Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17581 til 17600 af 47925
-
Tryk og Kraft
ForumindlægHej, Er der nogle der kan forklare mig hvad tryk og kraft helt præcis er for noget i fysik? Jeg ved at tryk er kraft pr. areal. Altså hvor meget pres/kraft et legeme bliver udsat for? Tak -
bestået fag?
Forumindlægjeg har et spørgsmål om jeg er bestået eller ej. jeg fik 2 i min skr. spansk eksamen. i mine årskarakterer har jeg fået 7, mdt. og skr. hvis jeg dumper mdt. spansk (det skal jeg til eksamen i på tisdag), er jeg så dumpet i spansk? pga. min lave skr. eksamenskarater? på forhånd tak -
Dumpet engelsk B - men C ?
ForumindlægHey . Jeg dumpet min engelsk eksamen sidste år i 3.g . Da jeg skal til at søge ind på en uddannelse hvor det kræver C niveau er jeg lidt i tvivl om jeg har bevis på C ? Det minder lidt om et af mine kammerateres situation da han dumpet til eksamen i Matematik A , men fik så tilsendt sit B bevis ? -
Psykologi
Forumindlæghejer der nogle de ligge inde med nogle noter til en case? så jeg måsk kunne være så heldig at trække en af dem til eksamen, jeg er nemlig ret skod til psykologi og det ville derfor være en kæmpe hjælp! -
Skal op i samfundsfag B, men lider af eksamensangst!!
ForumindlægHej alle. I dag fik vi af vide hvad vi skulle op i, og jeg var jo så super heldig at trække samfundsfag mundlig. Eksamen er en 24 timers eksamen, dvs. at jeg trækker mit emne den ene dag, og skal så hjem og lave en synopsis, som jeg skal snakke ud fra den anden dag. Så det gode ved denne eksa... -
Klaveret - af Louis Jensen
ForumindlægJa, skal op i den til dansk eksamen 9. klasse. Vi må hente alt den hjælp vi har lyst til udefra. Er der nogen af jer der har arbejdet med den? Og hvad kan i så sige om den? Hvad er meningen med det klaver, og hvad symboliserer klaveret? Tak :) -
Uni: formkrav til juridiske opgaver
ForumindlægHvad skal der egentlig stå på siderne (ikke forside)? Navn, CPR-nr., eksamens nr., dato? EDIT: var måske ikke så specifik i min konkretisering. Kort sagt, hvad skal der stå i sidehovedet? -
Hvordan Analyserer man en erindring?
Forumindlæghejsa ;) jeg skal op til dansk mundtlig eksamen imorgen og har brug for en god erindrings analyse model. jeg har kigget rundt omkring på nettet men har ikke fundet noget brugbart -
Dansk skriftlig, hjælpe programmer?
ForumindlægHej. Skal snart til dansk skriftlig eksamen, så søger gode hjælpemidler, har selvfølgelig word med stavekontrol, men hvad kan man ikke få nogle bedre rette programmer end det:) Mvh Steffen. -
HEJ!!!
ForumindlægKÆRE ALLE SAMMEN JEG HAR BRUG FOR JERES HJÆLP. JEG ER IKKE EN KLOG STUDENT OG MIT SNIT ER KOMMET NED PÅ 1,7 :( JEG ER VIRKELIG SKUFFET OG KED AF DET, DA JEG IKKE VED HVA JEG SKAL GØRE!!! MIN SIDSTE EKSAMEN ER NU PÅ TIRSDAG OG DET ENGELSK, JEG SKAL HAVE 7 FOR AT MIT SNIT LIGGER PÅ 2. MEN ER IKKE S... -
Matematik A mundtlig?
ForumindlægSkal man vise eksempler til eksamen? eller skal man bare nøjes med at bevise? -
Varmetransmission
ForumindlægNu er det vel tre år siden, jeg sidst havde fysik og jeg har smidt min formelsamling væk, så jeg stiller lige et spørgsmål her:Er der nogen, der kan give mig en formel til at beregne, hvor lang tid det tager, at nedkøle en 10 grader kold liter vand (eller øl) til 3 grader - f.eks. i en fryser på ... -
SRP om fodbold??? HJÆLP
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg har valgt at skrive srp i emnet fysik og matematik. Jeg vil gerne skrive om hvorfor en fodbold kan skrue ved et frispark?(spiller nemlig selv en del fodbold og interessere mig for det :) Men kan nogen hjælpe angående hvilke bøger jeg kan låne og hvordan jeg fx kan kn... -
Differentiering
ForumindlægIndenfor differentiering i fysik har vores lærer skrevet således:\n\nf = sin(u) df/dt = cos du/dt\n\nSådan som jeg tidligere har lært det, skulle man ved differentiering af sin(x) få cos(x)\nså det forvirrer mig lidt at der står "du/dt" i enden... hvad skal dette til for? Skal ... -
Kender ikke svaret på dette
ForumindlægHej :) Jeg skal op i fysik her på onsdag, men jeg har allerede fået spørgsmålene offentliggjort. Mit problem består nu i at forstå hvad min lærer mener, eller at kunne svarer på spørgsmålene. Håber at nogen kan hjælpe mig :) 1. Beskriv hvordan man kan ændre på et systems termiske energi. Giv ekse... -
Hvad er feltkræfter?
ForumindlægHeej Jeg er ved at skrive min eksamensrapport i fysik, men er blevet helt i tvivl om hvad feltkræfter er?Jeg skriver om mekanisk energi, og en sætning siger: "Det vil sige, at ændringer i mekanisk energi bestemmes alene ud fra det arbejde andre kræfter end feltkræfterne udfører. Det bemærkes... -
Gennemsnitsberegner der er brugbar 2016 for HF enkeltfag
ForumindlægHej Jeg prøver at hitte mit gennemsnit ud. Der er et par ting jeg lige ville høre om nogle af jer vidste noget om. Dur denne udregner stadig http://www.softit.dk/snit.asp?page=hfenkel ? Gælder den der gange op regl for HF enkeltfag, ligegyldig hvor længe man har været om at tage sin uddannelse? ... -
Års/eksamenskarakter
ForumindlægHej, Jeg skal op i samfundsfag her i juni måned. Jeg har selvfølgelig fået en årskarakter. Mit spørgsmål er om årskarakteren bliver slettet og eksamenskarakteren bliver sat ind istedet? Det siger vores samfundsfag lærer nemlig, (vores matematik lærer har sagt det samme) men ifølge denne side står... -
Tage et fag et ekstra år..
ForumindlægJeg står til at Dumpe Dansk A.. men klarer mig godt i alle andre fag.. Det er virkelig irreterende at Dansk skal trække mig ned.. Så jeg ville spørge om tage eksamen i alle de andre fag, og tage Dansk A et ekstra år, og derved tage eksamen på det bagefter.. -
Piger og drenge i uddannelsessystemet
ForumindlægEr det er problem, at der er så mange piger i gymnasiet i forhold til drenge? Mener I, at det danske skolesystem er indrettet for piger frem for drenge? Hvis ja, hvilke faktorer spiller ind? Mener I, at skolen skal være mere fleksibel end den er nu mht. undervisning, fravær og afleveringer? Jeg ...
