Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17621 til 17640 af 27496
  • Blodtypebestemmelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her og roder med en biologi-rapport og vil høre om jeg kan få noget hjælp?? Mit spørgsmål er: hvilke mulige genotyper og fænotyper har jeg, når min blodtype er A +?? Jeg håber jeg kan få lidt hjælp...... ;-)
  • enzym

    Forumindlæg
    Nogen som kan hjælpe mig med b og c i denne opgave? Har lidt svært ved at komme i gang. Link til opgave: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2005/maj/opgave%203.pdf Tusind tak på forhånd! ;D
  • blodtypebestemmelse

    Forumindlæg
    heej folkeeens! er igang med en biologi rapport, men er gået i stå ved et spørgsmål.. håber i kan hjælpee. spørgsmålet lyder således: Forklar sammenhængen mellem genotype og fænotype i de to blodtype systemer. (AB0- og Rehsus systemet) /:
  • Scrapie! HJÆLP! krydsningsskema

    Forumindlæg
    Hej alle Sidder med opgaven der er linket til nedenfor og er i tvivl om spørgsmål b og c. forstår ikke rigtigt figur 2. er der nogle der kan hjælpe mig og forklare den måske? tak! http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2006/august/opgave%207.pdf
  • Ideer til problemformulering.

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver i biologi B og filosofi C og har valgt emnet fosterdiagnostik. Da jeg er lidt blank, ville det vaere dejligt, hvis en sad med ideer til nogle gode problemformuleringer til emnet, til min AT eksamen. Paa forhaand tak.
  • EMU - mundtlig eks?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op til Biologi B mundtlig eksamen, men jeg kan ikke rigtig finde noget information omkring hvad man vurderes ud fra på EMUs hjemmeside, (ligesom man kan med de andre fags eksamener) og ville derfor høre om der er nogen her som kan linke? :)
  • Designerbabyer

    Forumindlæg
    Hej Vi skal i AT skriver i samfundsfag og biologi om designerbabyer og selviscenesættelse gennem sine børn. Vi ønsker derfor at se de dokumentarer om dette som DR2 sendte den 5. febuar. Problemet er bare, at vi ikke kan finde den. Nogen der har den eller kan hjælpe?
  • Cellestrukturer

    Forumindlæg
    Hej! Hvad er en cellestruktur? Jeg er igang med en besvarelse af mine spørgsmål til biologi B eksamen, og har fået sppørgsmålet "• Vælg yderligere mindst 2 cellestrukturer og redegør for deres funktion", er en cellestrukturer f.eks. pro- og eukaryot celler?
  • Celledeling HJÆLP

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal op til eksamen i biologi C, og et af spørgsmålene lyder på: 1. Forklar hvordan celler i vækst deler sig. Er klar over normale celler deler sig ved mitosen, men celler i vækst? På forhånd tak!
  • Kortlægning af genomer i AT - overvågning?

    Forumindlæg
    Jeg har valgt kortlægning af genomer som emne til AT, biologi C og dansk A. Emnet med genom lå i ressourcerummet, men jeg er i tvivl om hvori overvågningsdelen (eventuelt selviscenesættelsen) består. Er der nogen der kan hjælpe?
  • HJÆLP MIG TAK <3

    Forumindlæg
    Er det okay at bruge en af kameraternes notater til en 24 timers biologi eksamen? han var inde dagen før og fik et 10 tal, jeg harvalgt at tage hans noter og håbe på det bedste, er det lovligt? :i
  • Analyse af Fagre nye verden

    Forumindlæg
    Er ved at skrive AT opgave om Fagre nye verden og kloning i biologi og dansk, og skal analysere Fagre nye verden. Nogen der har nogle guldkorn hvad angår fortællerteknik? Det ville være en STOR hjælp :) TAK!
  • HJÆÆÆÆÆÆLP MED AT

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en synopsis om BOTOX og jeg har meget svært ved at komme igang med den da jeg har valgt PSYKOLOGI OG BIOLOGI. Er der gode idéer må i meget gerne skrive hutigs muligt, på forhånd tak
  • Fordøjelsen - hjælp

    Forumindlæg
    Hej med Jer! Jeg står og skal op og afslutte biologi C i morgen, og er tvivl om nogle ting. Er der evt. en der kan redegøre for fordøjelsen? evt. også forklare de tre hovednæringstoffer mhp fordøjelsen Ville være en kæmpe hjælp, og solen vil skinne ekstra meget på Jer. PFT - V
  • Heeeelp! Energi frigivning fra glukose

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har snart biologi C eksamen, og jeg sidder med et spørgsmål, om at jeg skal redegøre for, hvordan energi kan frigives fra glukose. Jeg kan virkelig ikke komme igang med det - kan i hjælpe? :)
  • Sammenhæng ml. proteinsyntesen og gensplejsning?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i biologi B i morgen tidlig og jeg har trukket emnet DNA, Proteinsyntese og gensplejsning. Ved godt hvordan de forskellige ting fungerer, men kan ikke se en sammenhæng imellem proteinsytese og gensplejsning ud over at de begge involvere DNA? please hjælp!
  • Alternativ energi?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive ep i samfundsfag og biologi, jeg kan bare ikke komme i gang. Der skulle vel ikke sidde et klogt hoved et eller andet sted med et hjælpsomt hjerte som kunne komme med en idé eller et godt sted at tage fat til en start??
  • forbrænding af glukose

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal op i biologi eksamen på c niveau, og har fået en række spørgsmål som jeg kan forberede mig på. Jeg er dog gået i stå ved følgende spørgsmål: Gennemgå processen for forbrænding af glukose. Håber i kan hjælpe mig ! På forhånd tak! :-)
  • Nedbrydning af stivelse

    Forumindlæg
    Jeg sidder og forbereder mig til min eksamen i biologi skal på her på mandag spørgsmålet lyder: Gøre rede for nedbrydning af stivelse i fordøjelseskanalen. Har prøvet at finde noget om det men kan ikke finde noget der kunne bruges... Håber nogen kan hjælpe :)
  • hundegalskab

    Forumindlæg
    Jeg skal have AT i dansk og historie og har tænkt mig at skrive om Pateurs vaccine mod hundegalskab. Er der nogen som har en god ide til hvordan jeg kan opbygge min disposition, så dansk og biologi indgår på en god måde?