Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17681 til 17700 af 46442
-
Alternative energiformer
ForumindlægJeg står i situationen hvor at jeg skal snart skal op til afgangsprøve i fysik/kemi vores overemne er "Hvordan kan vi formindske den enkelte og samfundets udledning af stoffer til atmosfæren" og vi har så valgt at fokusere på alternative energiformer (sol, atomkraft) vores problemsti... -
er der en der vil rette min stx Mat A?
Forumindlægjeg ønsker ingen kommentar mht. opgave 14. jeg føler mig dum. det kan jeg slet ikke leve med. tør aldrig mere se min lærer i øjnene. og lige frem at skrive at jeg ikke kan gennemskue den.. tror censoren griner af mig jeg har haft matematik i 3 år og kan jeg ikke finde ud af at beregne rumfange... -
Hjælp til matematik på A, B og C niveau i TI-Nspire
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg udviklet et elektronisk hjælpemiddel til TI-Nspire i form af en hjemmeside (https://solve-x.dk), hvis formål er, at guide gymnasieelever igennem deres respektive matematiske samt TI-Nspire relaterede problemer. Dette er fuldstændig GRATIS, om man vælger at melde sig ind ... -
Oplæsningstykke synopse
ForumindlægHejjjj Er der nogen som ville forklare mig grundigt, hvad et oplæsningstykke er?? Mange tak. -
F/K afgangseksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o... -
Karakterer på Matematik C
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op i matematik C mundtlig på tirsdag. Men jeg er ikke forberedt overhovedet. Men jeg skal have Matematik på niveau B.. Betyder det så overhovedet noget hvad jeg får i karakter? Er det ikke min karakter på B der kommer til at gælde? Og hvad sker der hvis jeg dumper? Tak p... -
kan det lade sig gøre???
ForumindlægJeg er igang med mit sidste år på gym. Jeg har et snit på omkring 6 nu og er dumpet fysik b. Min drøm er at læse til odontologi ( tandlæge). Har regnet ud, at jeg skal mindst have 10 og 12 taller. kan det lade sig gøre, at satse på tandlæge og kan man søge om betinget optag hvis man har gennemsni... -
Skriftlig fremstilling i dansk
ForumindlægHej. I næste uge har vi en skriftlig fremstilling i terminsprøve, og jeg ved virkelig ikke så meget om hvad det er, og hvordan det foregår, da vores lærer ikke har snakket så meget omkring det. Nu da vi så har påskeferie, tænkte jeg at det var en oplagt mulighed til at gøre mig klar, så ville ba... -
spørgsmål angående reglerne for at gange snittet
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på farmaci, hvor der er et adgangskrav som lyder, at man skal have et gennemsnit på 6,0 i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Gælder det også for gennemsnittet af de 3 fag at man må gange det med 1,08, hvis man søger ind på uddannelsen inden 2 år eller er ens s... -
Noter
ForumindlægNogen der har noget der minder om noter (gode) til a niveau i mat, skal op på mandag, og har ingen noter...:/ -
Fysik
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen som ved hvor man kan hente gode fysik notater til 1.g ..?? -
HJÆLP!! Engelsk outline "the stolen generation"
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave min outline omkring "the stolen generation" Jeg har brug for noget hjælp til nogle punkter jeg kan komme ind på, da jeg er temlig "lost". - vis der er nogle der har en outline omkring the stolen generation, ville jeg også meget gerne se den, da det e... -
1g. årsprøveark??
ForumindlægHej, Nogen som ligger inde med sidste års matårsprøve for 1.g...Eller nogen som ved hvor man kan finde det henne?//Madsing -
Karakter for de skriftlige eksamener..
ForumindlægHvornår får man egentlig karakterne at se fra de skriftlige eksamener? -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHvor mange eksamener kommer man i alt op i på gymnasiet stx her i 2012 ? -
Trykte reklamer - perspektivering
ForumindlægHejsa Jeg har trukket "trykte reklamer" i dansk, og har derfor valgt denne reklame fra Knorr Béarnaise. Jeg er kommet til punktet "perspektivering", og kunne derfor godt bruge en masse eksemplarer på, hvad jeg kan perspektivere til. -
Spansk skriftlig årsprøve
ForumindlægJeg sidder og skal til spansk skriftlig årsprøve i morgen, og jeg føler bestemt også, at jeg har rimelig godt styr på alle mine notater. Men kan man finde ud af på nogen måde hvad for et overordnet "emne" opgaven kommer til at handle om? Nogle af de foregående eksamener i spansk skrif... -
hjælp til afsætningseksamen A
Forumindlægjeg har skrevet om hvordan Vestas kan markedspenetrere sig på det kinesiske marked. Aner ikke hvad jeg skal fremlægge om projeket, da jeg synes at alt det relevante er med. Nogle der kan hjælpe? det ville jeg være taknemmelig for.. -
Noter fra spektrum
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med fysik b, tog 2. prøveforsøg og har derfor lavet noter til næsten 300 sider fra Spektrum 1 og 2. Så ville jeg høre om der stadig er nogle der bruger dem eller om de bare er blevet smidt ud. Hvis der ikke var nogen der bruger dem gider jeg ikke rigtig uploade dem her. -
Tutor
ForumindlægHej er der nogen gode matematik tutor til universitetsniveau her, som bor i kbh ? Tak
