Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17921 til 17940 af 33009
-
"Elektrisk energi og og energiomsætninger".
ForumindlægHejsa, skal op til 24-timers eksamen imorgen, og har trukket "Elektrisk energi og og energiomsætninger". Nogen der har nogen gode noter til dette, eller evt. ved hvad jeg kan komme ind på? Det er kun c-niveau btw :) Håber i kan hjælpe! -
"Roots" af Alex Haley
ForumindlægHey Jeg er igang med at læse bogen Roots af Alex Haley og har lidt svært ved at finde punkter hvor slavernes rejse fra Afrika til Amerika bliver beskrevet nogle der har nogen noter omkring bogen? -
DNA -> mRNA
ForumindlægHej, vi har brug for hjælp til at finde ud af hvad translation er? Vi ved det er hvor man finder DNA'ets mRNA, men selve processen kender vi ikke? Vi har heller ikke noget om det i vores bøger eller noter..... Tak på forhånd. Essie og Lewie -
Hjælp til analyse
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal lave en analyse af Martin A. Hansen: ”Soldaten og Pigen” ville høre om der ikke var nogle herinde der havde nogle gode noter til novellen. Håber meget der er nogle der kan hjælpe mig Tak -
Skriftlig biologi eksamen
ForumindlægHey.. nogle der evt har et gæt på hvilke opg der kunne blive stilt til den skriftlige studenter eksamen i biologi..? eller nogen der evt har et link til gode noter/afleveringer som kunne bruges til eksamen??på forhånd TAK.. -
Latin hjælp søges!
ForumindlægVar du en af dem der var rigtig rigtig hård til Latin? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: [email protected] snart op til eksamen, og har ikke helt orden på analysen og hvordan man finder ud af hvilken... -
Skulptur's tidsangivelser :S
ForumindlægHej, jeg tivler lidt imellem Tidl. klassisk tid ? og Klassisk tid ? og Senklassisk tid? Har læst lidt noter herind, men de er nu noget overfladiske ...Nogen bestemt tidsangivelse for de 3 tider fx tidl klassisk er fra 380 f. kr til xx eller lign ? ? -
spansk tekst
ForumindlægHey hey.. Er der slet ikke nogen som kan hjælpe med nogle noter eller resume til teksten España "eldorado para Argentino" Håber virkelig at der er nogle som ligger inde med noget. -
symbolisme
ForumindlægEr der ikke nogen der har nogle gode noter om symbolisme, og teksterne indenfor perioden.såsom: sophus Claussen : ekbátana Johannes v. jensen : paa memphis station steffen Brandt : på skanderborg stationog mange andre -
hjælp til dansk årsprøve!!!
ForumindlægJeg skal op til dansk årsprøve overmorgen og jeg ville gerne spørge jer derude om I har nogle noter til folkeviseren: Ridder stigs runer og bryllup samt til B.S. Ingemann: I østen stiger solen op. Det kunne også være dejligt, hvis I kendte nogle relevante links. På forhånd tak! -
Bevis for idealgasligningen
ForumindlægHej.Nu skal jeg op i årsprøve i fysik her på torsdag, og sidder og bikser med beviset for idealgasligningen. Og da vi ikke har nogle ordentlige noter, eller der ikke står noget i vores bog, håbede jeg på nogle herinde kunne hjælpe mig? -
sioux-indianerne
Forumindlæghej... er der ved et tilfælde nogen som ligger inde med nogle noter til sioux-indianerne? ikke lige frem det mest brugte emne i religion.. men man kan da være heldig..håber nogen kan hjælpe mig.. på forhånd tak.. -
organeller i celle
ForumindlægHej Jeg er ved en fejl kommet til at aflevere min biologibog og skal op mandag og nu sidder jeg med mine noter og forstår ikke et spørgsmål der er således. beskriv hvilke organeller der er i en celle.gør rede for hvilke funktioner de foprskellige organeller har? -
Latin!!
ForumindlægSka op til Latin eksamen på Onsdag.. Hjælp.. Ville høre om der var nogle der havde nogle noter til Et eller flere a disse emner:CatulMartials EpigrammerUrte BogenPhaedrus fablerAnonym GravskriftHenrik HarpestregDet ville være VERDENS største hjælp..Please somebody,, Help Meee.. :D -
Hjææælp, oldeksamen imorgen!!
ForumindlægJeg skal til old-eksamen imorgen, og mangler virkelig nogle gode perspektiverende noter til Odysseens 5. sang + polykrates ring(Herodot). og nok også noget til Agatons tale(Platon: Symposion) Pleeeeaase hjælp mig, er evig taknemmelig!! -
10.klasse pensum notat
ForumindlægHey allesammen. Jeg har prøvet at lede desperat efter 10klasses pensumnotater. Jeg vil være beæret hvis en med 10klasses noter ville sende dem, da jeg skal op på torsdag.. Håber virkelig i vil gøre mig den tjeneste..Min mail er : [email protected]å forhånd mange tak..Steffen .. :) -
Vejr og klima!
Forumindlæghej allesammen,skal op i geografi eksamen - så ville jeg lige høre om nogle der måske allerede har været oppe har nogle eventuelle guldkorn til emnet; Vejr og klima!Efterspørger ikke noter, bare små guldkorn!Som måske kan gøre forskellen!!På forhånd tak!Jolle -
Integrale
ForumindlægHej er der nogle, der kan hjælpe mig med, hvordan jeg skal beregne integralet uden hjælpemidler? Jeg har kigget alle noter igennem, og jeg kan ,mærkeligt nok, ikke finde noget om dette. :-( Jeg har vedhæftet opgaven i et word dokument. på forhånd tak :-) -
Fælles Fagligt Forum for lærerstuderende
ForumindlægPå www.dersos.dk finder du et fælles fgligt forum for lærerstuderende. Andre skal være velkommen til at deltage i debatten, da folkeskolen vedrører os nu, eller har gjort.Kig ind på siden, hvor du finder debatter, links, noter mm.www.dersos.dk -
entalpi
ForumindlægHej hej.Så er der atter en kemiopgave der er gået i hårdknude for mig. Håber der er en der kan hjælpe.Forsøg 1:I et lille plastikbæger fyldes fra måleglas 50 ml 1 M saltsyre.Begyndelsestemperaturen af saltsyren i bægeret noteres.(24,5 C)Ca. 30 cm. Magnesium-bånd vejes med en nøjagtighed på 0,001 ...
