Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17921 til 17940 af 46442
-
Essay om musik ? (det haster)
ForumindlægJeg skal skrive et essay til imorgen og det er om musik. Jeg har skrevet lidt, men nu er jeg gået i stå. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal fortælle, så har i nogen ideer om hvad jeg kunne fortælle om musik ? -
Jesus' korsfæstelse?
ForumindlægHvordan forholder Jesus sig under korsfæstelsen, ifølge de forskellige evangelier? -
herodot
ForumindlægJeg forstår ikke:Herodots verdensbilledeNilenFiskene i NilenHvad går jeg?? Hvis jeg trækker en af de tre tekster af Herodot er jeg død. Er der ingen af jer der har nogle noter? -
Symmetri-struktur i Iliaden
ForumindlægEr der andre som også kender til det her, for ville høre om jeg har forstået det rigtigt. Her er nogle eksempler:1 sang. Vreden begynder. Gammel mand (Chryses) forhandler om sit barn konflikt24 sang. Vreden slutter. Gammel mand (Priamos) forhandler om sit afdøde barn ingen konfl... -
genre & morale.
Forumindlæg- Hej, jeg skal lave en boganmeldelse, hvor der er 3 bøger i serien, og jeg mener så det er en roman, men er genren ikke så seriebøger? - Hvis det nu er en roman, kan man så tilføje noget mere end bare at skrive det en roman, og hvad kan man tilføje? - Hvad er en morale? -
Eksamensnoter HJÆLP!
ForumindlægHalløj derude i det danske land!jeg har fået den glæde at skulle op til årsprøve i mundtlig samfundsfag, og vil derfor benytte lejligheden til at forhøre mig om der evt. er nogle som har nogle fantalastiske noter?Helst noget indenfor områderne: Politik, politiske ideoligier og evt. om bogen Fremm... -
Projektopgave
ForumindlægHej! Vi er 3 drenge som skal have projektopgave i uge 5. Selve opgavens hovedemne er forandring og konsekvens. Vi vil gerne spørge om i har nogle gode emner som kan omhandle både forandring og konsekvens. Set i lyset af både flygtningekrisen og folkeskolereformen som begge berører os vil g... -
Antipartikel
ForumindlægHvad hedde neutonens antipartikel? -
Kepler og Galilei
ForumindlægJeg har fået en opgave, hvor jeg skal skrive et brev fra Kepler til Galilei, hvori Kepler beskriver resultatet af sine beregninger. Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er jeg skal skrive om. - Nogle der kunne komme med nogle ideer, om hvad jeg kan skrive om. I en tideligere opgave, skulle je... -
hjælp
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe miig med at fine en en novelle som jeg kan samligne den med en novelle der hedder Drivhuset af Anders Bodelsen -
SSO LANGTDIGT AG YAHYA HASSAN!
ForumindlægHej! Jeg skal i gang med at skrive SSO, og har valgt at ligge mit fokus på Yahya Hassans "LANGDIGT" med fokus på sproglig analyse og den bevidste sporglige incompentence som han gør brug af. Er der nogle som kan hjælpe?? Mvh Camilla R.O -
Fortælleren...?
ForumindlægKan I hjælpe mig med at forklare til mig de her:Objektiv fortæller. Personal fortæller og, Er 1. person fortæller og en jeg-fortæller den sammen? På forhånden tak -
Er Herman Bangs Frøkenen en impressionistisk novelle?
ForumindlægHvis nogen kan svare på ovenstående vil jeg blive meget glad! -
AT/fysik Rumraketter
ForumindlægHejsa:) Jeg skal til AT-årsprøve, og har om emnet rumraketter. Jeg skal snakke noget om fysikken bag rumraketter, men ved ikke helt hvor og hvornår man bruger formlerne.. såsom centripetalkraften? eller raketligningen? Er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej? Hilsen Julie -
SSO i spansk?
ForumindlægEr der nogen der har nogle gode ideer til hvad man kan skrive sso om i spansk? Det må gerne være en roman hvor der er en masse man kan gå ind og analysere i... Og helst ikke Isabel Allende.. -
Som englene flyver
Forumindlæghej alle! Med hvilket belæg kan man sige, at de to søstre i "Som englene flyver" er en og samme person? -
Valg af danskhistorie emne..
ForumindlægHej Alle Jeg er kommet i den skrækkelig situation ikke at have den fjerneste ide om hvilket emne jeg vil have om... jeg har valgt dansk, og kunne godt tænke mig at analysere et billede. Jeg har mulighed for at vælge en tidsperiode mellem 1000-1920-tallet så der er nok at vælge imellem! Jeg... -
Fortællersynsvinkler
ForumindlægHej Jeg er kommet i tvivl om, hvordan det hænger sammen med fortællersynsvinkler. Jeg ved, at nåt det er jeg-fortæller så er det 1. person, men hvordan er det, det er når det er en "Du-fortæller"? Er fortælleren så alvidende? Eller er det noget helt andet, og har det noget at gøre med ... -
3.g' opgave
ForumindlægHej alle... Jeg søger inspiration til min SSO.. Håber der er nogle venlige sjæle, der vil dele deres hovedemner/problemformuleringer.. På forhånd tak! -
det moderne gennembrud
Forumindlæghvad var kvindens rolle i samfundet i det moderne gennembrud?
