Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17921 til 17940 af 92586
-
Hjælp til OSO produkt - kirurgi
ForumindlægI forbindelse med mit OSO projekt i 10. klasse har jeg valgt at skrive om kirurgi, men jeg er helt på bar bund når det kommer til mit produkt. Jeg har overvejet at skære i en fisk, men siden jeg er veganer er det kun i yderste nødstilfælde. Ellers er jeg åben overfor idéer hvis der er nogen som h... -
Hjælp mig!! .. Vigtigt!!.. Please!!
ForumindlægHej .. jeg er ikke danske .. og jeg har problem med at laver referat .. og der en novelle der hedder "Beretningen om Bamse" af Preben Nielsen.. Håber at hjælper mig så hurtigt som muligt .. fordi i morgen skal jeg aflevere min referat til min lærer og det er på 10. klasse niveau ..... -
HJÆLP med oso opgaven
ForumindlægHej jeg går i 10 klasse og jeg skal lave en problemformulering i min opgave og over emne hed uddanelse. der har jeg valgt om it men jeg kan ikke finde på nogle spørgesmål til min problemformulering. og jeg vil bare spørge nogle der vil hjælpe mig at finde nogle spørgesmål til mig. jeg vil gerne v... -
Studie skifte fra HG til HHX i november?
ForumindlægHej Jeg går lige nu på HG og synes virkelig uddannelsen ikke er noget for mig, så jeg overvejer at flytte til HHX. Mine karakterer ligger på 4-12 i de forskellige fag på HG og i 10. klasse. Jeg vil gerne vide om det er muligt, at jeg kan flytte skole nu, hvor det er blevet november mån... -
debatindlæg
ForumindlægJeg skal skrive en debatindlæg til avisen, hvori jeg skal kommentere annoncen. Jeg kan blandt andet kommentere sprog, layout og hensigt. Selve opgaven kommer fra sidste års fs 10 klasse skriftlig prøve. Den hedder Standpunkt. Er der nogen der kan hjælpe mig til hvordan jeg skal skrive... -
Elevoplæg om dampmaskinen
ForumindlægHej ! Jeg skal lave en oplæg om dampmaskinen, som jeg skal fremlægge for hele klasse i 10 minutter. Jeg kan simpelthen ikke komme på noget godt at skrive om. Jeg ved altså ikke hvad man skal skrive eller fremlægge om dampmaskinen. Har derfor brug for jeres hjælp!! Er der nogen der har en god idé... -
Den lille pige med svovlstikkerne: Perspektiveringer
ForumindlægHej! Jeg sidder og er i gang med at forberede mig til mundtlig dansk i 10. klasse. Jeg har skrevet på min synopse at jeg vil perspektivere "skyggen" af HC. andersen til "den lille pige med svovlstikkerne". Var det dumt? For jeg kan ikke rigtig se hvordan de to kan perspektive... -
Gode råd
ForumindlægHej folks Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling og tvivlede på, om jeg kunne nå at få mine 10 taller erstatet med 12 taller. Er der nogle kloge hoveder derude, som har nogle gode råd til en elev i 9. klasse, som skal til eksamen maj 2010? -
Forskel på dommer og dommerfuldmægtig?
ForumindlægHej Jeg sidder og er i gang med min OSO (Obligatorisk Selvvalgt Opgave) i 10. klasse. Jeg skriver omkring uddannelsen som dommer, og andre jobmuligheder, når man har studeret jura. Jeg er løbet ind i det problem, at i de tekster jeg har læst omkring det at bliver dommer, der nævner de båd... -
Krøniken - klasseopdeling
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder med krøniken og skal analyserer de 10 første minutter.. Ida Nørregaard skal til job samtale, og i avisen står der hun skal tale med Hr. Blomkvist (personalechefen), og ikke med direktøren. Kan man ikke godt sige at man kan se klasse opdelingen her? Eller det er meget ... -
stigning på 5% - HJÆÆÆLP!
Forumindlægopgaven lyder: på lenas efterskole forventer man, at antallet af elever i 10.klasse i skoleåret 2006/2007 vil stige med 5% i forhold til antallet af elever i skoleåret 2005/2006. * hvor mange elever (helt tal) forventer man, der vil gå på lenas efterskole i 10. klasse i skoleåret 2006/2007. I S... -
fysik rapporter
ForumindlægHej derude jeg går i 9 klasse skal op til eksamen her på onsdag, sidder og mangler 3 rapporter en om tranfomation, induktion og Radioaktivitet hvis nogen ville være venlige at sende en rapport eller hvis jeg er heldig alle 3. vil give en 10 kr for en rapport som jeg overføre til jeres konto. ... -
Mindst mulige værdi for middeltal?
ForumindlægJeg er simpelthen helt i tvivl om, hvor og hvordan jeg skal starte på den her opgave... Er der nogen der kan se, hvad jeg skal gøre? "I en klasse med 17 elever fordeler karaktererne sig på følgende måde: Mindsteværdien 02, nedre kvartil er 4, median er 7, øvre kvartil er 10 og størsteværdie... -
Folkeviser og eventyr
ForumindlægHej, Jeg går i 10 klasse og jeg har trukket emnet folkeviser og eventyr, som jeg skal op i til den mundtlige eksamen i dansk. Jeg er meget i tvivl om jeg enten skal vælge en folkevise eller et eventyr. Kender i nogle gode tekster jeg kunne bruge til eksamenen? Gerne nogle tekster hvor der er n... -
Reklame som fordybelsesområde
ForumindlægHej :) Jeg har trukket reklame, til når jeg skal op i 10. klasses mundligeprøve dansk. Jeg regner med at finde et billede*, men jeg er kommet i tvivl om, hvilken tekst jeg skal læse op til eksamen? Har I nogen foreslag? På forhånd tak! :) - Emma *Den vedhæftet fil er et reklamebillede fra L... -
Dansk mundtlig - novelle
ForumindlægHeej guys! Jeg går i 10. klasse og har lige trukket mit hovedemne til dansk eksamen, hvor jeg skal lave en disposition. Emnet jeg trak var 'ungdom og livsstil'. Nu står jeg så, og vil gerne finde en novelle, der handler om ungdom. Derfor ville jeg høre om, i har nogle gode ideer? :) Evt. ... -
Studieturstrøjer
ForumindlægHej med jer (: Min klasse og jeg skal snart på studietur. Og til hver en studietur hører der jo også de dejlige studieturstrøjer til. Så jeg ville høre, om der er nogen der har haft gode erfaringer med nogle bestemte firmaer? Så vi får nogle ordentlige trøjer med et tryk der holder mere end 10 ga... -
Mundtlig dansk
ForumindlægJeg går i 10. klasse og i mundtlig dansk har jeg trukket levende reklamer. Jeg har derfor valgt den coca cola reklame hvor en fyr putter en mønt i en automat og så kommer man i i en helt anden verden og ser hvordan colaen bliver lavet derinde. ja. you know. Men har problemer med at finde ud af hv... -
Ideer til dansk eksamen!
ForumindlægJeg var så "heldig" at trække skyggesider - film/kortfilm til min 10. klasse eksamen. Jeg var lidt på bar bund, især da min lære sagde det helst skulle være kortfilm. Jeg har selv tænkt på spille filmen "Festen" - God idé? Eller har i nogle ideer til nogle(gerne kortfilm), s... -
beregne løn og lave graf ved forskellige løntrin
ForumindlægForberedelse til 10. klasse mundtlig eksamen! Er der nogen der kan hjælpe med at lave opstilling af en realistisk lønseddel, hvor jeg så kan lave en graf, med forskellige månedlige lønninger, inkl ATP, Arbejsdmarkedsbidrag... Der kunne evt også tages med hvordan grafen ville ændre sig...
