Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17881 til 17900 af 48309
-
terrorisme
ForumindlægJeg har til min dio jeg skal forsvare valgt Engelsk og historie. Hovedemnet i første del var religion. Jeg synes selv de andre 2 fag passer godt ind i, da religion og terror jo næsten altid hænger sammen. Har nogen nogle gode kilder/bøger til dette, så gerne hjælp. Jeg er en elendig starter, m... -
Emneforslag
ForumindlægJeg er ved at finde ud af, hvilket emne jeg vil vælge til AT-eksamen, jeg synes nemlig, at overemnet er meget abstrakt! De fag jeg evt. vil operere med er historie, dansk, bio, idræt, old. og kristendom. Har du nogle gode forslag? Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad jeg skal komme ... -
Please Hjælp til mundtlig fransk 24 timers
ForumindlægJeg skal op til mundetlig fransk eksmen imogen og har lige trukket min tekst problemet er at jeg ikke helt forstår hvad jeg skal. For det første så i det hæfte jeg har trukket er der to tekster, vil det sige jeg skal snakke om begge tekster eller kun en af dem, og hvad skal jeg snakke om i tekse... -
Undervisning tilbydes
ForumindlægVil du være bedre til Historie? Så har vi løsningen til dig! Vi tilbyder intens undervisning i metoderne til at lære og forstå dette fag langt hurtigere end du drømmer om. Vi garanterer at du vil stige minimum én karakter til din eksamen efter fuldendt undervisningsforløb! Vi underviser fire... -
Stilleben
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i Billedkunst B d. 9 juni, og har 48 timer til at forberede mig. Jeg har valgt kategorien stilleben (men får først problemformuleringen d. 9 juni) og tænkte på, er der nogen som er meget god til billedkunst, specielt stilleben, som er frisk på at hjælpe mig under forbere... -
Palæstina konflikten
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en 24 timers historie eksamen. Mit emne er Palæstina konflikten og jeg skal præsenterer historiske problemstillinger og relationer til mogle tekster som hovedsageligt handler om hvordan de to befolkninger (israel bosætterne, og det palæstinensiske folk) føler at det er... -
Psykoanalysen - forslag til problemstillinger
ForumindlægJeg har som emne til årets AT eksamen valgt "Psykoanalysen" i fagene historie(humaniora) og Psykologi(samfundsvidenskab). jeg skal have en samtale i morgen, med mine to vejledere, og skulle i den anledning gerne have forberedt mig lidt. jeg kunne dog godt bruge nogle forslag til proble... -
Vikingetiden, trelleborge, rigssamling
ForumindlægHejsa :) Jeg har trukket Vikingetiden til min mundtlige eksamen i historie, og har lige lidt besvær med at forstå nogle forhold. Er det ikke rigtigt forstået, at Gorm den Gamle var den første konge, som man efter nutidens begreber vil anse som konge? Men at der før ham har eksisteret konger, ba... -
AT-emne
ForumindlægHej Studi, Jeg sidder og tænker over, hvad jeg skal vælge af emne og fag til AT-eksamen, og jeg har måske tænkt på at vælge "Borgerrettighedsforkæmperne i USA", da jeg synes det ville være et veloplagt emne mht. "Kampen for det gode liv". Havde tænkt på at bruge engelsk og... -
Produkt til Historieeksamen
ForumindlægHej, Studieportal. Jeg skal op i mundtlig historie til eksamen, hvor det er obligatorisk at have et produkt med. Jeg har trukket den kolde krig og min problemformulering er: " Hvilke midler og metoder benyttede USA under den kolde krig for at hindre kommunismens udbredelse" Jeg mangler ... -
Hjælp ang. Model & analyse
ForumindlægNu er jeg ved at lave mit AT talepapir til i morgen. Jeg har om malaria, og en af mine problemstillinger til eksamen i morgen er bl.a. at påvise sammenhængen mellem økonomi og dødelighed - for jeg ved den er der! Jeg har fundet BNP pr. capita for landene Zambia, Uganda, Tanzania og Mozambique - m... -
Individ, instution og samfund
ForumindlægHej med jer :) Jeg sidder her og er igang med min 72 timers eksamens-opgave på pædagogseminariet i Individ, institution og samfund. Skal skrive en opgave ud fra ordet "Fattigdom", hvor vi skal komme ind på alle 3 niveauer. Jeg har så valgt at tage den lette vej og beskrive, hvad det vil... -
Livet ???
ForumindlægHejsa jeg står og skal op til eksamen i mundligt dansk. jeg har trukket fordybelsesområdet: Livet som det kommer til udtryk i lyrik eller kortfilm. Jeg har søgt lidt rundt omkring men er stadig ikke helt sikker på hvad jeg skal vælge, måske er der nogle derude der kender nogle gode sange, d... -
hjælp til en novelle
Forumindlæghej jeg har fået en novelle som hedder en sommer fra errindsbogen . den unge jærges lidelser. er der nogen der kan fortæller mig om disse spørgsmål 1) Hvilken fortæller anvendes? 2) Undersøg novellens komposition. Siger kompositionen noget om, hvad fortælleren synes er det væsentligste i begive... -
Hjælp!!!!
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til AT-eksamen i historie og biologi, og mit emne er kolera. Jeg har tænkt mig at fortælle om metoderne som Louis Pasteur, John Snow og Robert Koch brugte. Men det er svært at finde noget om, hvordan de udførte forsøget, og hvilken metode de brugte. Jeg er ikke helt sikker... -
AT metoder hjælp!!!
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til AT-eksamen i historie og biologi, og mit emne er kolera. Jeg har tænkt mig at fortælle om metoderne som Louis Pasteur, John Snow og Robert Koch brugte. Men det er svært at finde noget om, hvordan de udførte forsøget, og hvilken metode de brugte. Jeg er ikke helt sikker... -
70'erne og 80'erne
ForumindlægJeg er i gang med at forberede mig til historie eksamen (FSA) på tirsdag. Jeg skriver om 70'erne og 80'erne, da det er et af vores emner. Men er gået i stå, da jeg ikke ved hvad jeg kan skrive om mere. Jeg har skrevet om følgende emner: - Atomkraftværk i Danmark - BZ-bevægelsen (ungdomshu... -
Den kolde krig
ForumindlægHej Jeg er så heldig at skulle op i historie til 24-timers eksamen. :( Jeg har trukket Den kolde krig, hvor jeg har fået disse materialer (kilder): 1. Trumandoktrinen. 2. Marshallplanen. 3. Sovjetunionens opfattelse af Marshallplanen. 4. Eisenhower om "dominoteorien". 5. "En ri... -
Litteratur- medier- sprog
ForumindlægHvormeget skal man kunne af hver til eksamen.. I sprog har jeg bare læst noget om toulmins augementationmodel, samt appelformer .. man skal sikkert mere? men hvad.. skal man kunne sproghistorie.. sådan noget med at det stammer fra indueuropæisk osv.. ? I medier har jeg læst noget om nyhedskri... -
Øst- og Vestberlin
ForumindlægHej Jeg sidder netop i min 24-timers forberedelse til tysk eksamen på B-niveau. Jeg har trukken en tekst af Friederike Grensemann "Die Russen sind da" og en artikel "John F. Kennedy besucht Berlin". Den første tekst handler om tiden lige efter 2. verdenskrig, april 1945, og om...
