Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17861 til 17880 af 153151
-
Miljøreklame HJÆLP!
ForumindlægHej folkens. Jeg skal analysere en miljøbevidst reklame eller kampagne? (grønne reklamer/kampagner, bliver de også kaldt) Mit problem er ikke analysen. Jeg kan simpelthen bare ikke finde sådan en reklame eller kampgane! Og har snart surfet google igennem 100.000 gange .. Så hvis en ved hvor j... -
Hjælp: perspektivering fra Oldtidens Grækenland / Hellas?
ForumindlægHvis det sker at jeg trække emnet Hellas (Perserkrigene, Perikles, Peloponnesiske krige, helensk imperialisme osv). Er der så ikke nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg kan perspektivere til? Måske fordi i har været oppe, eller fordi jeres lærer har sagt noget :) ? Håber at der kommer nogl... -
Kim Fupz - dyrekredsen
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har lagt mærke til at Kim Fupz' novellers titler tit har noget med dyr at gøre/eller stjernetegn; Hunden, Løven, vædderen og jomfruen osv. Er der nogen der ved hvorfor han kalder dem det ? er der en forklaring på det? På forhånd tak :o) -
Jøderne
ForumindlægHvad skete der med jøderne fra 1930 til 1950? -
SRP - Hvad siger i om?
ForumindlægHvad skriver I om i SRP (hvilke fag og hvilket emne?) og er i allerede begyndt at skrive den? Har i et par tips til, hvordan man kan komme igennem de 14dage -
At -emne
Forumindlægsøger hjælp til at finde et AT - emne som skal omhandle om raketter... fag kombi : Fys A His A eller Fys A Rel C -
Israel palæstina konflikten
ForumindlægHej Er der en der vil hjælpe mig med at besvare dette spørgsmål: Hvilken rolle spiller holocaust for staten Israel? -
Er videnskab andet end det man kan måle og veje?
ForumindlægSe overskrift. -
Humuslag
ForumindlægHej, er der nogen som kan skrive lidt om humuslag, de eneste faktaer jeg mangler er: Hvor langt nede det befinder sig og hvad det egentlig gør.. - Tak på forhånd :-) -
gysernovelle
Forumindlægmin lærer har prøvet at forklarer det 5 gange men jeg fatter det stadig ikke, til novelleopgave. hvad er "Anslag i berettermodellen"? -
Novelle
ForumindlægHvordan kan man forklare budskabet i novellen "Morgenmad"???? -
Analyse af Jokeren (1994)
ForumindlægHey alle sammen Jeg skal snart aflevere danskstil, og en god karakter kunne være rigtig lækkert :-P Jeg skal lave en analyse og fortolkning af Kjell Askildsens "Jokeren" hvor jeg bl.a. skal karaktisere fortælleren og give en genremæssig perspektivering. Igennem min læsning kan jeg sagte... -
13-taller?
ForumindlægHvor mange 13-taller har du fået gennem dit skoleforløb?Var det folkeskole eller gym/htx/hhx?Bare nysgerrig :) -
Rettelse af stil
ForumindlægHej jeg ville være rigtig glad hvis nogle vil læse og evt. rette min stil og give en vurdering (karakter)og evt. skrive hvad der kan forbedres. På forhånd tak:\n\nOnce upon a time\n\nOnce upon a time before the title even was mentioned, before the dawn of justice and the bravery of heroes. The wo... -
Oversættelse
ForumindlægNogle der er friske på at se min spansk oversættelse igennem?\n\nDen danske tekst:\n"La composicíon" foregår i Chile en måned efter militærkuppet d. 11 september 973. Den chilenske militærjunta fortsætter med at udspionere folket for at finde sine fjender. Derfor er Kaptajn Romo kommet ... -
Demokrati i Danmark
ForumindlægHar i nogle forslag til hvordan jeg kan komme ind på demokrati i forbindelse med emnet "mediernes magt"? -
Symbolik "Som englene flyver"
ForumindlægHej Alle Jeg står midt i en analyse/beskrivelse af forholdet mellem søstrene og personkarakteristik af fortælleren og søsteren i novellen "som englene flyver" af Naja Marie Aidt. Jeg har kigget lidt på de forskellige indlæg og besvarelser herinde, og da det ser ud til mange har været ... -
Hvordan blev jorden dannet
Forumindlæghvordan blev jorden dannet -
Michel faber??
ForumindlægNogen der kender lidt til denne forfatter og hans novelle :" Vaniljehvidt som eminem" ?? Har nogen læst denne?? -
AT EKSAMEN HJÆÆÆÆLP
ForumindlægJeg har afleveret en synopsis hvor jeg kun har 1 tabel med i, men nu har jeg fundet en tabel til, hvis den ikke står på synopsen må jeg godt bare gå ind til fremlæggelsen og sige at jeg lige har fundet den tabel? Eller har de krav på at den skulle have stået i synopsen?
