Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 17981 til 18000 af 43092
  • christopher Columbus

    Forumindlæg
    Hvorfor ville christopher columbus finde indien? evt nogle gode links til dette? på forhånd tak
  • Hjælpppp

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal i uge 2 have et underemne klar til lærerne. Vores overemne er “verdenen omkring os”. Har selv tænkt det skal være noget naturvidenskabeligt, men er åben for alle emner. Vi skal have 2-3 fag med i emnet. Nogen som har en eller flere ideer til underemne?? På forhånd tak??
  • Sydafrikas fremtid

    Forumindlæg
    Heej.. Jeg skal lave en kort opgave, hvor jeg skal fortælle om, hvad jeg synes om, hvordan Sydafrikas fremtid vil være. Men jeg ved ikke helt, hvad jeg vil sige. Derfor ville jeg spørge om jeres meninger vedrørende om Sydafrikas fremtid. Dermed kan jeg få ideer af jer. på forhånd tak.
  • citater i aktantmodel

    Forumindlæg
    Hej alle sammen skal der citater med når man beksriver et eventyrs komposition gennem aktantmodellen?
  • metoder/teori dansk/hist

    Forumindlæg
    hej jeg skriver min talepapir, og er lidt i tvivl... Altså jeg har læst en roman, og har brugt den kvalitatove metode, hvor jeg analyserer og fortolker (humaniora) og kigget på en partiprogram og igen brugt kvalitativ, deduktiv metode, hvor jeg analyserer den oz (samf.) oz har jeg en diagram(kvan...
  • AT-eksamen fredag - psyk+samf

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig svært ved at forstå alt det om metoder, vil derfor meget gerne have hjælp hurtigt, da jeg skal op på fredag. Mine fag er psyk og samf og emnet fremtidens arbejdsliv. I opgaven analyserer jeg to artikler om folk der lider af stress og inddrager derved samf og psyk. Men hvilke m...
  • Frankrigs politiske situation i 1930'erne

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med at finde noge relevant materiale om Frankrigs politiske situation i 30'erne? Det skal bruges i AT, hvor jeg skriver om Funktionalismen, og der skal jeg sammenligne Tyskland, Danmark og Frankrig på det politiske plan for at finde ud af, hvorfor den funktionalistisk...
  • Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s
  • Gode Råd og Links

    Forumindlæg
    Hey!! jeg skal til xamen på onsdag og ville bare spørge om der ikke er nogen der kan give mig nogle vink om hvordan det foregår og nogle gode links til emnerne: - WW2 - Danskhed - Den Kolde Krig - Demokratisering af DK Håber i vil hjælpe en stakkels dreng i nød:D
  • in medias res

    Forumindlæg
    Hej vil I mene at denne novelle starter med in medias res? Jeg forlod Zimbawe, fordi mit liv var i fare. Det var i fare fordi jeg arbejdede for en organisation, der kæmpede for menneskerettigheder. Derfor var jeg nødt til at flygte fra mit land sammen med min familie, min mand og vores to små sø...
  • Enevælde overalt i europa?

    Forumindlæg
    Var England og Holland de eneste steder i Europa som aldrig fik enevælde?
  • DHO om kvinderettigheder

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart skrive en DHO om kvinderettigheder. Er der nogen som kan komme med nogle gode råd, og evt. nogle forslag til hvad jeg kan fordybe mig i? På forhånd tak! :)
  • Dansk/Psykologi AT

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive AT i dansk og psykologi. Jeg har svært ved at skrive problemformuleringen. Jeg har valgt at skrive om Constance Ring af Amalie Skram og kønsroller. Hvilke psykologiske teorier ville være gode at bruge? Og er der nogen der har en idé til en problemformulering? På forhånd tak!
  • DARWIN OG EVOLUTIONSTEORIEN ???

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogle her som kan fortælle mig hvad Evolutionsteorien gik ud på??? er lidt lost... og er der nogle der har skrevet opgaver om Darwin? jeg er nemlig igang med at skrive en opgave og mangler et skub i bagdelen, så det kunen være rart hvis nogle gad at fortælle lidt hvad de kom ind un...
  • noter

    Forumindlæg
    nogle der evt, har nogle noter til foran alteret af herman bang?
  • Ekspressionisme?

    Forumindlæg
    Jeg har lidt svært ved at forstå hvad "Ekspressionisme" går ud på. Jeg er klar over at det er en kunstretning, med stærke og rene farver. Men hvad var formålet med det og hvorfor? Tak på forhånd!
  • Analysemodel til DHO?

    Forumindlæg
    Hej I min DHO vil jeg først analysere en sang (en sang skrevet af rødstrømpebevægelsen til en af deres demonstrationer), og dernæst et citat (fra en rødstrømpe), men jeg er i tvivl om, hvilke analysemodeller, jeg skal bruge til de to analyser. Nogen, der kan hjælpe? Tak på forhånd!
  • KROP (for romerne)

    Forumindlæg
    Hvordan var rtorikkn egentlig som politisk virkemiddel under Romerriget? -
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har brug for en tysk tekst til eksamen som skal handle om Freizeit und Freunde. Håber virkelig i kan hjelpe mig :)
  • Det Arabiske Forår (projekt opgave)

    Forumindlæg
    Hej jeg har om Det Arabiske Forår, men jeg ved slet ikke, hvilket produkt jeg kan have til emnet. Jeg havde tænkt på at lave en film om det der skete. Tager gerne imod gode ideer:)