Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17741 til 17760 af 46276
-
RETORISK ANALYSE AF BUSHs TALER
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en retorisk analyse af udvalgte Bush taler umiddelbart efter 9/11. Har valgt to taler: den d. 11. september samt den d. 20. september Er der nogle der har lavet den før? eller nogle der kan hjælpe! -
Genoptagelse af kandidat?
ForumindlægHej, Jeg læser Jura på 8. semester, hvorfor jeg ikke har lang tid tilbage af mit studie. Jeg har dog efter megen overvejelse erkendt, at jeg hellere vil læse medicin. Jeg vil søge ind på medicinstudiet til sommer, da jeg er bekendt med kandidatreglen, efter hvilken jeg ikke kan søge ind på en ny ... -
Liberalisme og konservatisme mht. den kolde krig
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål: Forklar: begreberne Diktatur, Ideologierne Liberalisme og Kommunisme, samt hvor man i den Kolde Krig får tydeliggjort de to grundholdninger. - På forhånd tak :) -
Diskussion/vurdering
ForumindlægI min tredje problemstilling står der, at jeg skal diskutere. Der står intet om at jeg skal vurdere. Betyder det så, at der ikke indgår en vurdering i min opgave? -
Hjælp til projektemne.
ForumindlægHej..... Mangler et emne til projektuge, det overordnede emne er Noget eller nogen der har gjort en forskel. men det ikke så vigtigt. Forslagende må meget gerne have noget med matematik at gøre. Vi har meget brug for hjælp så skriv hvad i tænker :) -
Folkemordet i Rwanda
Forumindlægjeg skal analysere baggrunden for folkemordet og vurderer hvorfor denne konflikt blev så ekstrem i dets udførelse. er gået helt i stå, ved ret meget om emnet. men tror ikke jeg forstår helt hvad det indebære at lave analysen? -
Komparative metode
ForumindlægJeg sidder og er i gang med at finpudse mit AT projekt Jeg skal se på ligheder og forskelle mellem pirater i litteraturen og i virkeligheden Derfor har jeg analyseret nogle kilder og en roman. Taler man om den komparative metode, hvis man sammenligner resultater fra en historisk analyse med d... -
FSA Skriftlig fremstilling - Noter??
ForumindlægMå man gerne medbringe sine noter med til 20 min. samtale ?? -
Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915
ForumindlægHej allesammen, Jeg har i min AT-prøve i år valgt røntgenstråling som emne til det overordnet emne" Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915". Problemet er, at jeg skal redegøre og analysere for udbredelseu udbredelse og brug af røntgenstrålerne i Danmark i et natur... -
Kildeanalyse
Forumindlæghvis man har nogle avis artikler og skal analysere dem hvordan ved man det 1 hånds kilde eller 2håndskilde? eller om det primære sekundære osv hvad skal man mere være opmærksom på når man analysere? -
Et folkeeventyr
ForumindlægNogle der vil være sød, og rette en stil for mig.? Har et par problemer med kommaer og punktummer. SÅ DET VILLE BETYDER MEGET -
DHO
ForumindlægHejsa jeg har en DHO for, hvor jeg skal skrive om alt indenfor ungdomsoprøret, min indtil videre problem formulering ser sådan ud: Hvad var ungdomsoprøret? Indflydelse fra udlandet Forskellige grupper Hippie tiden Det store studenter oprør De unges påklædning Thy lejren Hvilke udviklingstend... -
hvad betyder det?
Forumindlægkoloni betyder det helt præcist landbrug? -
Præsentation af anden viden?
ForumindlægHej Jeg skal til AT-årsprøve i morgen, og sidder og læser min opgave igennem. Det er gået op for mig, at jeg ar besvaret et spørgsmål med et irrelevant svar, så mit egentlige spørgsmål slet ikke er besvaret i delkonklusionen. Nu har jeg fundet det rigtige svar, som er noget helt andet, end hvad d... -
Noter på STX?
ForumindlægHej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak -
Jeg- beretter
ForumindlægHej SP. Har lige en spørgsmål: Hvad er en jeg beretter. hvis nogen gad eller ville skrive hvad det betyd. jeg har prøvet at slå det op i en betydnings ordbod men forstår det bare ikke ): tak på forhånd.. -
Science fiction stil
ForumindlægHej. Er der nogle bestmte regler man skal overholde når man skal skrive en science fiction stil? den skal være færdig til imorgen, så ville være glad for hurtige svar :) -
Malaria medicin
ForumindlægEr der nogle, som har et foreslag til forsøg der kan laves, når ens område er malariamedicin? :) -
AT - forslag tak!
ForumindlægHej. Jeg har om Rejser i AT, og hermed er det ikke psykiske rejser men fysiske. Mit problem ER, at jeg ikke rigtigt ved, hvad jeg skal vælge. Har tænkt på flygtninge, men da det er et bredt emne, så kunne jeg tænkte mig at høre om I har forslag til nogle bestemte flygtninge-dele.... Tak for hjæ... -
komplekse tal HASTER
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal?
