Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17941 til 17960 af 23684
-
Tysk eksamen imorgen! Könnt ihr mir helfen!
ForumindlægHey folkens! Jeg har lige trukket en artikel af Benno Müchler "Vor allem junge Frauen helfen den Flüchtlingen". Ville gerne spørge om nogen kan hjælpe mig opstille en disposition? Ved ikke rigtig, hvordan jeg skal analysere teksten. Burde jeg sige præcis det jeg ville skrive, hvis det ... -
Psykologi - omsorgssvigt?!
Forumindlæghej jeg har i AT valgt fagene engelsk og psykologi hvor jeg læser og analysere en bog. Psykologi kan optræde som et af de tre fakulteter, hvor engelsk altså er humaniora. Når vi arbejder med omsorgssvigt hvilken 'slags' psykologi arbejder man med? Hvilken fakultet? Har virkelig brug for ... -
AT: metode i mediefag og dansk
ForumindlægJeg skal op til AT-eksamen på tirsdag. Under metodeafsnittet skal man jo snakke om hvilke andre fag man kunne have haft brugt, og hvorfor man netop lige har valgt de fag som man har. Jeg har valgt idræt og mediefag. Men kunne jeg i princippet ikke have brugt dansk i stedet for mediefag til at a... -
Velfærdsstatens historie
ForumindlægHej alle! Jeg har trukket 24-timers eksamen i historie hvor jeg har trukket emnet: "Fra skøn til ret til ? - velfærdsstatens historie." Jeg har virkelig mange problemer med, hvilke problemstillinger jeg kan lave.. Jeg har specielt svært ved at lave en analyserende problemstillin... -
Den standhaftige tinsoldat sprog
ForumindlægHej alle. Jeg her ved at analysere en tekst som hedder "Den standhaftige tinsoldat" Og er kommet til sproget og hvad betydning det har. Jeg kan fortælle jer, at jeg er fuldstændig blank og skal bruge et svar hurtig. Sproget er skrevet som gammelt dansk. Her er et lille uddrag f... -
24 Timer eksame
ForumindlægHJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!! Hej jeg har 24 timers eksame lige nu og har trukket teksten: Und sagte kein einziges Wort!! Som jeg ikke rigtig forstår plaese nogen som har teksten på dansk eller en fuld analyse plaese må jeg ikke be om en. Eller nogen andre gode notater vil jeg blive KA... -
Eksamen - Hjælp!
ForumindlægJeg har trukket et emne som hedder Søen og Søens onde cirkler, hvor jeg har noget om Kvælstof-kvoter. Er der nogle der kan forklare mig hvad kvælstofKVOTER er, eller evt. give nogle links jeg kan bruge? Jeg har lagt et link ud til artiklen som jeg skal analysere. Jeg skal op i det imorgen så ha... -
Hjælp til "Styrt"
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal analysere og fortolke digtet "Styrt" af Katrine Marie Guldager til nu på mandag, men jeg har et problem: Jeg kan ikke rigtig få mening ud af digtet, kun nogle få vers. Vil gerne høre nogle meninger om digtet, eventuelt nogle hjælpende noter. På forhånd tak :D -
Søger ordforklaring
ForumindlægSidder med en artikel jeg skal analysere i samfundsfag, håber I kan hjælpe mig med ordet "partisankrig". Det står i sammenhængen: "I dag er stater dybt involveret i partisankrige, som når USA i 2001 udliciterede indtagelsen af Kabul til en bande banditter kaldet Nordalliancen... ... -
konfrontationsmodernisme
ForumindlægHej, jeg sidder og analyserer Klaus Rifbjergs "Postludium" et fandens besværligt (men velskrevet) digt. Spørgsmålet er bare, der er visse vers der står helt for sig selv, f.eks.: FRI - fri - HED hed Kan jeg betragte dem som strofer?? For de hører ikke rigtig til nogen steder. Jeg synes... -
kemi opg
ForumindlægHej jeg har problmer med denne opgave En elev får til opgave at bestemme kobberindholdet i mineralet malakit ved en spektrofotometrisk analyse. Først fremstilles i en målekolbe 250 mL 0,200 M CuSO^4 ved afvejning af CuSO^4 * 5H2O. a)Beregn massen af , der skal afvejes. håber i kan hjælpe mi... -
Kontraktmodel til Grantræet
ForumindlægHej Jeg sidder netop og laver min eksamensforberedelse til dansk, hvor jeg har trukket H.C. Andersens tekster. Jeg skal analysere Den grimme ælling og perspektivere til Grantræet. Under Grantræet er et af mine punkter kontraktmodellen, men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvordan den model... -
HJÆLP
Forumindlægheeej alle der ude tænkte på om der nogen som måske har skrevet en stil om novellen "driving" af suzanna kamata, os som eventuelt kan hjælpe mig med at komme i gang, da jeg sidder lidt fast og har problemer med hvad jeg skal komme ind på og hvordan jeg skal analysere og fortolke den:S:... -
atombomben
Forumindlægjeg sidder midt i AT8 hvis det kan hjælpe nogen men kort sagt har jeg et biologi spørgsmål der lydder sådan: En analyse af hvilke biologiske konsekvenser atombomningen havde for folkene i Hiroshima og Nagasaki håber der er nogle der har nogle guldkorn eller gode links for det er sku svært at fin... -
Leif Panduro: Rend mig i traditionerne
ForumindlægHej alle Jeg ska skrive en dansk stil ud fra et uddrag af Leif Panduro's: Rend mig i traditionerne. Jeg ska analysere og forklare davids problemer med sproget. Er der nogen der har læst bogen og kan give nogle ideer til hvad jeg ska skrive om? På forhånd tak -
Kan ikke komme igang med essay
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et engelsk essay, men kan ikke komme igang. Jeg har søgt rundt på netten for at finde analyser til essayet, men der er bare ikke lige nogen der giver et rigtigt spark til at komme igang. Kan man Starte med et citat eller noget andet smart? Nu er essayes ikke lige min stærke s... -
La boît aux lettres
ForumindlægHej alle jer derude! Jeg skal lave en "fremlæggelse" over teksten "La boîte aux lettres" af Régine Detambel. Jeg har selv lavet en analyse og fortolkning osv, men jeg føler, at der mangler noget. Er der en af jer, der måske har nogle noter eller blot nogle arbejdsspørg... -
Menneskerettigheder
ForumindlægJeg er i gang med en dansk aflevering hvor jeg skal analysere 2 annoncer fra Worl Online/Amnesty International. Udover dette skal jeg skrive om, hvorfor det kan være vigtigt at interessere sig for overholdelse af menneskerettighederne rundt om i verden. Er helt tom for ideer, så måske i kunne ... -
Driving af suzanne kamata
Forumindlægheeej alle der ude tænkte på om der nogen som måske har skrevet en stil om novellen "driving" af suzanna kamata, os som eventuelt kan hjælpe mig med at komme i gang, da jeg sidder lidt fast og har problemer med hvad jeg skal komme ind på og hvordan jeg skal analysere og fortolke den:S... -
Spørgsmål omkring Plagiatkontrol
ForumindlægHej SP Jeg har lige et spørgsmål om plagiatkrontrollen når man afleverer en opgave. Jeg ved godt at "plagiatkrontrollen" gå ind og sammenligner en opgave med andre besvarelser, men mit spørgsmål er så: Hvad med besvarelser som der er mange af samme slags af f.eks en novelle eller et ...
