Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 17781 til 17800 af 23684
-
Billed eksempler.
ForumindlægHej. Om nogle dage skal jeg op i billedkunst eksamen. Vi skal selv havde billed eksempler med, fra 4 af tiderne: Renæssancen Samtidskunst Gotikken Impressionisme Nogle der har et godt forslag til et billed der er nemt at analysere fra disse 4 tider? Enten link eller en bog hvor jeg kan finde d... -
Helle Helle - Rester
ForumindlægHej alle sammen. tænkte på om der var nogle som havde et godt forslag til en fortolkning af novellesamlingen Rester af Helle Helle, eller om nogle har nogle specifikke holdninger til den absurde tiltag. Står selv og skal op i den til Dansk årsprøve i morgen hvor jeg skal analysere og fortolke og ... -
Forfatning
ForumindlægDer er et emne i oldtidskundskab, som jeg frygter lidt. Demokrati. Hvad skal man komme ind på, hvis man trækker Herodots Smerdis dialog: "Hvilken forfatning er den bedste?" For man kan jo ikke rigtig analyse den. Blot give et referat af teksten, og det får man sku ikke så meget for. Har... -
Nogle som har prøvet det? ( optagelsesprøve)
ForumindlægNogle som har prøvet at være til prøve, for at komme på stx? Jeg har læst man skal regne med at komme op i: Dansk: analyse af en tekst, altså rette kommaere og stort bogstav Engelsk: det samme Matematik: almen regning, brøk,ligninger, + og - dividere og gange? -
Privat Undervisning
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk her den 21 i 3.G mundtlig studentereksamen, og søger noget privat undervisning inden. Selvfølgelig imod betaling. Jeg er interesseret i at kigge i nogen tekster igennem og få øvet mig i mine analyser, samt få et overblik over de forskellige perioder. Jeg kan kontaktes... -
Efterantikke ekstemporaltekst?
ForumindlægHej, jeg skal op i Old i morgen tidlig så det haster lidt. Først og fremmest; kan nogen give et eksempel på en efterantik ekstemporaltekst? Hvad meget skal man "gøre ved" den efterantikke ekstemporaltekst? - jeg mener, skal den analyseres ligesom man skal med tekststykket fra en af de g... -
Kommunikationsteori HASTER
ForumindlægHej SP Jeg skal aflevere skriflig eksamen i faget kommunikationsprodukter d. 10 januar. Den går bl.a. ud på, at jeg skal analysere en tekst, hvor: der gennem inddragelse af teksten samt kommunikationsteoretiske begreber fokuseres på, hvordan afsender fremstilles. Hvilken kommunikationsteori ka... -
Hjælp angående problemstillinger
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til historie og er der nogen der kan hjælpe mig med et eksempel på 3 problemstillinger i Historie på A niveau, som opfylder de 3 taksonomiske niveauer. Desuden må i meget gerne finde på nogle eksempler på problemstillinger om renæssancen som kan opfylde et analyserende spør... -
Ovids forvandlinger og 1. Hymne til Afrodite.
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med en analyse af "Ovids forvandlinger 7. sang - Jason og Medea" og "1. Hymne til Afrodite" ? I 1. hymne vil Zeus jo straffe Afrodite fordi hun har været for forførisk, men jeg er ikke helt med på handlingen. Håber nogen kan svare, da jeg skal ... -
Kvinder og Det Moderne Gennembrud
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en opgave omkring, hvordan kvindes plads i det danske samfund har udviklet sig fra det moderne gennembrud og så op til et eller andet årstal jeg ikke lige har bestemt mig for endnu. Har I nogle gode idéer til nogen værker fra det moderne gennembrud, som je... -
Hjælp til synopsis - Det haster
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at analysere digtet "hyldest til hverdagen" af Dan Turéll. Jeg skal dertil lave en synopsis, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg går i folkeskolen og der er tre derfra der skal op. Hvis ikke jeg har sendt min synopsis inden, bliver jeg valgt uden... -
Disposition til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Hvad kunne eksempelvis være en disposition til historie eksamen? Jeg har prøvet at lave min egen: Kort præsentation af emnet og problemstillingerne. Overordnet redegørelse for den pågælende periode. Analyse af udvalgte tekster i sættet. Perpektivering til andre perioder(??) Hvad kunne... -
Hjælp til indledning søges :-)
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive DSO opgave om Krakket på Wall Street i 1929.. Faktisk er det kun faget samtidshistorie jeg skriver i. Min problemformulering lyder: Redegør for årsager til krisen, analysere new deal, vurder om den amerikanske regering gjorde nok for at løse krisen. Jeg er ... -
kvalitet af grundvand
Forumindlæghey derude, er der nogen der ved, hvad "Vejledende værdi" betyder? -det står i sammenhæng med en analyse/ skema af kvalitet af grundvandet i Nordjylland. og hvordan kan det være at den vejledende værdi er på: 50 mg/L og "højst tilladte værdi" er på 300 mg/L ? der er jo mega ... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg sider i min forberedelses til til bio A eksamen. Er der nogle der vil læse min artikel og give en ide' om begreberne der vil være gode at snakke om.? problemformuleringen: Med udgangspunkt i vedlagte artkler/artikel skal du redegøre for de begreber, der benyttes. Du skal endvidere ana... -
Samf eksamen .. HJÆLP !!!
ForumindlægHej allesammen .. Jeg har trukket Dansk Politik til min 24-timers forberedelse og der skal jeg redegøre for Eastons model .. Er der nogen der kan hjælpe med det ?? Derefter skal jeg analysere lidt ngo'er, politikere og organisationer. Og til sidst skal jeg diskutere fordele og ulemper ved a... -
Konsekvenserne af hekseforfølgelser og folketro
ForumindlægJeg er i gang med min dansk-historie opgave i 1.g, hvor jeg skriver i Historie. I min analyse/undersøgning lyder det: - undersøg hekseforfølgelser og folketros betydning for Sankt Hans Aften? i min vurdering/diskution lyder det: - Vurder konsekvenserne af hekseforfølgelserne ... ? ... -
Dansk 13-tal
ForumindlægDa vi snart skal til at skrive en stil om "fart" og analyse af Roman Rå, er jeg virkelig interesseret i at få et 13 tal, hvad kræves der af en folkeskoleelev, der går i 9. Kan i komme med nogle råd, tip eller noget helt tredje?På forhånd tak, forsat god dag! -
AT-synopsis
ForumindlægHej folkens, Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer... -
AT !!! Haster
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer til ...
