Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17641 til 17660 af 23684
-
Robinson den yngre (Joachim Campe)
ForumindlægSøde Søde Folk herinde..!!Jeg mangler desperat hjælp...Jeg skal analysere en tekst "Robinson den yngre". Men kan ligsom slet ikke komme igang..!! så hvis der nu tilfældigvis er nogen der tidligere har lavet den opgave ville jeg blive meget glad.. bar en lille smule hjælp er altid godt..... -
Forslag til kilder til den kolde krigs afslutning?!
ForumindlægHej, Jeg er i krise, for jeg mangler en kilde/kilder at analysere i mit AT-projekt. Jeg skal finde kildemateriale, der dokumenterer etableringen af en ny grad af tillid mellem supermagterne i forbindelse med den kolde krigs ophør. Er der nogen, der kender nogle kilder, der vedrører dette? Jeg håb... -
Prins Hvidbjørn - værdier??
ForumindlægHej allesammen. Jeg kunne seriøst godt bruge noget hjælp! Jeg er igang med at analysere eventyret "Prins Hvidbjørn", og der lyder et følgende spørgsmål: #Værdier? Hvilke ting kalder eventyret for værdifulde?". Jeg kan ikke rigtig forstå, hvad de mener. Kan i hjælpe mig? :-) ... -
Kilder til den kolde krigs ophør, der viser tillid mellem supermagterne
ForumindlægHej, Jeg er i krise, for jeg mangler en kilde/kilder at analysere i mit AT-projekt. Jeg skal finde kildemateriale, der dokumenterer etableringen af en ny grad af tillid mellem supermagterne i forbindelse med den kolde krigs ophør. Er der nogen, der kender nogle kilder, der vedrører dette? Jeg håb... -
De fire fortællemåder?
ForumindlægJeg skal analysere Niels Hav's "Tyrken" . Og jeg skal finder ud af noget omkring hvilken fortællemåde den er skrevet i , men jeg ved ikke hvad de fire fortællemåder er ... Og de beskrivelser jeg finder på nettet forstår jeg ikke rigtig . Nogle der kan hjælpe ??? -
Spørgsmål til SRP-emne: Michael Brown / Politi drab af sorte
ForumindlægMåske et lidt overordnet spørgsmål, men er der nogen der har nogen form for idé om hvor successrigt et emne: Michael Brown / Politi drab af sorte i USA kunne være? Jeg tænker at da er yderst relevant på dagen i dag, men spørgsmålet er om man kan finde litteratur/kilder nok til at kunne udfylde ... -
Hvilken metode er teorier? I NEED HELP :p
ForumindlægHej. Hvilken metode er det, når jeg har analyseret en novellen, også i samfdelen forklarer Thomas Hylland Eriksens identitetsstrategier og kobler disse til personerne i novellen? Ooog :D Hvis jeg har nogle teorier (Gordon W Allports Kontaktteori), som jeg gerne vil bruge til forslag til løsning i... -
opgave om iagttagelse
Forumindlæghej venner, jeg vil gerne høre om der er nogen som er i gang med pædagog uddannelsen??? jeg er i gang med min øvelsespraktik og skal lave en hel masse iagttagelser og dernæst skal analysere dem....jeg har ingen anelse om hvordan opgaven skal se ud. hvis der nogen der sidder med lignende opgaver v... -
Anthony Giddens og identitetsdannelse.
ForumindlægJeg skriver om Anthony giddens belysning af identitetsdannelsen i det senmoderne samfund og har analyseret Frk smillas fornemmelse for sne for at illustrere en identitetsdannele. Er der nogen som har nogle gode ideer eller gode oplysninger om Anthony giddens og identitetsdannelse eller evt nogle ... -
Toil and Temptation af Michael Kamber
ForumindlægEr der nogen, der på et tidspunkt har været i gang med at analysere "Toil and Temptation" af Michael Kamber? Novellen siger mig bare ingenting, selvom jeg har læst den flere gange efterhånden. Nogen, der eventuelt har et essay om det, som jeg kan få noget inspiration fra? Det kunne vi... -
Modeller?
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Foretage en kort beskrivelse af, hvordan Londons værtskab for OL 2012 påvirker byens udvikling og markedsføringen af byen. Analyser hvordan Londons OL-værtskab påvirker den britiske økonomi. Vurder de langsigtede effekter af OL-værtskabet, både på samfu... -
Case om JBS undertøj
ForumindlægHeej Vi sidder og er igang med en caseopgave omkring JBS-koncernen, men har problemer med at finde problemstillinger for virksomheden.. Er der nogen, som har haft om virksomheden og evt. haft en case, og som har mulighed for at give os nogle ideer til problemstillinger? Og så også svagheder i SWO... -
digte
ForumindlægDa jeg har fået til opgave at analysere og fortolke et af følgende digte, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilket et i synes er bedst, for må indrømme, at digte ikke høre til min stækeste side.1) Thøger Larsen - Den danske sommer2) Cecil Bødker - Følgesvenden3) Klaus Rifbjerg - Livet i badevære... -
"Dem" eller "dig"
ForumindlægJeg er igang med at analyserer et interview mellem Fogh og arabisk tv, efter Muhammed-Krisen. Anders Fogh omtaler den person han snakker til, som "Dem" i stedet for "dig". Er der nogle der kan hjælpe mig med hvilken funktion det har? "Jeg kan fortælle Dem" -
bøger til socialrådgiver udd.
Forumindlæghej jeg søger disse bøger til socialrådgiver udd. Social analyse og handling ; Alminde Rikke m.fl 2008 Borgerindragelse og retssikkerhed i socialt arbejde: Bech Hansen m fl. 2006 Socialrådgivning og social behandling; Egelund Tine og Hillgaard 2005 Modeller i socialt arbejde ; Hutch... -
First Snow - Narrator
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med min analyse og fortolkning af historien First Snow af Davy Rothbart, 2000. Jeg skriver ang. fortælleren i historien - kan i evt. hjælpe mig lidt frem til, hvilken fortæller vi har med at gøre og eventuelle eksempler i teksten, hvor det understøtter jeres svar?... -
Info om Anders Breivik?
ForumindlægHej Jeg har brug for at finde info om Anders Breivik til min AT. Dog synes jeg det er svært at finde hans fulde manifest eller dokumentarfilm om ham. Er der nogen der ved hvor jeg finder gode oplysninger? (det skal helst være noget, hvor man hører Breiviks eget syn på sagen eller eksper... -
Hvad kan man kombinere sit ene fag med?
ForumindlægJeg har tænkt på at skrive om atomkatastrofer med fokus på Tjernobyl. Her komemr det matematiske ind i form af spredningsmodeller. Jeg tænkte så på at undersøge om de danske medier misinformerede danskerne om ulykkens egentlige omfang. Mit spørgsmål er, hvad det hører ind under. Kunne det vær... -
Socialiseringsteorier
ForumindlægHej :) Jeg ved ikke hvad socialiseringsteorier går ud på :)!. er der nogle som kan henvise til nogle sider hvor jeg kan læse om det, eller evt. kan komme med en forklaring på det. Jeg har læst bogen "in two minds" af David Mercer, og skal på baggrund af den have det analyseret udfra soc... -
Henrik Pontoppidan
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig...
