Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17561 til 17580 af 27496
  • Videresendelse af DNA

    Forumindlæg
    Jeg er ikke særlig god til biologi og har lige et spørgsmål. Hvis en dreng er født tynd og han senere hen bliver tyk og gifter sig med tyk kvinde (som var født tynd) - bliver deres barn så højst sandsynligt tyk?
  • Hjælp til Erikson

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave, at lave en problemstilling til Eriksons teori, som også kan besvares ud fra teorien - kan denne problemstilling bruges: Bliver menneskets identitet udviklet ved udviklingskriser samt relationer mellem barn og omgivelser, eller ved biologi og naturlige drifter?
  • en der vil sælge sin Campell&Reece bog?

    Forumindlæg
    HEy Guys Skal til at starte på biokemi og vil høre om der er nogen herinde som har lyst til at sælge sin Campbell&Reece, ''biologi''8th edition?... Tak på forhånden MVH Tina
  • Darwin og dansk litteratur

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver AT om Darwin i dansk/biologi. en af mine problemstillinger lyder på; hvilken betydning havde Darwin for litteraturen? (i mit tilfælde, dansk litteratur) Jeg synes ikke jeg kan finde nogen specifikke ting nogle steder :) på forhånd tak
  • rødvin og beregning - hjælp

    Forumindlæg
    hej. jeg sidder med en biologi opgave, som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal skrive til. jeg har kun skrevet at det indeholder mange kalorier. andet? 1. anfør argumenter for og imod "det daglige glas rødvin".
  • aids i afrika

    Forumindlæg
    Hey folkens.. er der nogen der kender nogen bøger eller links om aids? det skal være pålidelig kilder.. Jeg har biologi på A niveau og jeg skal bruge disse oplysninger til min studieretningsprojekt.. plz.. hjælp lidt... Jeg vil beskrive selve sygdommen
  • Hjælp, kloge hjerner :D

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er igang med og skrive en biologi rapport omkring osmose/diffusion. Og jeg går død når der står noget om cellestørrlelse ?? Er der nogen der kan fortælle hvad cellestørrelse i sammenligning med f.x diffusionshastighed? Det ville være super hvis nogle kunne hjælpe...
  • Hurtigt hjælp med bio spørgsmål!!

    Forumindlæg
    Nogle der kan svare på de her biologi spørgsmål?? A. Hvor stort er hvilemembranpotentialet i et typisk humant neuron? B. Hvordan opretholdes hvilemembranpotentialet? C. Hvilken funktion har Na+/K+-pumpen? På forhånd tak!
  • HJÆLP!! HASTER.

    Forumindlæg
    Hey guys! :D Kan I lige hjælpe mig med noget biologi? Det er om økosystemer. Jeg har så vælgt Regnskoven. Spørgsmålet kommer nu: Beskriv, hvordan forureningen med nitrogenforbindelser påvirker regnskoven. Hvordan påvirker det regnskoven? Håber I kan svare på det.. Anh.
  • Tilpasning og Naturlig selektion

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg skal skrive biologi rapport om Evolution. Jeg skal forklare begreberne " Selektion ( Naturlig)" og " Tilpasning", jeg det gør mig lidt forvirret, for jeg synes det minder om hinanden. En der kan give mig en forklaring på begreberne og forklaring på forskellen? Tak.
  • Haster!! & hjælp!

    Forumindlæg
    Mit svaghed er nok biologi!! Vi har emnet Regnskoven - Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan finde nogle steder overhovedet. eller er det bare mig som ikke kan finde ud af den. spørgsmålet er: Find eksempler på hvordan planter har tilpasset sig i livet Regnskoven.
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    I AT7 skriver jeg om Darwin i fagene biologi A og historie A. I forbindelse med det har jeg to spørgsmål: Hvem var Charles Darwin og i hvilken tid kom hans teori frem ?? Håber på et svar:)
  • trofiske niveauer

    Forumindlæg
    hej jeg har trukket eksamensspørgsmål i biologi B idag og håber på at få lidt hjælp med den redegørende del Gør rede for hvilke faktorer der har betydning for produktionen af biomasse på de forskellige trofiske niveauer i et økosystem. Håber der er nogen der kan hjælpe!
  • AT - Darwin og dansk

    Forumindlæg
    Hey . Jeg skal til AT eksamen på mandag , men jeg føler mig ret usikker på biologi delen , da jeg ikke er sikker på hvilken metoder jeg kan bruge , altså hvilken metoder brugte darwin og hvad er forskelen med dengang og nu ? På forhånd tak
  • HJÆLP DET HASTER

    Forumindlæg
    jeg skal aflevere biologi opgave på mandag og jeg skal skrive hvad, hvor, hvornår INSEKTERNES FORVANDLING foregår og så skal jeg skrive om fuldstædig forvandling og ufuldstændig forvandling PLEASE hjælp mig har søgt under google og kan ike finde noget
  • Blodsukker og kartoffelchips

    Forumindlæg
    Hej (: I forbindelse med en biologi rapport om blodsukker har jeg udregnet GI. En af forsøgspersonerne indtog 153 g kartoffelchips og jeg regnede GI ud til at være 48,89 - altså lavt. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvorfor det mulgivis er lavt?
  • Begrænsning/Styrker?

    Forumindlæg
    Hey folks :) Jeg sidder og forbereder mig til min talepapirsfremlæggelse, men jeg har et spørgsmål jeg har svært ved at svare på. Mine fag er biologi og historie.. Hvad er disse fags styrker og begræsninger ?
  • Blodtryk på armen?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en biologi rapport for, hvor jeg skal besvare spørgsmålet: "Hvorfor måler man blodtrykket på armen? Ville man have målt et højere eller lavere blodtryk i benene?" Er der nogen der kan hjælpe mig med svaret, er virkelig lost! :)
  • Kvalitativ/Kvantitativ - tabel, figur?

    Forumindlæg
    Hey. Jeg er igang med AT og i biologi har jeg en figur, der sammenligner 2 DNA strenge - er det kvalitativ eller kvantitativ data? Derudover har jeg en tabel/figur over forskellige abearters DNA sekvenser + menneskets.. - er det kvalitativ eller kvantitativ data? Tak..
  • hvordan kan en fourenet sø genoprettes?

    Forumindlæg
    Håber på hurtig hjælp da jeg skal til biologi eksamen i morgen, og har 24 timer. Jeg har trukket spørgsmål om vandforurening, og et af dem lyder: hvordan kan en forurenet sø genoprettes? Nogle der ved noget om det? På forhånd 1000 tak.