Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17661 til 17680 af 46442
-
Nyt forum: Studiebladet
ForumindlægSom de fleste nok har opdaget, udsender Studieportalen.dk et nyhedsbrev hver 14. dag med artikler, interviews o.s.v. I dette forum er alle velkommne til at kommentere artikler og komme med ideer til nye artikler. Update sommer 2014: Studiebladet er tilbage. Vi udgiver igen artikler hver 14. dag ... -
Dansk eksamenssæt
ForumindlægHej..Som bekendt kan man ikke få fat i de gamle eksamenssæt til skriftlig dansk på uvm.dkSå jeg tænkte på, om ikke nogen ville fortælle hvad emnerne var i de forrige eksamenssæt.. Vi kunne eksempelvis lave en liste med emnerne i de sidste 5 år.. og skrive titlerne på stilene op.. (der er vel 5 st... -
Kan det passe?
ForumindlægI sidste uge var jeg til matematik prøve. I den første time måtte vi ikke bruge hjælpemidler. I hvert fald ikke os alle sammen.Det var nemlig sådan, at to af de fem klasser der var til stede godt måtte, fordi deres lærer ikke mente han havde undervist dem nok i det. De gik så i gang 15-20 minutte... -
vorwerfen
ForumindlægNogen der vil lave en meget let, og ikke kringlet rettelse på denne tekst:på forhånd tak for hjælpen:)Die reise zum MeerAber eigentlich es errinern mich von ein buch wir haben lasen, es heisst „Die reise zum Meer“. Und es handelt von einen jungende junge der malte heisst. Malte und seine Mutter ... -
Udannelse spørgsmål bestået faget?
ForumindlægHej alle, jeg sidder her og tænker hele tiden på mine karakter i matematik, jeg har nu fået 4 og 02 i matematik. Og da jeg skal bestå faget for at komme ind på min drømmeuddannelse skal jeg bestå faget. Men HVORFAN regner man det ud, er så dårlig til mat at jeg ville sige jeg får disse karakter: ... -
Årskarakterer!
ForumindlægHørte fra andre, at årskaraktererne overførtes på skemaet, men skal det forstås sådan, at årskarakteren både tæller med når årskaraktersnittet samt eksamenskaraktersnittet udregnes?? Altså i forbindelse med udregningen vha. denne side https://home.eg-gym.dk/scripts/elever/karakter/bevis/matbevis... -
hjæææææææælp haster
Forumindlægbud på hvilke underemner man kunne skrive til middelalderen og evt. tekster til underemnet:-) på forhånd tak -
idræt
ForumindlægHvad er forskellen at have IDRÆT på C og idræt på B Nogen der evt. har idræt på B ? Og hvad laver i ? -
hvordan ser en disposition ud til en synopsis
ForumindlægJeg mangler et overblik over hvordan en synopsis laves. -
Opgavesæt
ForumindlægGodaften, Jeg er en 1.g'er, som skal til skr. matematik årsprøve her på fredag. For at forberede mig vil jeg sidde og løse nogle opgaver, som om jeg var til prøven. Altså 1 time uden hjælpemidler og 3 timer med. Men jeg mangler et opgavesæt til dette, så jeg tænkte på om der var nogen der... -
Muntligt Dansk A
ForumindlægEr der nogen derunde der kan give et eksemple af en ukendt tekst og spørgsmålsformulering der kommer med? Vil bare prøve at "teste" mig selv og se hvor længe jeg er om at forberede noget, og igen hvor meget tid jeg bruger på at fremlægge det. -
Hvor kan man øve Ekstemporal tekster (oversættelser)?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i engelsk snart! og jeg er så spændt/glæder mig. En ting som jeg gerne vil øve mig på, er ekstemporal teksterne (oversættelserne. Fordi ordstillingen i oversættelser, er ret tricky efterhånden så jeg vil gerne have det helt "nailed". Hvis der er nogle der kan fortæ... -
Årsprøve i matematik, hvordan fungerer det?
ForumindlægHej :) Er der nogle, der ved, hvordan årsprøven i matematik på A-niveau foregår? -
Fsa spørgsmål..
ForumindlægEr der nogle der ved hvad der er bedst at starte med mht. til en mundtlig prøve, atså hvis man trækker en novelle, er det så bedste man begynder med at fortolke eller først starte med de generelle oplysninger, f.eks. årstal etc. Og starter eleven med at snakke, eller udtales der nogle spørgsmål ... -
Vejledende besvarelse af eksamenssættet
ForumindlægEr det nogen som har vejledende besvarelse af eksamenssættet i skriftlig matematik HF C-Niveau juni 2012? Sættet er fra junieksamen, mandag den 4. juni 2012. -
ville det være dumt
ForumindlægJeg er 20år og fylder 21 til maj. Tænker på at stoppe Hf 2.år nu også søge ind i HF et andet sted. I marts måned begynder man jo at søge ind igen.. Jeg har virkelig brug for pause.. efter 10. klasse gik jeg på hg . Jeg har fuldført hg. Derefter tog jeg 10.klasse i vuc fordi mine karaktere var... -
eksaminer i 1.g
ForumindlægHej. Har lige været til to grunforløbseksaminer, men kommer der flere eksaminer? Skal jeg afslutte mine C-fag eller? Har ikke styr på det. Tak på forhånd. -
forhol mellem vægt
Forumindlægjeg sidder her med en biologi opgave med en figur der siger at vægtforholdet mellem rod og top er 0,36. hvad vil det sige? håber i kan hjælpe mig for kan ikke få det til at hænge sammen med den øvrige del af opgaven som i øvrigt skal afleveres i morgen :( Mvh patricia. -
Eksamensspørgsmål medicin KU
ForumindlægEr der nogen, der ved om de udtænker helt nye eksamensspørgsmål hvert år? Eller er der tale om parafraseringer af gamle eksamensspørgsmål fra de forskellige år som sættes sammen - eller måske en blanding af begge? -
AT mundtlig ... hjælp!!
Forumindlæghej jeg skal op til at i det moderne gennembrud min problemformulering var Problemformulering Hvordan indgår Henrik Ibsens “Et Dukkehjem” som indlæg i kønsrolledebatten under Det moderne gennembrud? • Gør rede for centrale udviklingstræk i perioden • Analyser et udd...
