Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17741 til 17760 af 117955
-
Hjælp til et eksamensspørgsmål
ForumindlægHej ! Jeg skal til eksamen i morgen i Biologi C, men der er et spørgsmål som jeg virkelig ikke kan finde ud af hvad er, så håber at der er nogen vil/kan hjælpe mig :) Det er inden for Økosystemer og stofkredsløb. Spørgsmålet lyder: I grove træk gennemgå carbons kredsløb i naturen. -
Alle STX´er som har været til terminsprøver kig her !
Forumindlæghey student ! jeg skal op til terminsprøve mandag, tirsdag og torsdag det er dansk A, Engelsk A, og biologi A hvis du har været op til terminsprøve for 09´... hva fik i af opgaver ? evt. gamle eksamens opgaver ? -
Økosystemet i en sø
ForumindlægHej Jeg står og skal til biologi eksamen her snart - dog er jeg stødt på et spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til: Diskuter hvilken betydning forurening med mange næringsstoffer kan have for økosystemet i en sø og vurder hvilke faktorer der kan have indflydelse på algevæksten. Nogen der k... -
Påvis respiration
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i biologi om et par dage , men jeg har virkelig brug for hjælp til et spørgsmål om respiration. Spørgsmål lyder: Vis et eksperiment, der viser, at celler udskiller H2O Håber i kan hjælpe -
Hjæælp !
ForumindlægJeg har uheldigvis lige været op og trække eksame spørgsmål i biologi. Uheldigvis blev det om enzymer og jeg er virkelig dårlig omkring emnet. Ville spørge om der nogen der kunne give eksempler på enzymfunktioner i mennesket . på forhånd tak -
forbrænding
ForumindlægJeg skal til eksamen i biologi, og ville høre om nogen kunne sætte ord på to figurer, det handler om forbrænding, aerob og anaerob osv. Det er figur 3.13 og 3.14 i biologibogen, s. 93. Håber at nogen har bøgerne og vil hjælpe :-) -
Naturfagpakken.
ForumindlægHej folkens derude :) Jeg skal snart op til mundtlig eksamen i naturfag, hvor jeg selv skal vælge et emne som kombinerer kemi, biologi og geografi. Kan I give forslag til hvilke emner jeg kan komme ind på? Mange tak på forhånd. -
Eksamenstid
ForumindlægHvor lang tid har man til at forberede sig i de forskellige fag (Når man er til eksamen)? Ved kun at til dansk har man en time, og 25 min. til eksaminationen. Nogle der ved andre? (Helst Historie, Filosofi og Biologi..) -
Hjælp
ForumindlægHej.. Jeg er ved at lave biologi opgave. Jeg kan ikke helt finde ud af opgave 5 b.b) Angiv på baggrund af figur 2 de mulige genotyper for de fire personer.Opgaven ligger på denne hjemmside. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-1bi.pdf -
Forsøg man kan lave
ForumindlægNu skal jeg til biologi eksamen i morgen. Emnerne vi kan trække er ukendte, men er nok noget omkring kroppen, dyr, planter olign. Hvad vil i foreslå man kunne lave/vise til de ting ? mvh. Andreas -
Har brug for et delemne til Bæredygtig energi på lokalt og globalt plan
ForumindlægHej allesammen. Jeg står i en krise lige nu, som er at jeg ikke kan finde et delemne til den nye naturfags eksamen(Geografi, Fysik/Kemi og Biologi sammen i en halvanden time. Så hvis i kunne hjælpe, kunne det være mega stor hjælp. -
Fruktose
ForumindlægHejsa. har spekuleret over denne opgave i et stykke tid. men har ikke kunnet kommet med noget. det er en en del af en eksamens opgave, biologi på højt niveau. : Giv forslag til, hvilken produktionsforhold der vil være de bedste til fremstilling af fruktose ud fra glukose. Tak på forhånd. -
Videnskabsteori - AT om jordskælvet i Haiti
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen på mandag og arbejder med emnet Jordskælvet i Haiti (og den efterfølgende koleraepidemi) i Samfundsfag (A) og Biologi (A). Her har jeg lidt svært ved at se, hvordan jeg skal komme ind på videnskabsteori. Det ville være smukt, hvis der var en, der kunne hjælpe mig på vej. -
Metoder gensplejsning?!!!
ForumindlægJeg sider og forbereder mig til biologi eksame, og der er et sprøgsmål som lyder sådan her: - Gør rede for hvilke metoder der anvendes til fremstilling af gensplejsede (=transgene) planter Hvad mener de med metoder? Så vidt jeg husker er der ikke nogle metoder til fremstillingen af gensple... -
Forklaring af mutationer - HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægJeg har en 24-timers forberedelse til en biologi eksamen og der er et bilag jeg simpelthen IKKE kan forstå! Jeg skal forklare om de to mutattionstyper der fremstår i figuren (som jeg har vedhæftet), men ved ikke hvad jeg skal gøre D: Er der nogen der hurtigt kan hjælpe mig???? Venlig Hi... -
genmutation
Forumindlæghej! skal til biologi eksamen i morgen og har et spørgsmål der lyder: hvilke konsekvenser kan mutationerne medfører. har selv skrevet at det kan medfører at ens protein og arvemateriale bliver ændret. er der andre ting ? -
Nervecelles kommunikation med muskler
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til biologi eksamen imorgen, og sidder lige her og kigger på nervecellen. Det jeg er i tvivl om, er hvad det er for en del af nervecellen der giver impulser til musklen om at den skal bevære sig? Er det synapse knopperne som giver et kemisk impuls, eller er det axonet der ... -
Tyndtarmens rolle ift. kulhydrater, blodsukker og diabetes
ForumindlægJa spørgsmålet siger næsten det hele. Nogle der gider forklare hvilken rolle tyndtarmen har på kulhydrater, blodsukker og diabetes ? Det er til min biologi eksamen på A niveau, som jeg skal fremlægge i morgen !! :o -
Evolution
ForumindlægVi har haft 8 timers undervisning om evolution,skal snart op i biologi eksamen hvis jeg kommer op i evolution vil ikke hvad jeg skal sige. Jeg forstår ikke særlig meget om det. Er der nogen der kan sige hvad er der mest vigtigt iforbindelse med evolutionen, og har måske nogle forslag. tak -
reaktionsligning - hjælp
ForumindlægJeg skal til eksamen i biologi, og det ville være super rart, hvis der var en der gad at hjælpe og evt. fortælle mig hvad der sker i reaktionen. På forhånd tak ! Enzymet lactase ) er et hydrolytisk enzym der specifikt katalyserer nedbrydningen af disaccaridet lactose (=mælkesukker) til monosacca...
