Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17921 til 17940 af 48964
-
citater i aktantmodel
ForumindlægHej alle sammen skal der citater med når man beksriver et eventyrs komposition gennem aktantmodellen? -
5 sætninger!
ForumindlægEr disse korrekt oversat fra dansk til engelsk? (fokuspunkt er +/- den ubestemte artikel): Direktøren er her desværre ikke – hun har hovedpine. Jeg har ret til at tale med en sagfører, før jeg siger noget. Min far var fisker, indtil vi kom ind i (to join) Fællesmarkedet. Nu arbejder han p... -
in medias res
ForumindlægHej vil I mene at denne novelle starter med in medias res? Jeg forlod Zimbawe, fordi mit liv var i fare. Det var i fare fordi jeg arbejdede for en organisation, der kæmpede for menneskerettigheder. Derfor var jeg nødt til at flygte fra mit land sammen med min familie, min mand og vores to små sø... -
DHO om kvinderettigheder
ForumindlægHej, jeg skal snart skrive en DHO om kvinderettigheder. Er der nogen som kan komme med nogle gode råd, og evt. nogle forslag til hvad jeg kan fordybe mig i? På forhånd tak! :) -
Synopse
ForumindlægHejsa. Min veninde og jeg er i gang med at lave en synopse. Om Buckingham Palace. På engelsk. Men vi er lidt lost, så vi kunne godt bruge lidt hjælp hvis der er nogen der har tid. Jeg smider lige det ind vi har lavet, og så kan i, hvis i har lyst, give os nogle forslag :) Main topic: Sights ... -
KROP (for romerne)
ForumindlægHvordan var rtorikkn egentlig som politisk virkemiddel under Romerriget? - -
noter
Forumindlægnogle der evt, har nogle noter til foran alteret af herman bang? -
Ekspressionisme?
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå hvad "Ekspressionisme" går ud på. Jeg er klar over at det er en kunstretning, med stærke og rene farver. Men hvad var formålet med det og hvorfor? Tak på forhånd! -
Analysemodel til DHO?
ForumindlægHej I min DHO vil jeg først analysere en sang (en sang skrevet af rødstrømpebevægelsen til en af deres demonstrationer), og dernæst et citat (fra en rødstrømpe), men jeg er i tvivl om, hvilke analysemodeller, jeg skal bruge til de to analyser. Nogen, der kan hjælpe? Tak på forhånd! -
Det Arabiske Forår (projekt opgave)
ForumindlægHej jeg har om Det Arabiske Forår, men jeg ved slet ikke, hvilket produkt jeg kan have til emnet. Jeg havde tænkt på at lave en film om det der skete. Tager gerne imod gode ideer:) -
Gener - Haster!
Forumindlæghej, jeg skal op i en prøve i morgen vedrørende celler og gener. mit spørgsmål går ud på: hvordan er opbygningen af et gen i en celle, og hvor er det placeres? håber i kan hjælpe :) -
Hjælp
ForumindlægNogen der kan give et kort resume af "Mein Zehnter Mord" af Milena Moser. -
Klasseforskelle på Titanic
ForumindlægJeg er ved at skrive dansk historieopgave om Titanic, og om klasseforskellene på skibet. Jeg har vakgt at tage udgangspunkt i filmen, og ved godt hvordan forskellen fremstår i den, men jeg tænkte om der var nogle der havde nogle links som kunne "understøtte" det fra filmen, eller hvor d... -
HJÆLP
ForumindlægJeg ville høre om det nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvilke grundlæggende fysiske love var nødvendige objekter for at opfinde (film)kameraet? -
Produkt til psykisk syge
ForumindlægHej! Jeg er i gang med projektuge i 9. klasse, og jeg har problemer med at finde ud af et produkt. Jeg har om "På grænsen til at være psykisk syg" - jeg kommer til at komme rigtig meget ind med deres liv, og jeg synes det er svært at finde en ide til et produkt. Har i nogle ideer vil... -
Lære det periodiske system
ForumindlægHej derude . Jeg ville høre om der er nogen god måde at lære det periodiske system på ?? Yes, ved godt man bare kan terpe det , men er der ikk en sang eller lignende ? - synes jeg har hørt at det er der .. Ellers andre måder at kunne det udenad villepå være fedt . håber nogen vil hjælpe (: . -
Knyt hånden, og sig nej til dårlig mad
ForumindlægHej folk :) jeg vil høre om der er nogle som har dette opgavesæt til Knyt hånden, og sig nej til dårlig mad.. Da jeg på nuværende tidspunkt ikke selv har nogen ide om hvordan jeg skal udforme opgave mv. Håber nogle kan hjælpe , tak :) -
Synopsis - Døden
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op i mundtligt dansk (9.klasse), og som fordybelsesområde trak jeg døden. Jeg tænkte på, om nogle af jer kendte en god novelle om døden. Tak på forhånd. -
hjælp til dansk
Forumindlæghey jeg skal skrive en referat af: en fiskerrede men jeg kan ikke finde ud af det? -
Hvordan fremlægger man en analyse?
ForumindlægHej Jeg skal på mandag fremlægge en ana lyse af Kongeloven 1665, men jeg har ingen analse om, hvordan og hvorledes man fremlægger sådan en analyse. Hvad man skal have med, og hvad man ikke skal. Skal man have citater med? Hvordan? Al hjælp er velkommen. Tak.
