Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17961 til 17980 af 23684
-
1. verdenskrig
ForumindlægHej allesammen, håber jeg kan få lidt hjælp til de to spørgsmål her. En analyse af, hvordan litteraturen forholdt sig til 1. verdenskrig En vurdering af, hvilke konsekvenser 1. verdenskrig fik (litterært og politisk) Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal skrive til de to spørgsmål her. Kan ikk... -
"Tyrken"
ForumindlægJeg er ved at lave analyse af "Tyrken" af Niels Hav. Har lånt novellen ud, og glemt at få den tilbage.. Mangler at skrive noget om sprog og virkemidler :( én der har læst og kan huske den, eller ved hvor jeg kan skaffe den her på nettet.. Altså novellen? -
Harpespilleren ved posthuset
Forumindlægheeey har nogle af jer læst digtet Harpespilleren ved posthuset.. Den er skrevet i 1803 af Adam Oehlenschläger og jeg fatter NOTHING! Forstår virkeligt ikke, sådan noget gammelt dansk sprog og jeg skal skrive en analysere og fortolkning af den :S. Hvad skal jeg gøre? :o Help meeee -
Fortegnsvariations ananalyse
ForumindlægHej, Nogen som ved hvordan man laver en fortegnsvariation analyse i Maple. Har fulgt diverse guides på Youtube, men kan ikke få det til at fungerer, der står bare '' Warning, solutions may have been lost'' Har vedhæftet filen til vores Maple dokument. -
Dansk aflevering
ForumindlægHej all Jeg har læst "Erotiske situationer" af Aarestrup og "Forførerens Dagbog" af Kierkegaard, og har skrevet en analyse, og er næsten færdig, men mangler at svare på nedenstående spørgsmål; er lidt på bar bund. På forhånd tak:) Overvej hvordan begreberne "det inter... -
Aage og Else - folkevise
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere en opgave omhandlende folkevisen - Åge og Else .. Hvis I har læst den ville jeg gerne hører om I kan hjælpe mig med lidt analyse på det symbolske plan.. Kan ikke helt forstå hvad det betyder, at Åge's grav bliver fyldt med blod hver gang Else græder- ? -
Hjælp til en lærebogsartikel/blicher
ForumindlægHey kan nogle være søde at hjælpe med med det her Jeg skal lave en lærebogs artikel til en folkeskole, hvor jeg skal analysere et tema i blichers værk "sildig opvaagn" Hvorefter jeg skal indrage værkets periode. Hvordan griber jeg denne lærebogs artikel an? Nogle der har nogle eksemp... -
Er det besjæling eller personifikation
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en stilistisk analyse af J.P Jacobsens "Af to verdener". Jeg er dog lidt i tvivl om dette er besjæling eller personifikation? Jeg har markeret det i teksten: "Salzach er ingen munter flod, og der ligger en lille landsby paa dens østre Bred, der er meget tr... -
Hvilken metode har jeg brugt?
ForumindlægJeg har stillet et redegørende spørgsmål som lyder: Hvordan reagerede menneskene på pesten i 1348, og hvordan reagerede menneskene på AIDS i 80'erne? Jeg har så fundet ud af hvilke handlinger de fortog sig ud fra forskellige hjemmesider. Men hvilken metode har jeg brugt? eller hvilken kan ... -
Forskel på distributionskæde- & kanal
ForumindlægHej SP. Jeg kan ikke helt forstå forskellen / sammenhængen mellem distributionskæden- og kanalen - hverken praktisk eller teoretisk. Jeg forstår, at de begge omhandler, hvordan produktet kommer fra producent til slutbruger, dertil at man kan beskrive, analyserer og vurdere, m.m. hvordan dette gø... -
kost
Forumindlæghey guys! well! jeg er igang med, en kost analyse i nv! Jeg er nu nået til punktet diskussion, og der har jeg et spørgsmål det lyder således" hvilket funktioner har de? og dette spørgsmål er, i forhold til hvad der indeholder i mad. Men det er jo selfølgelig de 3 hovedgrupper. kulhydrat, ... -
Biologi Rapport
ForumindlægHej folk :-) Er der nogle der ville være så hjemsomme at tage et kig på min biologi rapport, som omhander om at analysere ens eget kostforbrug :-) den skal afleveres her om 2 dage:-) jeg har aldrig selv lavet en biologi rapport, defor er jeg lidt ny når det omhander om rapporter, og så er jeg... -
hvad menes der..
Forumindlæghey alle sammen :=) sidder her og skal lave en analyse og fortolkning af heavy metal, og jeg bliver bl.a. bedt om en redørelse af fortællersynsvinkel og fremstillingsform. håber nogen ka forklare mig, hvad der præcis menes med a) fremstillingsform B) fortællersynsvinkel (menes der 1,2 eller 3... -
Hvad er digtets budskab
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået som lektie at jeg skal svare på nogle spørgsmål men jeg kan ikke forstå det ene. Jeg håber du vil hjælpe mig Hvem afsender digtets budskab? Det er noget med en analyse af i danmark er jeg født, som vi er i gang med. :) Mvh Jens -
biledkunst
Forumindlægjeg skal lave en analyse af Hans Holbein den Yngres "The Body of the Dead Christ in the Tomb" jeg vil gerne spørge om der er nogen der har en anelse om hvad det betyder at han har strakt sin langefinger imod os ??? -
Downloading
ForumindlægHej. Jeg er ny i studieportalen. Jeg vil gerne spørge om noget andgående dette program. HVis jeg f.eks skal ind og få nogle inspirationer til en opgave. F.eks. Ebbe Skammelsøn, jeg ville bede om nogel inspirationer til denne folkevise. alse noget med analyse og fortolkning. Hvordan kan jeg det? O... -
at skrive dansk?
ForumindlægVil høre om der er nogen der har styr på hvor essay i et stilhæfte til studentereksamen oftest forekommer? Ved fx. at analyse og fortolkning ofest er den sidste. Er lidt vigtigt at vide, da vi jo har 1 time til at læse teksterne igennem men uden at vide hvad opgaven går ud på. Håber der er nogen ... -
En god SRP-opgave ?
ForumindlægHej Jeg vil geren vide, hvordan man laver den bedste SRP-opgave. --> Hvordan kan man får de to fag (bioteknologi og idehistorie) til at overlappe med hinanden. ---> Hvad skal man analysere i bioteknologi-delen? --> Skal man redegøre for et stof, som ligger på et hø... -
Hjæælp !
ForumindlægHej.. Har brug for hjælp! skal analyser og fortolke dette digt, samt give det en titel.. det er skrevet af simon grotrian ...plzz er der nogen der kan hjælpe?? med vandmærket silende nedover hovedet vænnet til tunger i øret, langs hårgrænsen, højrekind og som genstand for stemplet der rammer ... -
DHO
ForumindlægJeg er i gang med DHO og har valgt at skrive i dansk. Jeg har skrevet om modernisme og eksistentialisme samt analyseret 2 digte af Peter Seeberg. Nu mangler jeg et perspektiverings digt af en anden forfatter, skrevet i modernistisk stil fra 1960'erne
