Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17901 til 17920 af 48964
-
11. September - Konsekvenser, HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive om konsekvenser af 11. september 2001 for Danmark og danskerne. Jeg skal skrive noget om politik. Men er ikke så meget inde i politik, så håber der er nogen, som kan hjælpe? På forhånd tak! Dennis :) -
om at skrive essay
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive et essay, som indeholder en analyse af en short story. jeg har lave ind indlednig, som en appetizer. Skal forfatteren om hans baggrund præsenteres før eller efter denne indledning/appetizer? -
opgave formulering
Forumindlæghej har fået et opgaveformulering hvor står stå således i: A: Schreib eine Handlungswiedergabe von den Szenen 1 – 31in ”Es geschah am helllichtenTag”. Gib dabei eine ausführliche Beschreibung von den Indizien, die auf Jacquier deuten und von der Auslegung der Zeichnung Gritl... -
Stedord
ForumindlægHvorfor kan en forfatter fx have valgt at skrive med få stedord? -
christopher Columbus
ForumindlægHvorfor ville christopher columbus finde indien? evt nogle gode links til dette? på forhånd tak -
Novelle genre træk
ForumindlægHej jeg har brug for nogle gode noter. Skal helst være kort. Men skriv ellers, alt hvad du ved om noveller:-) -
Hjælp til tyskopgave
ForumindlægHej, jeg sidder og skal lave en opgave om jung sein og har valgt at ha fritid som uderemne. jeg er bare lidt lost på hvad jeg mere kan skrive om, jeg har skrevet om min egen fritid og om noget fodbold. hvis der er nogen der har nogen ideer til hvad jeg kunne skrive om ville jeg sætte rigti... -
Hvordan analysere man i samfundsfag?
ForumindlægHej.. Jeg har en opgave i samfundsfag hvor jeg skal inddrage progression i problemstillingerne (redegøre, analysere og diskutere) Nu er mit spørgsmål bare.. hvis min problemstilling hedder: Analyser partierne Radikale venstre og Dansk Folkeparti holdning til dagpengereformen. Hvordan ... -
Hjælp, til et spørgsmål.
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, som jeg er meget i tvivil om. Anfør hvilke sociale og politiske spændinger, der herskede i det franske samfund? På forhånd mange tak. Mvh Annemarie -
Sydafrikas fremtid
ForumindlægHeej.. Jeg skal lave en kort opgave, hvor jeg skal fortælle om, hvad jeg synes om, hvordan Sydafrikas fremtid vil være. Men jeg ved ikke helt, hvad jeg vil sige. Derfor ville jeg spørge om jeres meninger vedrørende om Sydafrikas fremtid. Dermed kan jeg få ideer af jer. på forhånd tak. -
Afghanistan krigen
ForumindlægHej Er der nogle der har en bred viden indenfor Afghanistan krigen og omkring de danske soldater, deres rolle og formål, som vil hjælpe mig? -
Kildekritik sammen med retorik
ForumindlægFørst skal det vel lige nævnes, at jeg arbejder med engelsk. Hvis man har analyseret en tale og har fået at vide, at en af metoderne er kildekritik med hensyn til retorikken... Hvad menes der så lige helt præcis? -
metoder/teori dansk/hist
Forumindlæghej jeg skriver min talepapir, og er lidt i tvivl... Altså jeg har læst en roman, og har brugt den kvalitatove metode, hvor jeg analyserer og fortolker (humaniora) og kigget på en partiprogram og igen brugt kvalitativ, deduktiv metode, hvor jeg analyserer den oz (samf.) oz har jeg en diagram(kvan... -
Frankrigs politiske situation i 1930'erne
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde noge relevant materiale om Frankrigs politiske situation i 30'erne? Det skal bruges i AT, hvor jeg skriver om Funktionalismen, og der skal jeg sammenligne Tyskland, Danmark og Frankrig på det politiske plan for at finde ud af, hvorfor den funktionalistisk... -
Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse
ForumindlægEr der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s -
Hvor mange fodnoter?
ForumindlægHej Hvor mange fodnoter er det normalt at have i en SRP på 20 sider i Samfundsfag og Psykologi? Ved godt det er meget forskelligt, men bare sådan ca. - er det 20 eller er det 80 .. Hvor mange har I, i jeres? og hvor mange sider, og hvilket fag Håber I vil hjælpe -
Hjælpppp
ForumindlægHej Jeg skal i uge 2 have et underemne klar til lærerne. Vores overemne er “verdenen omkring os”. Har selv tænkt det skal være noget naturvidenskabeligt, men er åben for alle emner. Vi skal have 2-3 fag med i emnet. Nogen som har en eller flere ideer til underemne?? På forhånd tak?? -
Dansk/Psykologi AT
ForumindlægJeg skal skrive AT i dansk og psykologi. Jeg har svært ved at skrive problemformuleringen. Jeg har valgt at skrive om Constance Ring af Amalie Skram og kønsroller. Hvilke psykologiske teorier ville være gode at bruge? Og er der nogen der har en idé til en problemformulering? På forhånd tak! -
Enevælde overalt i europa?
ForumindlægVar England og Holland de eneste steder i Europa som aldrig fik enevælde? -
DARWIN OG EVOLUTIONSTEORIEN ???
ForumindlægHej.. Er der nogle her som kan fortælle mig hvad Evolutionsteorien gik ud på??? er lidt lost... og er der nogle der har skrevet opgaver om Darwin? jeg er nemlig igang med at skrive en opgave og mangler et skub i bagdelen, så det kunen være rart hvis nogle gad at fortælle lidt hvad de kom ind un...
