Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17621 til 17640 af 47925
-
Spørgsmål om affald ?? :(
ForumindlægHejsa <3 Kan nogen være søde at hjælpe mig med at svare på nogle af disse spørgsmål, jeg har prøvet at google på nettet, men kan ikke finde noget reelt svar :( 1- Sorterer danskerne deres affald - og i hvilken grad? 2- Er denne sortering effektiv? 3- Kan affald sorteres effektivt, hvordan? 4... -
Rettelse af SRP
ForumindlægHejsa. Jeg er lige igang med min Studieretningsprojekt som skal afleveres den 21. Jeg vil høre, om der er nogen som gerne vil rette den for mig inden afleveringsfristen? Selvfølgelig når jeg en dag bliver færdig :) Idag er 4. skrivedag, og jeg har nået at lave næsten halvdelen af opgaven. Såå, me... -
Hvad bruger du computeren til?
ForumindlægVi har projektuge, og vi ville spørge om: 1. Hvor meget bruger du computeren i hverdagen? 2. Hvad bruger du den til? 3. Bruger andre i din familie computere? (fx. hvem i din husholdning bruger den mest) Håber i vil hjælpe os!!! :D -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan give nogle eksempler på grænsecykler. Synes ikke at det er nok at man bare siger et isoleret lukket kurve i faseplanet. Hvordan er dette system lukket og isoleret i vores natur? -
Handelsøkonom kig her! TAK :D
ForumindlægHej, jeg er en lille prut, der stadig går i 3g, men tænker på at tage handelsøkonom bagefter, og har nogle spørgsmål til nuværende/tideligere elever :) - føler man sig (meget) bagud hvis man har en STX frem for en HHX? - Jeg ved godt at uddannelsen 'kun' kræver matematik D, men hvor svær... -
Neopostivisme
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en opgave som handler om en anaylse af to teoretikers teorier - Jeg skal analysere mig frem til forskelligehder og ligheder i de to teoretiskers teorier om organisatorisk læring. Jeg har dog lidt svært ved at se hvilket paradigme jeg befinder mig når jeg foretager ... -
hjælp tror jeg har valgt forkert
Forumindlæghej jeg er meget i tvivl jeg har valgt hhx, og har gået der i cirka 4 måneder, mit problem er bare jeg ved ikke om det overhovedet intresser mig. Jeg kan allerede nu sidde lidt og kede mig når vi har timerne(dog ikke så meget igen), jeg tror også de intresser sig mere for det og jeg føler generel... -
Hueregler
ForumindlægHvilke hueregler er de "originale", og hvilke bruger I på jeres gymnasier?? -
Ledige pladser
ForumindlægTil jer som fik i afslag i lørdags, husk der er stadig masser af ledige pladser. Ug.dk skriver om ledige pladser her - http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaende_uddannelse/ledige_pladser.aspx Ekstra bladet har samlet en oversigt over samtlige uddannelser med ledige pladser her - h... -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Jeg tænkte på om der er nogen der er indforstået med hvordan ens gennemsnit bliver beregnet? Hvis jeg tager nogle ekstra c-niveau fag ved siden af de fag jeg allerede har på STX, og jeg får en høh karakter i dem bliver de medregnet i min gennemsnit? Selvom jeg har taget dem som enkeltf... -
Induktion (vindingstal og spænding)
ForumindlægHej. Er der en venlig sjæl derude, som gern vil forklare, hvorfor spændingen stiger, hvis man har flere vindinger i sin spole. Det er ikke så meget formler jeg har brug for, dem har jeg massere af. Det er mere bare teorien om hvad der sker. Forklar det venligst med lidt nemme og forståelige ord... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan man løser denne opgave? I en hf-klasse med 28 elever har alle eleverne besvaret en opgave. Ved lodtrækning vælges 2 blandt de 28 elever til at fremlægge deres besvarelser. a) Hvor mange muligheder er der for at vælge 2 elever blandt 28 elever, når rækkefølgen i... -
Søger finansøkonomer til rådgivning om uddannelse
ForumindlægHejsa. Jeg går her i mit sabbatår, og er nu ret så sikker på, at finansøkonom-vejen er den jeg vil gå, idet jeg er ret så overbvist om, at ejendomsmægler skal være mit kommende fag. MEN... Adgangskravene er Engelsk C samt Matematik B eller Virksomhedsøkonomi B. Jeg har bestået Engelsk A-niveau, ... -
Partier
ForumindlægHej Hvilket partier der mest og snakke om, hvis man skulle fremlægge. Liberal Alliances Ungdom, Dansk Folkeparti, Nye Borgerlig, Radikale, Konservativ, Socialdemokraterne, Alternativet, Socialistisk Folkeparti, Socialistisk Folkeparti og Enhedslisten. -
projektopgave
ForumindlægHej Vores projektopgave nærmer sig men jeg kan ikke finde på et emne/problemstilling, vores overemne er fremtiden. Jeg har overvejet emnet mad i fremtiden, men kan ikke finde på en problemstilling. Mad i fremtiden interessere mig dog ikke særlig meget. Håber der er nogle der kan hjælpe med at fi... -
Får ansøgerboomet indflydelse?
ForumindlægHej! Jeg søgte ind på jura for flere måneder siden, da jeg blev mere og mere overbevist om, at det var det rette valg. Mit snit er på 8,0. Det kunne jeg så gange med en vis procentdel, husker ikke nøjagtigt hvilken, så det havnede på 8,6. Da kvotienten på AU, som er min eneste prioritet, var på ... -
Opgaver uden hj. midler
ForumindlægEr der nogen som sidder inde med opgaver uden hjælpemidler til et-årigt A-niveau??Gerne med svar!! ;P -
Selvstuderende
ForumindlægEr der nogen der ved det indebærer at være selvstuderende i gymnasiet? Skal man møde til timer? Skal man aflevere opgaver? -
BIOLOGI
ForumindlægHvad er stivelse og hvordan ser det ud? Hvordan nedbrydes i kroppen og hvordan indgår det i vores stofskifte? Redegør med dine egne ord, for hvordan meiose forløber. Hvor i menneskekroppen foregår meiosen??? Redegør for forskellene i hvordan en autosomal og kønsbunden recessiv egenskab ne... -
Kalium 40 og isotopfortynding!
ForumindlægHejsa..Har lige kigget alle mine rapporter igennem, og mangler en om "Kalium 40 og isotopfortynding".. Min lærer har opgivet en rapport, vi IKKE har udført - har kun vejledningen. Er der en, der kan hjælpe??Mvh. Frances.
