Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17941 til 17960 af 45491
-
råd
Forumindlæghej..er der nogen der kan give nogle gode råd til hvordan man kan forberede sig til rel. mndt eksame.. -
essay - hvad er "symbolism"?
ForumindlægJeg skal skrive et essay om en novelle, og skal blandt andet inkludere "Symbolism" fra novellen.. Er der nogen der kan give mig svar på hvad der ligger i det? og "The way the story is structured"? - har en ide om denne..Men hvis der er nogen som kan give en kort forklaring a... -
Musik c eksamen + blues ?? Hvordan, hvordan? hehe..
ForumindlægHey. Er der nogle herinde, der ved præcis hvordan en musik c eksamen foregår.. Og som evt. har haft emnet blues?! Jeg vil også bare vide, om der er nogen, der ved hvad der skal til at score et 10-tal? (evt. 12! :) hehe) Og er der nogen som helst mulighed for, at man kommer op i en sang, hvor man... -
et par spørgsmål om tysk årsprøve:)
Forumindlægheej ... jeg skal til tysk årsprøve og tænkte på om der var nogen som kunne give mig nogle tips til hvad jeg især skal fokusere på mht. grammatik - hvad jeg slet ikke må have fejl i for at få en god karakter..:) tak -
Mundtlig engelsk eksamen.
ForumindlægHej studieportalen. Ville lige høre om der var nogle af jer, der vidste hvad lærer og censor vurdere en på, altså må de skal votere, hvad er voteringkriteringerne? så jeg har noget at fokusere på og forhåbentlig få en god karakter. tak på forhånd. -
Die schlaufe
ForumindlægNogen der har arbejdet med Die schlaufe??? Teksten stammer fra HANS PETER RICTER: DAMALS WAR ES FRIEDRICH. -
Trigonometri?
ForumindlægHej, ingen der kender til et enkelt program, hvor man kan tegne, evt. udregne vinkler o.l. med henblik på trigonometri? TFH. -
gik her :)
ForumindlægAltså som de fleste af 3.g'erne som skal jeg jo snart op i skrift. dansk.. på tirsdag. Mig en ven sad idag og snakkede om vores tidligere prøver ( terminsprøver) og de overordnet emner som stiloplægget tager op. Er der nogen af jer der har gode forslag, eller en anelse om hvad det er for et... -
SRP - emnevalg
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP indenfor fagene engelsk og historie, men har endnu ikke valgt emne. Jeg ville gerne skrive om noget såsom hekse, kelterne eller shakespeare, men jeg har ingen ide til indkredsning af emnet, samt indpasning efter kravene til de to fag. Nogen, der har nogle forslag? -
Martin Luther - lidt hjælp til en problemformulering
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skal til at skrive en historie-opgave, og som om det skulle undre nogen så sidder jeg naturligvis og bakser lidt med problemforuleringen. Jeg har tænkt mig at skrive om Martin Luther og reformationen og havde tænkt mig noget i stil med: "Hvilke faktorer havde indfly... -
Engelsk årsprøve 1.g
ForumindlægI morgen skal jeg op til mundtlig engelsk. Engelsk er det fag jeg er dårligst til så det er ikke utænkeligt at jeg dumper. Hvis jeg nu dumper vil det så få nogen konsekvenser? Jeg har også et andet spørgsmål. Hvis man trækker en non-fiktiontekst skal man bruge det retoriske pentagram, men hvord... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa, jeg er ved at forberede min mundtlige eksamen, og tænkte på en indledning, der er lidt anderledes end den kedelig: I would like to begin with a presentation of the text. Afterward I would like to compare this with the text .... Altså noget lidt mere fancy -
Hjælp til eksamen i mundtlig engelsk
ForumindlægHej Alle:) Jeg sidder her til 24 timers forberedelse i Engelsk b og har lidt svært ved at komme i gang. Jeg har trukket en artikel der har temaet Migration, den handler om en 11 årig afrikansk dreng der er født i Irland, men som nu bange for at hans forældre skal blive sendt tilbage til Afrik... -
Haster - EU og velfærdsstat
ForumindlægHej, Jeg har trukket mit eksamensemne i historie, hvor mine kilder primært fokuserer på Europæisk integration og velfærdsstat .. Mine kilder omhandler: Kilde 1: Schumann-erklæringen Blag 2: Valgplakater ved EF-folkeafstemningen 1972 Bilag 3: To figurer fra "60 år i tal" - Dan... -
Hvordan forløber billedekunst C undervisning?
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal starte på gymnasiet næste år, og har valgt billedekunst C, som mit kunstneriske fag. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt dette fag passer til mig eller ej. Er der eventuelt nogen af jer, som i forvejen har faget, som kan skrive lidt om, hvordan det hele forløber? ... -
Rentabilitetsanalyse
ForumindlægHej, jeg har problemer med at forstå teorien omkring rentabilitetsanalyse. Jeg har læst kapitlet om og om igen, men synes ikke, bogen forklarer det godt nok. Er der nogen, der kan forklare mig, hvad nedenstående ting betyder, og hvad de skal bruges til? Afkastningsgrad Overskudsgrad På forhånd... -
perspektiveringstekster !? Har brug for inspiration, NU!
ForumindlægHej alle.. Min eksamenstekst i dansk, er "ulven og fårene" af martin andersen nexø. Hvis der er nogen, der har læst den, vil jeg gerne hører forslag til perspektiveringstekster. Har selv tekt på "lønningsdag - en idyl" af samme forfatter, fordi der er også er dele af "opg... -
Gode råd til skriftlig årsprøve i dansk
ForumindlægHej alle. Jeg skal om få dage til skriftlig årsprøve i dansk. Jeg er rigtig spændt, da det er første gang. Jeg plejer at bruge mange dage på at skrive en stil, så er spændt på om jeg kan nå det hele på 5 timer. Har I nogle super gode råd? Tak på forhånd :-) -
FSA - Mdt. Dansk
ForumindlægHej, Jeg går i 9. klasse og skal på fredag op i mundtlig dansk. Hvad er vigtigt at bruge sin tid på inden prøven? Foreløbig har jeg læst referater af de opgivne tekster til pensum. Jeg har også skrevet temaer og genre ned, da jeg skal kunne perspektivere, og da jeg tror, det vil være mig en ford... -
Eksamen i kom/it
ForumindlægHej Jeg har lavet en planche som mit produkt i kom/it. Da jeg skal op til eksamen i dette fag, skal jeg forklare mine detaljeret valg om, hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort. Er der ikke nogen, som har nogle gode råd? evnt. nogle ord som dækker inde for faget kom/it? Hilsen Mike
