Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18001 til 18020 af 22746
-
Konvektion i CO2
ForumindlægKonvektion: "energitransport gennem partikelstrøm" forgår der i grunden konvektion i sammenhæng med CO2 nogen steder i naturen? er det ikke det sker når fossile brændsler brændes.. deres molekyler bevæger sig hurtigere, volumen bliver større, som forårsager CO2 gassen til at stige opad... -
Noget om stående bølger.
ForumindlægEr igang med en rapport om stående bølger, hvor en af opgaverne går på, at finde den teoretiske sammenhæng mellem frekvens og snorspænding for en stående bølge. Måden man skal gøre det på er at indsætte formel B i formel A og herefter skulle det komme til at ligne noget med Y = ax. FormelA... -
Vand!!
ForumindlægSidder og skal skrive en rapport ang. vand og om hvad vi gør ved miljøet.. Dette skal bl.a indgå i min opgave: Beskriv vejen fra grundvand til drikkevand. Hvor finder man vandet? Kan alt grundvand bruges? Kan grundvand forurenes? Hvor lang tid tager det for vandet at sive fra jordoverfl... -
"eksistens og entydighed" på engelsk - hurtig hjælp tak :)
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP om eksistens og entydighed for løsninger til differentialligninger, og nu er jeg nået til at skrive det engelske resume, men jeg ved ikke, hvordan man siger eksistens og entydighed på engelsk? jeg synes at være nået frem til, at eksistens blot hedder "existence,"... -
Projektoplæg til statistikrapport
Forumindlægjeg er i gang med en matematik rapport om statistik. Vi har brugt højderne i min klasse, som går fra 162 til 200 cm. Dem skal jeg så lave en overskuelig fremstilling af obs.sættet. Det skal være grupperet. Hvordan griber jeg det an? Jeg forstår ikke helt hvilken måde der er god til at s... -
Omsorgssvigt og mønsterbrud
ForumindlægHej derude. Jeg skal hermed skrive en rapport i psykologi, hvorpå jeg skal referer to udvalgte case historier som hedder Anny Durmoster og Kenny vindsejl, de begge omhandler om en svært barndom med forskellige instition skift, men som har brudt den negative sociale arv gennem årene. Jeg skal dere... -
HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej derude. Jeg står med en rapport, og er i gang med at skrive teori. Under teori er der nogle emner vi skal skrive om. Blandt andet skal vi skrive: * Hvilken funktion har DNA i cellen? * Beskriv hvorledes en DNA-profilanalyse laves og elektroforeseteknikken Jeg er utrolig meget i tvivl om ... -
Folkepensionister - Hvad er det?
ForumindlægHej, Jeg sidder og skriver en samfundsfags rapport og skal hive information ud fra en tabel. I tabellen er "Folkepensionister" nævnt sammen med bla. "Førtidspensionister", "Efterlønsmodtagere" og "Arbejdsstyrken i alt". Derefter er der så listet hvor ma... -
stående bølger
ForumindlægHEJ ALLESAMMEN jegg er igang med en rapport om stående bølger og har følgende oplysninger: lodmasse: 50 , 50 , 100, 100 osv Antal buge: 2 , 3, 2, 3, osv Frekvens: 32, 50 , 47, 70 osv Kraft, F : 491, 491, 982 , 982 osv Bølgelængde: ............ Hastighed: ..................... V^2: .................. -
HØJDEEEE . HEEEEEEELP
ForumindlægHej Folkens, Nu er det min tur, til at få hjælp igen . Sidder og skriver mine matematik rapport om Tunnelen på Samos, men er desværre faldet ind i et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på: Hvordan mener man idag, at Eupalinos har fundet den samme højde på begge sider af bjerget, så arbejdet m... -
Syrebasetitrering opgaver
ForumindlægJeg har fået disse opgaver i en rapport som jeg har lidt svært ved da jeg har været syg i en uge. Ville være lækkert hvis nogle kunne hjælpe Det her er mine resultater af eddikesyretitreringen ? Beregn den stofmængde NaOH der er tilsat ved ækvivalenspunktet og find heraf den stofmængde, ... -
Hvor meget phosphorsyre er lovligt i cola?
ForumindlægI ved sikkert hvorfor jeg spørger :p Jeg har kigget igennem flere rapporter og googled en hel del, men kan ikke finde noget officielt dokument eller lignende hvor der står en definitiv lovlig mængde phosphorsyre der må tilsættes til cola. Mit resultat er 0,392 g/L, eller 392 mg/L, hvilket jeg a... -
Spændingsrækken
ForumindlægHej alle dejlige hjælpsomme mennesker Jeg sidder og skal skrive kemi rapport om spændingsrækken. Midt i rækken står der H2. Er det noget med at det bare at sat ind for at skilde de ædle metaller fra de andre, eller er det mig der har forstået noget helt forkert? Kan nemlig ikke huske hvad vores... -
Vands specifikke varmekapacitet
ForumindlægHej jeg sidder og bøvler med en fysikrapport og tænkte om nogen har tid og lyst til at hjælpe. Mit problem er at jeg skal finde den specifikke varme kapacitet af vand ved hjælp af en grafisk metode - men hvordan gør jeg dette? Hvis nogen gerne vil hjælpe må de meget gerne skrive, så jeg kan send... -
Gærsvampes vækst
ForumindlægHej :) Sidder med en rapport, hvori jeg bl.a. skal besvare spørgsmålet: Forklar, hvad gærcellerne bruger glokosen til udover gæring? Hvilken sammenhæng er der mellem gæring og vækst? Er det korrekt når jeg indtil videre har skrevet dette? Gærcellerne anvender glukose til andet end gæring. ... -
Den globale opvarmning
ForumindlægHej Folkens. Jeg er igang med at skrive en rapport om den globale opvarmning. Jeg har tre spørgsmål, som hænger sammen. Jeg vil gerne have at i svarer ud fra den viden I har, da links, video osv. er svært at forstå, konkret set, d man ikke kan stille spg. hvis man ikke forstår. Følgende s... -
en kanonkugles bane
ForumindlægHej. Jeg har en rapport for til i morgen om kanonkuglens bane. Som i kan se er programmet Tracker blevet brugt. I forsøget skal der være to ligninger: a*t^2+b+c, hvor a er en halv g, og a*x^2-b-c, hvor a=(1/2*g)/(V_0^2*cos^2(α) ) hvor V_0 er 4,6 m/sek og α er 15 grader. hvilke fejl... -
Nersts lov - forsøg - ikke standardopløsning
ForumindlægHello :-) Jeg har siddet og kigget lidt rapporter herinde og der er noget som undrer mig: En standardopløsning er jo 1.0M og derfor kan man slå Uo op i databogen. I dette forsøg er den ene opløsning dog 0.1M - og burde man så ikke finde en værdi vha. nernsts lov? Herinde har samtlige dog valgt, b... -
Genotype - hvad er det for noget narreværk?
ForumindlægHalløjsovs Har efterhånden søgt en del, vores pensum (i-bog) inklusiv, om genotype. Nogle steder står der blot det er gensammensætning, andre steder at det er det, som bestemmer individets arv og egenskaber og jeg har blot skrevet, at det sammensætningen af de enkelte bogstaver, som koder for... -
hjælp
ForumindlægHej SP.. Jeg er i gang med en kemi rapport med formålet af hvor meget H2O2 der er i apotekets brintoverilte.. teori skal jeg have reaktionsskemaerne med.. jeg har en her: 6H+ + 5 H2O2 (aq) +2 MnO-4 (aq) →5 O2 (g) +2 Mn2+(aq) + 8 H2O (l) Jeg har afstemt den og fundet OT osv.. Men h...
