Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 17921 til 17940 af 39570
-
2013 - reformen
ForumindlægHvad går 2013 - reformen ud på? Handler det blot om SU? Jeg skal lave en præsentation i samfundsfag. Er der nogen af jer, der ved hvad der kunne være relavant at tage op? Jeg er blevet en smule i tvivl om 2013 - reformen kun handler om SU? Tak for hjælpen -
AT Frikadellekrigen
ForumindlægHej alle. Jeg skriver om frikadellekrigen i religion C og samfundsfag B, men jeg kan simpelthen ikke finde noget ordentligt at analysere... Nogen der kan hjælpe og hvad har i andre evt gjort? I må meget gerne hjælpe :( -
Almen studieforberedelse (AT)
ForumindlægHej ALLE Som de fleste af jer nok ved, så er AT-emnet i år mad og mennesker. Jeg har valgt at skrive om mediernes magt på spiseforstyrrelser i fagene samfundsfag B og psykologi C. Mangler noget inspiration til en problemformulering og underspørgsmål? Har I gode ideer :-)? -
Kampen for det gode liv - Emne, hvad synes I??
ForumindlægHej. Jeg skal til årsprøve i AT i juni og vores overemne er "Kampen for det gode liv" Min tanke er, at jeg vil kombinere religion og samfundsfag og have om abort. Hvad synes I om det? Er det en god idé med lige præcis de fag? På forhånd tak for jeres respons :) -
AT - Kampen for det gode liv.
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive AT som har det overordnet emne: Kampen for det gode liv. Jeg har valgt at kombinere Samfundsfag A og Religion C med fokus på Jehovas Vidner. Men hvordan vil en god problemstilling samt problemformulering lyde? -
Emne om meneskettigheder
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe mig med samfundsfag? Jeg skal redegøre for menneskerettighedernes historiske oprindelse og idegrundlag. jeg har søgt på nettet i et godt stykke tid nu, men kan ikke finde svaret. kan kun finde, hvad mennesket har ret til. håber nogen der kan hjælpe mig. Mange tak på ... -
HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING !!
ForumindlægHej. Jeg er igang med et AT forløb hvor samfundsfag b og dansk a indgår. Jeg skal analysere et afsnit fra "ekstrem fed" men jeg har ingen idé til min problemformulering. Er der nogen der kan hjælpe? -
please hjælp! skal bruge svar hurtigt.
ForumindlægJeg skal i en opgave komme med samfundsfaglige eksempler på grænsesøgende adfærd i det senmoderne samfund. Men er lidt i tvivl om hvad der præsic menes her? :/ Er det grænsesøgende som i oprørsk adfærd, men det er vel ikke kun i det senmoderne samfund?? Fortabt! Håber der er en venlig sjæl der... -
Dansk politik
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en synopsis i samfundsfag omkring dansk politik. Jeg er i tvivl om hvilken problemformulering og problemstillinger jeg kan have. Jeg har en ide om at skrive om blokpolitik, men er ellers meget i tvivl om resten. -
Privatlærer
ForumindlægHej. Jeg leder efter en privatlærer, som jeg kan snakke med, om min synopsis som jeg har lavet i KS ( samfundsfag, historie , religion) som også kan give mig gode råd, til hvordan jeg kan starte med at smakke om dem :) -
metodiske overjelser
ForumindlægHej SP, Jeg sidder med samfundsfag årsprøve. Skal skrive en synopsis til i morgen, og har et lille spørgsmål. Hvad betyder "metodiske overvejelser" ? Kan godt være det er et smule dumt spørgsmål, men vil helst være sikker på jeg skriver det rigtige. :-) -
Nogen der vil kigge på min synopsis???
ForumindlægJeg skal op i samfundsfag b i morgen, derfor har jeg brug for en til at kigge på min synopsis. hvis i ønsker at se mine materialer, så sætte jeg dem gerne op. Og lige en anden ting: Er der forskel på problemstilling og problemformulering? På forhånd mange tak. -
Økonomiske mål og målkonflikter
ForumindlægHej Jeg står med en opgave i samfundsfag hvor man skal undersøge udviklingen af dansk økonomi, Mit spørgsmål er om der kan siges noget om økonomiske mål under lavkonjuktur med en negativ BNP-vækst og eventuelt målkonflikter? -
Emne til tabel
ForumindlægHej Folkens Nogle der kan hjælpe mig med at finde en relevant tabel at snakke om til Samfundsfag. Jeg har søgt rundt omkring og jeg kunne intet finde... Det skal være et emne som jeg skal kunne lave en tabel om samt en tekst. Tabellen skal være relevant i forhold til emnet. Tak på forhånd.... -
oplysning
Forumindlæghey sider og laver forklare begreber i samfundsfag og er kommet til ordet "oplysning" men har ingen ide om hvad det er, og kunne heller ikke finde noget på internettet. så ville høre om nogen af jer kunne forklare mig hvad det er eller henvise til en side som kan:) på forhånd tak:) -
Akademisering af folketinget
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en opgave i samfundsfag om akademisering af folketinget, hvor jeg skal indrage både deltagelses- og konkurrencedemokrati. Udfra de to vinkler skal jeg komme fordele og ulemper ved akademisering af Folketinget. Håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig ! På forhånd m... -
Kan matematik bruges som redskabsfag?
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at vælge Samfundsfag A & Matematik B. Jeg har lige snakket med en matematik faglærer, og hun mente, at Matematik B godt kunne bruges som et redskabsfag. Jeg er bare usikker, om det er okay? Mvh. Mikkel Petersen. -
hjælp mig jeg skal fremlægge
ForumindlægHej jeg skal fremlægge samfundsfag jeg har fået spørgsmål.. Det handler om partier. Jeg har om venstre. spørgsmål nr. parties mandatfordeling for venstre med forklaring. spørgsmål nr.2 venstre og deres samarbejdesrelationer håber i kan hjælpe mig please og tak på forhånd,,, -
Lektiehjælp tilbydes - folkeskolen
ForumindlægJeg tilbyder lektiehjælp i fagene fysisk, matematik og samfundsfag på folkeskoleniveau. Jeg har netop afsluttet gymnasiet og lektiehjælpen kan foregå i Århus og omegn. Pris aftales. Send gerne en personlig besked. -
Kulturelle normer
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med en samfundsfags synopsis om indvandre og integration, og har brug nogle ideer. Hvad er det første der falder jer ind når i hører spørgsmålet "Hvordan og hvilke kulturelle normer kan være en forhindring for integration?"
