Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17881 til 17900 af 47925
-
Solenergi
ForumindlægHej alle vi har AT projekt om energikilder, herunder solenergi indenfor fagene samfundsfag, fysik og matematik. vii ville høre om nogen af jer havde noget lignende liggende evt. opgave eller andet.´, da vi skal finde en problemformulering omkring solenergi. på forhånd tak -
Potens funktioner, hvordan staver man?
ForumindlægHej Mit spørgsmål er egentlig enkelt. Hvordan staves ordret. Hedder det en Potentiel sammenhæng eller en potensiel sammenhæng Min fysik lærer siger at det skal staves med "s" men alle steder på nettet staves det med "t" Mvh -
alkohol, grundlæggende????????
Forumindlæghej alle sammen! jeg skal op i fysik på torsdag, og pga. en del fravær går det rigtig skidt med at læse.. kan nogen fortælle mig nogle grundlæggende ting omkring alkohol? jeg er fuldstændig lost i alt det med alkener, OH-grupper osv........ -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægHej, Jeg er nu nået til min tid hvor jeg skal vælge emne til mit studieretningsprojekt (SRP), og har stadig ikke valgt et, fordi jeg stadig er i tvivl, om hvad jeg skal vælge. Vil høre om i kan hjælpe mig, vil gerne have et emne i matematik eller fysik + idehistorie Mange tak ... -
9. Klasses eksaminer
ForumindlægHej. Jeg er på vej mod eksaminerne og jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan de eksaminer foregår i 9. Klasse. Jeg skal op i dansk, engelsk, kristendom og fysik. Har i nogle gode råd til eksaminerne og hvad man skal læse op på? Mvh kinna -
dumper jeg hhx? :( hjælp..
ForumindlægJeg går på hhx 3 år og er færdig her om et par måneder.. Årskarakter : Matematik mundtlig 02 Matematik skriftlig 02 Samfundsfag 4 Tysk mundtlig 10 Tysk skriftlig 10 Virksomhedsøkonomi mundtlig 02 Virksomhedsøkonomi skriftlig 00 Eksamens : Virksomhedsøkonomi mundtlig 00 er... -
Sorte bånd og huer??
ForumindlægHvilken uddannelse er det der har et sort bånd???Og hvad er det lige den helt sorte hue står for??Z -
Dumpet års karakter
ForumindlægJa som titlen siger, så har jeg dumpet mit mundtligt matematik med 00.. og jeg afslutter det i år jeg fik 02 og mit gennemsnit i alt ligger på cirka 5. Vi trækker mundtlige prøver på onsdag, hvor jeg kan trække matematik, Men hvis jeg ikke gør , hvad vil der så ske?? :-) -
Direkte objekt?
ForumindlægPå dansk hedder det genstandsled.\n\nPå AP-latin bruger vi, i min klasse, direkte objekt for genstandsled og indirekte objekt for hensynsled. \n\nFindes en mere korrekt latin betegnelse? -
at tage et ekstra fag på HF?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har idag tilmeldt mig Matematik A som selvstuderende efter at have overvejet det i nogle måneder (puha, frsiten var på fredag, så det var meget heldigt) og mit spørgsmål går så på, hvorvidt jeg kan anvende disse karakterer i min studentereksamen, som jeg afslutter her ... -
Hvornår fik piger adgang til gymnasiet?
ForumindlægI min historie opgave skal jeg skrive om gymnasiepiger, og jeg ved godt hvornår piger fik adgang i universitet (1875), men så kom jeg til at tænke på gymnasiet... Er der nogen der ved hvornår piger fik adgang til gymnasiet? -
Ulighed
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe? Jeg har en opgave der lyder: Løs uligheden: -x2 +5 +6 ≥0 Jeg har selv lavet et forslag til, hvordan jeg troede den skulle løses. Men ja, nu er jeg kommet voldsomt i tvivl og tror derfor, at jeg har ledt mig selv ud på et vildspor. Jeg har vedhætet et bille... -
Hvad er et medborgerskab
ForumindlægJeg skal beskrive i samfundsfag, hvad medborgerskab er, men det er meget svært, at finde en hjemmeside. Hvor de forklarer det på en nem måde. K.H DZ -
Et ekstra A-fag
Forumindlæghej jeg overvejer at hæve et ekstra A-fag, men er bange for, at det vil blive hårdt med alle de afleveringer... jeg har ikke besvær med at aflevere min afleveringer til tiden foreløbig hvor jeg har 4 A-fag... overvejer at droppe valgfaget på C-niveau og hæve faget B- til A-niveau... nogle der ha... -
Nedbøjning af bjælke
ForumindlægHej Jeg sidder og regner på nedbøjning af en bjælke. Der er blandt andet noget med inertimoment, moment, reaktioner som jeg har beregnet. Men jeg har et lille problem med mine enheder. Nogen der kan hjælpe hvis jeg ligger en excel fil op? -
En harmonisk svingning f er givet ved
ForumindlægHej jeg forstår ikke denne her opgave, er der nogen der kan hjælpe mig? Mvh Isabella -
Biologi på hf
ForumindlægHvad er nogenlunde det “første” man lærer (kommer til at arbejde med) på HF i biologi C-niveau? -
Hvilken lommeregner!?
ForumindlægHej, har selv en ti 82, og da den mangler nogen ting som(solve, bionom cdf pdf osv.), køber jeg nok en ny en.(har overtalt min mor til at betale)Men hvilken en skal jeg købe?Er lige startet på 3. år(gammel reform), hvor jeg har mat a(lånte ti 84 + til b eksamen).Jeg er faktisk i okay stor dillem... -
korresponderende syre og basepar
Forumindlæg111 Angiv korresponderende baser til følgende syrer: HNO3, HCN, HF, H2CO3 , HBr a) HNO3+H2O→H3O++NO3- Syre base syre base H2O opfører sig som en base, da HNO3 er syre. H2O er en base og optager derfor H+ og bliver til H3O+ NO3- er korresponderende base til HNO3 b) HCN+H2O&rarr... -
Kemi-mundtlig
ForumindlægHejJeg ska op til mundtlig eksamen i kemi, og jeg vil gerne spørge jer der har været op til mundtlig eksamen eller skal. Hvordan vil i læse til eksamen? Og hvordan ka man får høj karakter i det til eksamen?
