Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 17641 til 17660 af 23684
-
Simon Fruelund
ForumindlægHejJeg er ved at skrive en opgave hvori jeg skal skrive en analyse og fortolkning af Simon Fruelunds 2 noveller "Riverdance" og "Der sidder en mand i bussen". Hvis andre kender dem vil jeg gerne høre hvad i er kommet frem til.. evt. konklusion?! Jeg håber nogle kan hjælpe.. -
Tysk opgave
ForumindlægHej, jeg har lavet en tysk-opgave, hvor jeg skulle analysere en tekst. Jeg har brugt lang tid på at lave den, og prøvet mit bedste i forhold til grammatikken. Jeg ville høre, om der er nogen herinde, som er gode til tysk og har tid til at rette den. Tusind tak på forhånd! :-) -
Billedkunst eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen og blev pludseligt i tvil om noget Et oplæg kan lyde følgende: "Fremlæg dit eksamensprojekt" Derefter ønskes der på baggrund af en analyse af tre forskellige værker inden for impresionismen og inddrag 2 eksempler fra dig eget portfolio" - men de ... -
DHO - Dansk
ForumindlægHej alle! Jeg skal i min DHO-opgave redegøre for Morten Nielsen og hans rolle i 2. verdenskrig. Jeg er lidt i tvivl om jeg for analyserende i min redegørelse, og om jeg er for ukonkret i min sætninger. Redegørelsen er vedhæftet, og den skal være en sides længde iflg min lærer :) Mvh :) -
AT disposition?
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe mig med hvordan en AT-disposition skal være? Jeg havde overvejet noget i den her stil, men har ingen idé om, hvor rigtigt det er: - Introduktion - Præsentation af problemformulering - Fagenes sammenspil - Hovedkonklusion - Redegørelse: - delkonklusion... -
Herodot
Forumindlæghey jeg skal op i old her til eksamen, og har styr på det meste, men de små historier i Herodot forvir' mig en hel del. Jeg mener her To historier under LOGOI Polykrates ring og Nilen. Nogen der har læst dem som kan hjælpe til med hvad man skal snakke om i sådan en tekst? perspektivering og a... -
HTX Eksamen
ForumindlægHey all...der må være nogle htxere her inde :) 2. år. mundt engelsk.. man trækker en kendt og en ukendt tekst. man gennemgår den ukendte på dansk, og oversætter stykket som er markeret. gennemgår den kendte text på eng. analysere perspektivere den.hurtig gennemgang af projetk, hva har du lavet, h... -
KRISE! AT EKSAMEN.
Forumindlæghej, jeg står og skal op til AT imorgen, og jeg føler virkelig jeg mangler noget på min analyse. Jeg har om selviscenesættelse på de sociale medier, og herudner har jeg anvendt roman jacobsens kommunkationsmodel, for og se hvilke funktioner der har været dominerende. De alle passer dog ikke, og d... -
Musikeksamen på HF
ForumindlægHejsa!En af mine veninder, som skal på HF med musik som tilvalg, undrer sig over hvordan selve HF musikeksamen foregår.Jeg ville mene, at den er nogenlunde som gymnasiets. Altså hvor der er to eksaminationer: en teoretisk og en kunstnerisk. Her skal man så analysere et stykke musik og hvad der de... -
City Lover's
ForumindlægHej alle engelsk glade mennesker! Jeg sidder her og skal lave et engelsk essay om teksten "City Lover's" af Nadine gordimer.. Jeg er ikke sikker på jeg har forstået så meget af teksten, selvom jeg ellers plejer at fange det meget godt... Nogle der har et par guldkorn til en ana... -
11/13 tallet
ForumindlægHey..Mig og min ven sad lige og diskuterede selve eksamen...Jeg mente at man bare skulle kunne det præcist efter bogen, også var 11 tallet hjemme...Han havde derimod, fået afvide af hans lærer, at man på en eller anden måde skulle analysere det hele...Så vil bare spørge jer, der har været oppe i ... -
Eksamens Hjælp.. : (
ForumindlægEr der nogle som har et referat eller en analyse til følgende tekster..:1: Vom Ritter, der nicht aus seiner Rüstung herauswollte2: Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische3: Du bist ein Freizeitnazi4: Was wollen sie von mir?5: Einfach anders6: Alptraum7: Es geschah am hellichten TagDet vil... -
Hjælp
ForumindlægHejsa ... Jeg sidder her med en kemiopgave der driller en smule .. :S Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2*2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse%Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret ?? Kan ikke lige se hvordan jeg skal løse den .. Håber der er nogen der ... -
latin nørd søges..
Forumindlæghey allesammen...skal op i latin i 1G sproglig...det hele går fint...men mangler vist et par analyser og noter til bogen "ludus og "ars minor" ville høre om det er nogen der har dem?og hvis der er en nørd (på den fede måde) herinde hvis email jeg måske kunne få så jeg kunne skrive ... -
Holberg: Diskussion
ForumindlægHej allesammen : ) Er ved at skrive en analyse af Holbergs Epistel: "Om lærdom og universitetsundervisning", og forsøger at lave diskussionen. Problemet er bare at der ingen ideer kommer til mig. Alle de emner jeg finder på syntes irrelevante i forhold til teksten. Er der nogen der har ... -
Nogle gode ideer??
ForumindlægHej Alle. Jeg skal finde et rigtig godt digt/tekst af Mikael Strunge, som skal analyseres, og som skal vise 80'ernes oprør, samt al den symbolisme som kendetenger Strunges oprørste tanker ... I samme dur som NAT I ELEKTRI-CITY - som jeg dog ikke må vælge .. Smil Marie. -
Brancheanalyse
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en branche analyse af fitneesbranchen. Til det bruger jeg porters five forces. Det jeg gerne vil have svar på er, når der er en del store indtrængningsbarrierer til at beskytte etablerede virksomheder fra nye virksomheder, hvad er det så man kan sige at det har af betyd... -
Ordstilling på tysk?
ForumindlægHej alle :) Det er sådan at jeg skal lave en tysk opgave, hvor jeg skal oversætte fra dansk til tysk. Jeg har bare problemer med ordstillingen. Jegf har fattet det med selve led analysen, altså bisætning og hovedsætning, men hvordan kan man opstille en formel til, hvordan ordstillingen el... -
Litteærartikel på ''Stjernen over Bjerringbro''
ForumindlægJeg er ved at skrive en analyse og fortolkning af sangen ''Stjernen over Bjerringbro'', og jeg har brug for lidt hjælp, så jeg tænkte, at det ville være skønt, hvis der lige var nogle, der havde lyst til at hjælpe. Jeg er lige gået i gang med at skrive en tese om hvad budskabet er... -
Hjælp - Det AntiAutoritære Oprør 1960'erne
ForumindlægHejsa, Som overskriften lyder, skal jeg skrive på Det AntiAutoritære Oprør i 1960'erne. Jeg skal ind og analysere en eller flere noveller, film, romanuddrag eller lign. men jeg må blankt erkende, at jeg er på rimelig barbund lige pt. Så ville derfor høre, om nogle kender nogle titler, som er ...
