Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17881 til 17900 af 119569
-
Valg af fag og emne - panikker!
ForumindlægHej! Vi er så småt begyndt at gå igang med SRP, og lige pt omkring valg af fag og emne. Jeg skal have matematik, da det er mit studieretningsfag på A, men hvilket jeg ville kombinere det med er jeg lidt på bar bund. Jeg skrev i fysikB/MatA til min SRO, omkring andengradspolynomiet, og selvom de... -
Optagelse på medicinstudiet
ForumindlægHej folkens, Jeg blev student fra HHX med et snit på 10,1. Jeg arbejder for tiden fuldtid og vil gøre i et års tid. Med hensyn til studievalg, så er medicin faldet ind på mig. Min plan er at jeg ind på medicinstudiet på Syddansk Universitet. Og jeg er nu klar over, at HHX er en dum vej hvis man v... -
Parabel
ForumindlægHej! Lige et hurtigt spørgsmål inden jeg skal til matematik her kl 9. Hvad betyder b og c koefficientetne i en parabel?Er c ikke skæring med y-aksen?Og er b ikke hældning? Hvordan finder man b? Er det ikke noget med en tangent?Håber virklig nogen vil svare:) -
Endnu en tråd med MEDICIN
ForumindlægHeyJeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, der er nogle der "ved", om medicinstudiet kunne finde på at ændre de specifikke adgangskrav i 2008 (udover matA, kemiB, fysikB, danskA og eng.B)?Det undre mig lidt, at biologi ikke er et krav...hmmm....Mange tak for hjælpen... -
Mundtlig eksamen A niveau
ForumindlægHej der ude, jeg skal til mundtlig eksamen her på tirsdag, og så jeg ville høre om nogen måske vidste noget om et eller flere af følgende spørgsmål. Det ville være en gigantisk hjælp, da matematik ikke er min stærkeste side. 1. Trigonometri og trekantsberegninger Redegør for de trigonometriske fu... -
Hvorfor tæller min kemi karakter mere end fysik?
ForumindlægHej. Jeg er lidt forvirret, i sommer, før sommerferien, var jeg oppe i kemi, til eksamen. Det var på B-niveau. Men, er lidt forvirret over, hvorfor min eksamenskarakter står til at tælle, 1,5%, i forhold til min fysik afsluttende karakter. som kun tæller 0,75%, jeg var ikke op i fysik, men de... -
SRP - emne (2*A fag)
ForumindlægHej Havde overvejet at skrive om google i matematik/erhversøkonomi, men den plan gik i vasken, da jeg fandt ud af, at man ikke kunne kombinere et c-fag og et a-fag alene.. Derfor er jeg begyndt at spekulere over hvad jeg ellers kan skrive om. Overvejer kraftigt at skrive i mine 2linje fag, neml... -
Suppleringsfag
ForumindlægHej alle : ) Jeg vil gerne uddanne mig som tandlæge. Men har læst på Ug.dk at man skal have MATEMATIK A, og er ikke sikker på om de mener enten fysik eller kemi på B Niveau. I hvertfald jeg har Fysik på B, og matematik på B. Så jeg opfylder Fysik på B , men ikke matematik A. Jeg tænkte på at supp... -
Gør rede for, at to arealer er ens
ForumindlægHej Jeg har brug for noget hjælp er helt på bar bund. STX matematik A maj 2009 Opgave 15 http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx Opgaven ses side 7 To funktioner f og g er bestemt ved f(x) = -x^3 + x^2 + kx + 3 g(x) = x^2 + 3 hv... -
gang parentes ud?
Forumindlæggang følgende parentes ud: (a+b)(p+q) = a*p+a*q+b*p+b*q = ap+aq+bp+bq ? -
Religionseksamen!?
ForumindlægHvordan foregår religionseksamen efter den nye ordning? -
Eksamens opgaver..
ForumindlægNogen som ligger inde med eksamensopgaver... Gerne nogle fra sidste år... Jeg kan ikke få nogle af min lærer.. så jeg ville være rigtig glad hvis nogen ville dele... -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej.. jeg går og tænker og tænker over hvad jeg skal skrive om!? Er der nogen der har nogle gode forslag?? :) Har engelsk A, Tysk A, filosofi C også kan vi selvfølgelig også vælge dansk og historie.. -
Eksamen !
ForumindlægDa jeg skal til eksamen i kemi (B), kunne jeg godt bruge nogle generale noter inden for Kemi, altså bare nogle noter for det hele. -
Årsrapportens enkelte elementer
Forumindlæger der nogen herinde som har noter til kapitel 12 i iø bogen niveau b på systime :) `? eller som har noter til årsrapport for selskaber -
Kredsløbet i hvile og arbejde
Forumindlæghar fået følgende opgavesæt for og kan simpelhen ikke gennemskue hvad der bliver fisket efter i opgave 3 (indenfor kredsløbet i hvile og arbejde). http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Studentereksamen-(stx)/Fag-paa-stx/~/media/UVM/Filer/Udd... -
Reduktion
ForumindlægKan i hjælpe en intetfattende 1.g'er? Jeg fatter simpelthen ikke den her: 3x-(6x+2)2+4(½x+½) Den bør give -7x+2 ifølge facitlisten, men ander ikke hvordan de er kommet frem til det! -
Hvad skal man være?
ForumindlægJeg har tænkt over, hvad jeg skal studere, men er endnu ikke 100% afklaret med det.Det ville hjælpe mig meget, hvis nogen kender til disse uddannelser og vil fortælle lidt om dem. Bl.a. positive og negative sider af arbejdet og uddannelsen, om lønnen (selvom den for mig er lavt prioriteret), om e... -
SRO: Samme emne som i 2g?
ForumindlægMå man gerne skrive om den samme emne i SRO som man gjorde i 2g? Her tænker jeg på en uddybning af emnet med et eksperiment og noget hypoteseopstilling (bio/mat). -
Mediefag?
ForumindlægHej hvad er mediefag helt præcist, og hvad laver man der? Tak på forhånd
