Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17881 til 17900 af 23609
-
kulstofforbindelsers vigtighed for liv?
ForumindlægHej jeg har en kemi/fysik/biologi raport, hvor mit over spørgsmål er "kulstofforbindelsers vigtighed for liv?" et af mine spørgsmål er "Hvorfor er kulstof forbindelser vigtige for dyreliv/menneskeliv?" jeg har selv skrevet en smulle om det, men er gået lidt død, så har virke... -
Forsøg med salte
ForumindlægGo'daw Nu er jeg snart så "heldig" at være færdig med 9 Klasse, men inden da, er der lige en række eksamer såsom fysik, der skal overståes :-). Hvis jeg nu skulle være så uheldig, at trække salte, kan i så sige mig, hvad for nogen forsøg jeg kan lave? Kan man overhovedet lave så ... -
Frekvensen som funktionen af snorspændingen?
ForumindlægHej :) Jeg er ved at lave min fysik aflevering, og jeg forstår ikke helt en af opgaverne. Vi har om emnet bølger. Den lyder: Tegn en graf med frekvensen f som funktion af snorspændingen Fs. Jeg forstår ikke helt hvad det er jeg skal gøre? Håber i kan hjælpe :) Hilsen ilajil -
Magnetisme forsøg 9. klasse eksame..
ForumindlægSkal op til fysik overmorgen.. så er lige blevet usikker over nogle ting.. 1. Når jeg laver forsøget hvilket stoffer kan en magnet tiltrække - hva kan jeg fortælle om forsøget? 2. og lige en ting til når jeg skal vise nord og sydpol hvilke forsøg skal jeg lave.. der er den med nedstryning af k... -
Kender du en effektiv måde at forberede til eksamen på?
ForumindlægHej :) Sidder og er lidt urolig for mine eksamener.. Læsestoffet er kolossal og det er tunge fag. Matematik fysik og to andre fag..på universitetet. Kender I en effektiv måde jeg kan lære mest muligt på kortest muligt tid? Altså forberede mig så effektivt som muligt. Status er at jeg ikke står ... -
hjælp til valg af emne- nogle forslag?
ForumindlægHej, jeg skal snart opgive emne og fagkombination tl SRP, men ved ikke , hvad mit emne skal være. Jeg vil gerne skrive i Biologi, har det på A- nivéáu. Mit andet fag kan være Fysik B, Engelsk B, Historie A, Dansk A, Kemi B og Mat A. Nogle forslag til emne? på forhånd tak -
Hvad er en isotop?
ForumindlægJa, jeg ved godt, at jeg har haft fysik i tre år, men jeg har aldrig fattet, hvad en isotop er, og nu er jeg ved at læse op til min FSA, og der dukker hele tiden noget med isotoper. Er der please nogen, der kan forklare mig, hvad det er? Bare grundlæggende? Please ... :D -
Transformation
ForumindlægHej alle sammen .. Havd er Transformation? - hvad gør det godt for? Hvad betyder det der, med primære og sekundær spole??? Jeg ved at der et Transformation- forsøg hvor man bruger en u-magnet osv. også bruger man nogle spoler med forskellige vindninger - hvordan laver man det forsøg?? og hvad e... -
nogen som er skrappe til excel
ForumindlægHar fået et problem i min fysik aflevering, hvor vi bruger excel. Jeg har tegnet en graf i excel 2003. Mit problem er at jeg gerne vil finde ud af i hvilket punkt grafen skærer x-aksen. Er der en funktion i excel programmet, så jeg kan få det tal for hvor grafen skærer x-aksen. håber der er nogen... -
Balmer/Rydberg
ForumindlægHej alle :) Jeg har to fysik bøger. I den ene bog står der at formlen for banespring er: 1/lambda = R * ((1/m^2)-(1/n^2)) --> Rydbergformel og i den anden bog står der 1/lambda = R * ((1/2^2)-(1/n^2)) --> balmersformel hvorfor har man to formler? Hvorfor går man ud fra at m=2 i bal... -
Energi opgaver (smeltning)
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder med en fysik opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Problemet er at jeg ikke er sikker på hvilken formel det er jeg skal bruge, smeltevarme, eller opvarmning. Opgaven lyder: En isklump med massen 384g og temperaturen 0°C tilføres energi, hvorved isklumpe... -
Kort spørgsmål!
ForumindlægHar lige et kort spørgsmål... Nå vi nu skal til fysik/kemi eksamen, er det så sådan, at vi kommer op i afsnit fra bogen eller op i bestemte emmner? Er nemlig igang med at disposition, men har gjort det således at jeg har taget udgangspunkt i afsnittet og ikke emnerne! Håber det giver mening, på... -
lys !
Forumindlægendelig har jeg fået styr på hvilken forsøger jeg skal lave, hvis jeg trækker om lys til mudtlig fysik FSA. Men problemet er bare at jeg vil gerne fortælle lidt teoretisk, er der nogen der kan hjælpe. hvad kan jeg evt fortælle, før jeg går i gang med forsøgene ?? -
Produktionsanlæg?
ForumindlægHej allesammen her inde på SP Jeg har brug for lidt hjælp til en Fysik opgave. Selve opgaven har jeg vedhæftet som fil. Jeg har fået lavet opg a, men ved ikke om det er rigtigt: http://peecee.dk/upload/view/195074 Det er mere opgave b jeg er i tvivl om, ved slet ikke hvordan den skal laves, n... -
Stearin til fuldstændig forbrænding...
ForumindlægHej folkens,Jeg håber I kan hjælpe mig med nogle fysik spørgsmål, 1. Stearin har formlen C18H36O2.Hvor mange C, H & O-atomer indeholder stearinmolekylet.Skriv stearin formlen som en fuldstændig forbrænding og afstem den. Jeg har brug for hjælp hurtigst muligt, for det skal bruges imorgen. Tak... -
Bølger udregning af frekvens og svingningstid
ForumindlægHej! Jeg har en opgave i fysik hvor jeg skal finde frekvens til violet lys når bølgelængden er mellem 380 nm og 470 nm. Det bevæger sig med farten 3,00*10^8 Jeg har formlerne: f=1/T v=λ/T v=f*λ men jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge dem eller om nanomater skal omregnes til... -
Haster MEGET!
ForumindlægJeg sidder og forbedreder mig til min mundtlige eksamen i fysik, som jeg skal op i imorgen! Men min hjerne er gået i stå, efter at have siddet hele dagen.. Og jeg mangler stadig meget. Så er der nogen der kan give nogle stikord til: - Videnskabelig revolution - vandrestjerner og en formel som... -
Hjælp - hurtigt?
ForumindlægOkay. jeg er ikke så hurtigt ude. MEN. Jeg skal til fysik eksamen i morgen! OG, har trukket bølger lys og lyd. Snakket med en der har forstand på det, men kun kort og hun sagde jeg skulle vise sinus kurven .. Nogen der kan forklarer mig det evt? og nogen der evt bar har en masse go viden om bølge... -
Kinetisk og termisk energi
ForumindlægHej! Jeg skal til 24-timers fysik eksamen i morgen, og har trukket 'termisk energi', da jeg har skiftet klasse i år, har jeg ingen undervisning modtaget i dette emne, og har derfor problemer med en general forståelse af emnet. Bla. den præcise sammenhængen mellem kinetisk og termisk ener... -
Hvor søger lyd hen?
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave i fysik om 'Lyd' Derfor vil jeg meget gerne vide hvor Lyd engentlig søger hen? Der er en der har fortalt mig at lyd helst søger ned ad, men er det sandt??? Håber virkelig på at der er nogen der kan hjælpe mig!!!
