Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 17881 til 17900 af 40685
-
American election
ForumindlægHej . Vi sidder i en AT-uge, og har om det amerikanske valg i fangene religion og engelsk. Vi har til opgave at lave religiøs retorik. Vi har i gruppen valgt at beskæftige os med fundamentalisterne og deres forhold til aborter. Derfor har vi brug for en tale, interview eller noget i den retning, ... -
At- Jødernes rejse til Kz-lejre
ForumindlægHej allesammen. Jeg har valgt at skrive om jødernes "rejse" til kz lejrene. Dette er til en AT-årsprøve. Jeg skal skrive i fagene Historie og Religion. Jeg har ikke helt lagt fast hvad problemformuleringen skal være, og er lidt i tvivl om fakulteternes brug. Tror jeg har sporet mig i... -
AT - "Katastrofe underspørgsmål"
ForumindlægHej derude Jeg skal lave AT 7(mener jeg det er) og har fået emnet "katastrofe", hvorefter jeg har valgt fagene religion og engelsk, da min engelsk lærer gav mig et spændende emne(men meeeeget svært emne(syntes jeg))!! Jeg har lavet en problemformulering der lyder: "På ... -
Tror ikke på noget // Tror på alt?
ForumindlægJeg kunne ikke lige finde på en god overtitel. Men hvad hedder en person som ikke tror på skabelses beretningerne og alt det der, men som stadig er åben over for at det er en mulighed. Her tænker jeg ikke på ateister, for sådan som jeg forstår det er de en slags ekstremister (kunne ikke finde ... -
AT: Israel-Palæstina konflikten (His og rel)
ForumindlægHej Jeg skal op i AT om en måneds tid, og har pt et spørgsmål ang. metode! Jeg har historie og religion. For ikke at komme ind over samme metode brug i de tog fag, har jeg lavet tekst analyse under religion, og her efter bruger jeg IP-teorier på konlifktens aktøre i årene 1948-1960. J... -
AT - metoder
ForumindlægJeg har to spørgsmål i følgende: Først ville jeg høre, om man både kunne bruge kvalitativ metode og deduktiv/induktiv metode samtidig og omvendt - altså kvantitativ metode og induktiv/deduktiv metode samtidig når man besvarer en problemstilling. Og et andet spørgsmål: Jeg har anvendt kvan... -
Religionsmetoder AT
ForumindlægHej Jeg har i AT valgt Religion/Dansk med emnet Ateisme. Jeg har tænkt mig at analysere Richard Dawkins' "The God Delusion" dokumentar, og her vil jeg bruge danskfagets dokumentar analyse. Det er selvfølgelig min analyse. I min diskussion kommer religion meget på banen, men je... -
Helligtid
ForumindlægHej da jeg snart skal til sygeeksamen i religion vil jeg hører om der er en herinde der har styr på hvad helligtid betyder. Jeg tror jeg misforstår det lidt-og det vil være fedt hvis de f.eks. gad at give et eksempel om helligtid indenfor islam?Jeg forstår nemmelig ikke helt valfart t... -
Definition af sammenhængskraft
ForumindlægSammenhængskraft:befolkningen deler sprog, kultur, historie, religion osv. som gør at de holder sammen. I Danmark har vi en høj grad af sammenhængskraft, vi har fælles sprog, historie, religion og kultur osv., som gør, at vi holder sammen. Hvis der er store forskelle i befolkningen(lille sammen... -
valg af studieretning..Fys eller kemi
ForumindlægHey alle erfarneEfter den nye reform skal man efter den første halve år vælge hvilken studieretning man skal vælge.Jeg er lidt i tvivl og ønsker vejledning.På den gymnasie som jeg har søgt på, og er blevet optaget på er der mange muligheder.jeg ved ikke hvad det bedst kan betale sig1. mate A, Fys... -
valgfag ? hvad gavner mig bedst
Forumindlæghej jeg har mat og kemi på a neveau og synes selv at mat, kemi og fysik som jeg har på b er de sværeste fag. er lige startet så vi skal vælge valgfag til efter jul ellers er det efter første år (kan ikke lige huske hvornår men pyt med det) jeg interesserer mig rigtig meget for tysk og fremmedspro... -
Gymnasiet
ForumindlægHej, efter 9. klasse skal jeg i en privat 10. klasse. Efter 10. klasse vil jeg gerne ind på STX eller AGS dermed sagt læse medicin i fremtiden. Ville hurtigt spørge om, 10. klasse er noget skidt, om det kommer til at trække ned på nogen punkter, om det virkelig hjælper en med at løfte karaktern... -
Eksamensopgaver - FysikC
ForumindlægJeg har fået et opgavesæt med de forskellige spørgsmål, som jeg kan trække i den mundtlige eksamen på mandag. Det er fysik på C niveau. Er der nogle, som har noter eller løsningsforslag på nedenstående emner? - Lyd ? bølger som fænomen, de to grundlæggende bølgetyper: mekaniske og elektromagneti... -
HJÆLP TIL OPTAGELSE
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds... -
Søge på optagelse (gennemsnit gang. 1.08)
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds... -
Valgfag. Mat B + samf B? Eller Historie A, eller nøjes med B? + samf B?
ForumindlægHey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf B. Da jeg gerne vil læse erhverskøkonomi på uni, når jeg bliver færdig. Eller retter det er pt det jeg... -
Hjælp valgfag?! Mat B + samf B? Eller Historie A + samf B?
ForumindlægKom til at oprette mit spørgsmål i den forkerte kategori, så prøver lige at lave den her i stedet! :) Hey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf... -
Eksamenssynopsis om "kriser"
ForumindlægHej folk! Jeg sidder og skal lave en synopsis til min kulturfagseksamen, og jeg er gået fuldstændig i stå. Jeg har fået uddelt 5 bilag, som jeg skal danne en problemformulering udfra. Hvis jeg nu skriver hvad de overordnede problemstillinger i bilagene er, så kunne det måske være at I kan hjælpe... -
Lyrisk digt eller episk digt?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere digtet "Verdensborger i Danmark" - da jeg skal bruge det, til min mundtlige eksamen i dansk. Er bare i tvivl, om digtet er episk eller lyrisk? De første 4 strofer er jo 'som en tidslinje' (fortællende?) - men det handler jo om kulturpåvirkning... -
HJÆLP til analyse af digt!!
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere digtet "Verdensborger i Danmark" - da jeg skal bruge det, til min mundtlige eksamen i dansk I MORGEN. Er bare i tvivl, om digtet er episk eller lyrisk? De første 4 strofer er jo 'som en tidslinje' (fortællende?) - men det handler jo om kulturp...
