Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17801 til 17820 af 48964
-
SSO - hvilken psykologisk roman kan anbefales?
ForumindlægMin lærer er glad for 30'erne og har selv anbefalet "Hærværk". Nogle som vil anbefale den? Jeg vil også meget gerne høre andre foreslag.\n\nJeg vil gerne have en med en masse 'kød på', symbolik osv. Jeg håber, at i kan hjælpe.. :) -
Tidsliste
ForumindlægNogen der ved hvor man kan få fat i en tidsliste over de vigtiste begivnheder i verdenshistorien? Her tænker jeg på hele verdenshistorien. Ca. tilbage til den dag pyramiderne blev bygget.\n\nJeg har kigget lidt rundt på nettet og har fundet mange ting men de er alt for detaljerede. Ønsker bare en... -
Sætning
ForumindlægKan nogen forklare mig, hvorfor sætningen: Whether a postmodern story end happy is always an open question. Skal være Whether a postmodern story end happily is always an open question. Håber nogen kan hjælpe. -
I tvivl om metoder
ForumindlægHej Alle. Da jeg skal op i AT d.29-05 (fredag i næste uge) og er ret meget i tvivl om hvilke metoder jeg skal bruge, tænkte jeg at jeg lige ville høre herinde om der er evt. er nogen der vil læse min synops igennem og så komme med forslag til hvilke metoder der kan bruges og rettelser af fejl? Je... -
racism
Forumindlæger der en der vil hjælpe mig med at rette den her engelske stil? -
Har ekstremt meget brug for hjælp!
ForumindlægHej mennesker :-) Har virkelig brug fr hjælp. Jeg skal lave et Essay til i morgen, og kan slet ikke komme i gang! Vil høre om der er nogle af jer som har lavet et essay før, så i kan sende det til mig? .. bare så jeg har en anelse om hvordan et essay ser ud? :D Eller evt. et emne jeg kan sk... -
AT - katastrofer
ForumindlægHej! :-) Jeg skal skrive AT projekt om emnet katastrofer - årsager og/eller konsekvenser. Jeg har valgt fagene biologi og religion, da jeg tænkte jeg ville skrive om tørken i Afrika og så hvordan nomadernes ritualer forholdt sig til dette (fx regndans). Men dette er der desværre ikke særlig... -
AT-emne - hjælp!
ForumindlægHej :) Skal aflevere endelig emnevalg i morgen, og jeg skriver i Fysik (B) og Religion (C). Det jeg gerne vil skrive om er atombomben og religiøse reaktioner, men kan ikke rigtig finde materiale i Religion, så overvejer om jeg skal skifte emne. Så har I nogle gode ideer til emner? Det skal ... -
Malaschwski de to sidste opgaver ?
ForumindlægHey allesammen. Jeg har stærkt brug for jeres hjælp.Har denne SIDSTE og AFGØRENDE tysk aflevering inden skoleåret er omme og det er tid til eksamenerne. Opgavesættet hedder "Malaschewski", og er fra aug. 2005. Håber at der er nogen der kan oprette nogle gode notater, eller selve besvare... -
AIDS
Forumindlæghej mit AT emne er Aids og mit fagkombination er dansk og biologi. jeg kan godt finde gode kilder om redegørelse af Aids. Men jeg kan ikke gode kilder om Aids i dansk delen for at analysere en tekst. mit spørgsmål er så: kender i nogle gode kilder, hvor man kan analyser nogle artikler... -
Neutron star
ForumindlægHej allesammen.Er der nogen der har læst "neutron star" ?Jeg kunne nemlig godt tænke mig lidt hjælpe, da jeg synes den er meget svær at forstå.på forhånd tak :) -
Metarefleksion?
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvad metarefleksion betyder? jeg forstår ikke rigtigt begrebet. Det dukker op under forbindelse med kortprosa genren -
hyperboræerne
Forumindlæghvor bor hyperboræerne? -
fortæller
ForumindlægJeg kan ikke forstå, hvad forskellen mellem implicit og explicit fortæller er.. :(Og mellem ydre og indre syn :(Kan I hjælpe mig det disse stykke?1. "Vi er nødt til at aflyse det, sige han, og hun svarer, at det kan ider ikke være tale om"2. "Han skubber hende ned i sofaen. Jeg kan... -
Hvad er man hvis ?
ForumindlægHvad er man hvis man er botaniker ? -
hjælp til stil..!
Forumindlæghej jeg skal skrive en stil men jeg kan ikke finde ud af det. overskriften er DEN HEMMELIGE BOG nogen der har en stil liggende eller kan hjælpe..????? -
Projektopgave omkring atomkraft
ForumindlægJeg har i næste uge projektopgave, og vi har fået overemnet "fortid, nutid og fremtid". Jeg har herved valgt underemnet omkring atomkraft. Jeg havde tænkt at komme mest mulig om atomkraftens udvikling og ikke så meget med atombomber, men om atomkraftværk. Kunne være godt med nogle ... -
eventyr.
Forumindlægnogle som har en eventyr stil liggende? : D -
Den danske velfærdsstat 1950
ForumindlægHeysa, jeg søger nogle gode hjemmesider til info om den danske velfærdsstat, specielt omkring tiden i 1950'erne. Tak på forhånd. -
Dansk
ForumindlægHvad er en Spændingskurve ?
