Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 17661 til 17680 af 29671
-
Krimi/Nordic Noir og Dokumentar
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i mediefag. Vi kan enten trække Krimi/nordic Noir eller Dokumentar. Hvad ville i analyserer i de ting? -
SRP - Malcom x
ForumindlægHej. Er der evt. nogle, som har analysere "The Ballot or the bullet" en tale af Malcom X? -
doriske, joniske og korintiske søjler
ForumindlægHej Jeg ville hører om der var en som havde nogle gode noter omkring dorisk, jonisk og korintisk søjler, til at analyser dem :) -
Sportsmaster
ForumindlægJeg har om sportsmaster, og vil gerne have lidt hjælp til konkurrent analysen... nogle der har lavet en opg om sportsmaster før eller noget? -
Lambert-Beers lov og Immunologi.
ForumindlægHej, er der en der kan forklare mig hvordan man kan bruge Lambert-Beers lov i forbindelse med kvantitativ analyse af antistof eller antigen? Hvilken sammenhæng er der? -
Identitet - afgangsprøven i mundtlig dansk
ForumindlægJeg har trukket identitet i mundtlig dansk og aner ikke, hvilken tekst jeg skal analysere og arbejde med.. Nogen ideer? -
rettehjælp til pretty woman .
Forumindlæghej, alle. jeg har analyseret filmen pretty woman på engelsk. mangler bare en til at kigge den igennem.. det ville være en stor hjælp. -
SRO opgave
ForumindlægHej jeg er igang med min SRO opgave (2.g) og har stille og roligt overstået den redegørende del for opgaven og nu skal jeg så igang med den analyserende del, men er lidt i tvivl om hvordan man laver en god analyse. Jeg skal skrive om valget i UK som foregår nu og i min analyserende del har jeg t... -
Homonymer og polysemer
ForumindlægJeg skal finde ud af hvorfor eller hvilken effekt det har, altså hvad polysemi og homonymi kan bidrage med i en stilistisk analyse, er der nogle, som kan hjælpe? -
Dansk - Eksamen
ForumindlægHej Er der nogle af jer, der har et forslag til en nem og god tekst at analysere til eksamen? Jeg har fordybelsesområdet: Gamle eventyr -
Polysemer og homonymer
ForumindlægJeg skal finde ud af hvorfor eller hvilken effekt det har, altså hvad polysemi og homonymi kan bidrage med i en stilistisk analyse, er der nogle, som kan hjælpe? -
stolthed af Glenn Ringtved
Forumindlæghey. jeg er i gang med at lave en analyse af stolthed til min eksame. jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe med den. -
Hjælp
ForumindlægHej Jeg ska analyser et eventyr og min lærer sagde at jeg skal finde intertekstualitet. og så vil jeg spørge hvad betyder intertekstualitet????? PÅ forhånd tak -
pliz hjælp.:D
ForumindlægHeej. Er der nogen som har læst novellen "nøgen" af thomas jensenius.? Er virkelig brug for hjælp med analysen :? -
Herman Bang, Pernille
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal aflevere en stil om novellen Pernille af Herman Bang. Jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal analysere den eller hvordan jeg skal lave en indledning til den. På forhånd tak. -
Drømme eller maridt af Johnny Thiedecke
ForumindlægHejsa. Er der nogen der har notater til analyse af tekst 4: platons vurdering af demokratiet i denne bog? ;o) -
Darwin og fuglen
ForumindlægHej, jeg skal op til AT om et par dage, men jeg er lidt i tvivl om analysen af Darwin og Fuglen.. Jeg frygter lidt, at min analyse er lidt for banal og lige til.. Jeg har som de fleste andre i år, valgt emnet Darwin, hvor jeg i min redegørelse redegør for Darwins evolutionsteori med fokus på nat... -
konklusion??
ForumindlægNår man i en dansk analyse (af f.eks. novelle) skal skrive en konklusion, hvad er det så helt præcist man skal skrive dér? Og hvad er det man skriver i fortolkning? På forhånd tak :D -
Metode: Et dukkehjem
ForumindlægHvilken metode bruger jeg når jeg i dansk analysere bogen "Et dukkehjem" men henblik på datidens samfund? -
kundskabens træ (film) perspektivering
Forumindlæghej alle sammen jeg er nu færdig med min analyse af filmen "kundskabens træ" men jeg mangler noget at perspektivere den til så har i nogle bud?
