel, hvilken form skal man så benytte sig af? - Behøver det at være koblede diff ligninger? Eller kan det også bare være en simpel ligning diff ligning f(x) = 2 - 3^x . Eller noget i den retning ? :) . Skal nemlig lave en differenttiallignin... -
Lommeregner.
ForumindlægTI-89! Jeg har problemer med at regne et fysikstykke ud. Kan én evt. hjælpe mig? d = 1 * 6,6 * 10^-7 / 0,4000 Den bliver ved med at give 0,000002, selvom jeg ved, at den skal give omkring 1,65 * 10^-6. Hvad gør jeg forkert? -
hvordan siger man..
Forumindlægjeg skal oversætte "beskyttelseskappe". det er noget som er inde i et batteri. Er der nogen der ved hvad det hedder? I så fald ville jeg blive meget glad:) Hilsen Camilla -
statistik hjælp
ForumindlægHar bruge for hjælp til at lave linær regressions analyser. Datasættet (spørgeskemabesvarelser) ligger i SPSS. Spørgeskemaet er foretaget præ og postintervention på interventions- og kontrolgruppen. Hjælp søges hurtigst muligt mod god betaling. kan kontaktes på 26853625. -
Nogle der gidder rettte min rapport?
ForumindlægJeg har en rapport for i kemi. Den handler om citronsyre, potentiometrisk titrering af citronsyre, og bestemmelse af citronsyre i en sodavand, samt noget teori om pH og syre/base. Er der et klogt hovede som gidder/kan og vil rette den og se om jeg har forstået alt ok? og kigge efter evt. fejl? ... -
Radiobølger?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med det her spørgsmål? Har radiobølger en effekt på celler? Både i menneskekroppen og egentlig bare alle andre levende celler. Tak. -
Vektorfunktioner i praksis
ForumindlægJeg kan ikke finde på noget sted hvor man i praksis bruger en vektorfunktion. -
behøver man?
Forumindlæghej, jeg vil lige spørge om det er nødvendigt at tage diplomingeniør uddannelsen først for at blive civilingeniør, eller kan man tage civilingeniøruddanelsen uden at tage diplomingeniøruddanelsen? Plz hjælp og hvad skal man være god til for at bliver civilingeniør indenfor byggeri? jeg skal sen... -
Trigonometri
ForumindlægHej :) Et af mine eksamensspørgsmål lyder: Vis hvordan enhver trekant kan ses som summen eller differensen mellem to retvinklede trekanter . Jeg har på fornemmelsen at det er ligetil, men jeg er alligevel forvirret over fomuleringen :s mvh.
