Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17841 til 17860 af 154719
-
Idræt på gym
ForumindlægHar man idræt alle tre år på idræt, selv om det er på c?? -
Mistet mine forsøgspapir - hjælp og evt. gode råd?
ForumindlægJeg skal op til eksamen i fysik&kemi i 9 klasse imorgen. Vi kan trække følgende: - Magnetisme - Syre & Baser - Salte - Alkohol - Partikler med fart på ( Alfa, Beta & Gamma) Men jeg mangler forsøg fra området Alkohol, Partikler med fart på og Magnetisme. Er der nogle af jer... -
Alkaner og alkener
ForumindlægHvad brænder bedst, alkaner eller alkener?? -
Pa-234
ForumindlægHvordan finder jeg /aflæser jeg halveringstiden for Pa-234. Der står jeg skal gøre rede for Pa-234 Og jeg skal sammenligne den aflæste halveringstid med tabelværdien på databladet og beregn afvigelsen i procent. Her er mit skema: t/s N/Counts T -B 5,0 70,0 53,0 15,0 99,0 82,... -
Ellære niveau : 7-9 (supplering)
ForumindlægHej Jeg vil gerne at lære noget af det forsømte fra folkskolen eller genfriske det ;). Det jeg vil have genfrisket er ellære sådan noget om elektriske kredsløb. Nogen der kender nogen sider, hvor der står noget om det eller har nogen andre måder til jeg kan få den forsømte viden igen. kan man... -
Bogstaver i formler
ForumindlægHej. Hvorfor står der bogstaver i formler, når det som regel er tal, man er interesseret i at beregne:) -
1 side , hvor mange tegn?
ForumindlægHej. Jeg sidder netop og er ved at skrive en opgave. Jeg ha fået at vide at den max må fylde 3 sider. Men hvordan defineres en side? Hvor mange tegn indgår der på en standard side? ( uden mellemrum ) Håber på hurtigt svar :) -
Hvad er det der gør at det ustabile atommet udseender radioaktiv stråling?
ForumindlægVi ved at Polonium 210 udersender alfa stråling, men hvad er det i atomet som afgøre at det bliver alfa stråling. Altså hvad er det som afgør at strålingen enten skal være beta eller alfa. -
angående forsøget elektrolyse af saltsyre
Forumindlæghar ikke helt forstået hvordan man laver forsøge elektrolyse af saltsyre(HCl) skal man bare putte vand i den der elektrokar, eller? hvor putter man saltsyre hen? -
Elektrolyse af vand
ForumindlægNår det står, hvorfor bliver den elektrode med H2 i fyldt op dobbelt så hurtigt som den i O2? Er det fordi der er 2 hydrogenatomer og 1 oxygenatom i et vandmolekyle? -
Minimumsloven
ForumindlægHej :) Jeg har et spørgsmål der lyder således: Hvordan kan man sikre planternes vækst ved brug af minimumloven? -
lyseksam
Forumindlæghej hvis jeg nu trækker lys til eksamen hvad kan man fortælle om : gammastråling infrarødt mikrobølger -
Til de sanglystne...
ForumindlægHer er en rigtig god sang til alle kemitilhængere... http://www.privatehand.com/flash/elements.html (den er på engelsk) Prøv om du kan følge med... -
Tid til at udfylde sin uddannelsesbog.
ForumindlægHej, nu er det så tid til at skrive til sin videregående uddannelse, jeg har nogle spørgsmål mht. til at udfylde sådan et skema, som skal guide mig igennem den. Jeg ved selvfølgelig godt hvad jeg skal skrive i den, men kan der være sådan en måde der fanger læseren der hellere vil have denne ansø... -
Astronomi-spørgsmål om solpletter.
ForumindlægDa der ikke er noget astronomi-forum, spørger jeg her om solen er klarest ved solplet maksimum eller solplet minimum, og hvorfor er det sådan? På forhånd mange tak :) -
koordinationstallet
ForumindlægHej, er der nogen herinde der kan fortælle mig, hvad koordinationstallet betyder... et eksempel som jeg ikke forstår er: Na+ og cl- har koordinationstallet 6..hvordan kan man se det eller regne det ud...jeg er nemlig helt lost, håber der er nogen der kan hjælpe -
varmefylde
Forumindlæg300 g isterninger hentes op fra fryseren, hvor temperaturen er -18 grader c. Beregn først den energi, der skal tilføres for at opvarme isen til 0 grader C. Beregn dernæst den energi, der nu skal tilføres for at smelte isterningerne. Smeltningen af isterningerne sker ved, at de kommer life fra fr... -
IR-Spektroskopi
ForumindlægNogen der meget kort kan fortælle hvad IR-spektroskopi går ud på ? -
Differentialregning
ForumindlægHar nu læst stoffet om differential regning fra bogen (Mat B, systime) og er forundret over hvor dårligt den forklarer det (I forhold til diverse youtube videoer). Men så kommer den skriftlige løsning der simpelthen er et ark med en række numre. Ingen forklaring om hvad man skal andet end det e... -
Relativitetsteorien
ForumindlægHej, Ved I hvilke emner der er under Relativitetsteorien? Fx længdeforkortelse, tidsforlængelse, E=mc^2 osv. Hvilke af disse emner kunne man lave eksperimenter med som man selv kunne fortolke på?
