Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 18021 til 18040 af 23724
-
Børnelitteratur Vs. Voksenlitteratur
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at skrive en opgave om børnelitterarur sammenlignet med voksenlitteratur. Hvad er forskelle og ligheder. Jeg synes en del børnelitteratur har undertoner som kun voksne forstår, og det er dette jeg gerne vil sætte fokus på. Har nogle materiale der kunne passe til dette em... -
Den Første Golfkrig
ForumindlægJeg har følgende problemformulering. I forlængelse heraf ønsker jeg at analysere henholdsvis Iraks, Irans og stormagternes handlingsmotiver under krigen. Til slut fortages en diskussion af Den første Golfkrigs betydning for den politiske udvikling i Mellemøsten, med fokus på Iran og for stormagt... -
Haster .
ForumindlægHej . Jeg skal foretage en analyse og en fortolkning af H.C.andersens "den lykkelige familie". Jeg skal have den færdig til kl 21 og er på rimelig bar bund. Sidst jeg havde om det var i ottende. håber derfor en af jer har noget hjælp til hvad jeg skal specielt gå ind på. og evt kender ... -
hermeneutiske spiral
ForumindlægJeg skal forklare min fremgangsmåde i analyse og fortolkning af nazismens kontrol over datidens medier. Jeg kender godt til den hermeneutiske spiral men har problemer med hvordan jeg skal formulere at jeg har benyttet den metode, er der nogen der kan hjælpe?(Min lære vil meget gerne have vi rela... -
Maler fra Mellemkrigstiden.
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive DHO. Jeg har valgt både at skrive i dansk og historie. Jeg kunne derfor godt tænke mig at analysere to billeder/malerier, fra mellemkrigstiden, hvor jeg også kan inddrage noget historie. Tænkte på om der var nogen der har forslag til kunstner, eller billede/maleri? H... -
HJÆLP TIL KATTEN AF NAJA MARIE AIDT
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ved at analysere teksten Katten af Naja Marie Aidt og jeg er gået stå i følgende 2 punkter: (helst med beviser omkring hvor i finder følgende ting i teksten fx s.10 linje 7) *symbolik *miljø Håber der er nogen der kan hjælpe for jeg har virkelig brug for hjælp -
Søndeneng! HJÆLP! '
Forumindlæg- jeg har snart dansk eksamen, og har valgt en tekst af astrid lindgren der hedder søndeneng .. jeg tolker den til at den ender med, at de kommer i ''himmelen'' i paradis .. men jeg er overhovedt ikke sikker ' er der nogen der har en tolking til teksten? eller en analyse mo... -
Forklaringer
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal forklare og analyser' en arvegang, men ehmm der er lige nogle begreber jeg gerne vil have forklaret. Hvad er ressisiv? (er det det gen som ikke er dominerende (fx a)?) dominant, er det gen som dominerer (A), ikk?.. men hvad er co-dominans så?.. er det når ma... -
Sproget i digtet afsked af johannes v jensen
ForumindlægHej jeg sidder og arbejder med en analyse af digtet afsked af johannes v jensen og har lidt problemer med nogle ting. jeg skal finde ud af hvilket af nedenstående slags sprog det er skrevet i og hvorfor. - talesprog, almindeligt skriftsprog, højtideligt sprog eller gammeldags sprog. udover det ... -
Samfundsfag(sociologi)/Engelsk
ForumindlægHej jeg vil gerne skrive srp i sociologi/engelsk og analysere en engelsk roman med sociologiske begreber jeg leder derfor efter en spændende engelsk roman, som tager sted i et engelsk talende samfund. meget gerne omhandlende en speciel karakter... hå¨ber der er nogen som har nogle forslag? -
Kilder til forbrug og identitet? SRP
ForumindlægJeg skal snart til at begynde på min SRP, og jeg har valgt emnet: Forbrug og identitets dannelse i det senmoderne samfund. Fagkombi: Samf+Eng Til dette står jeg og mangler tekster. Gerne engelske tekster, som kan analyseres. Samfundsmæssige artikler kunne også være nyttige. Hvis der sidder... -
Nykritisk - valg af lag..
ForumindlægHej Alle. Jeg har nu analyseret "En stol for lidt" af Helle Helle, med nykritisk metode... Jeg har valgt de 3 lag, syntaks, fortæller og planstruktur. Hvordan argumenterer jeg for valget af dem?.. Tror jeg har nogle ideer.. Men vil lige høre om nogle af jer har noget??? :) Julie K. -
Nogen som kan hjælpe mig med at forstå denne strofe fra en folkevise?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med at analysere en folkevise, ved navn "Germand Gladensvend", men jeg er desværre stødt på en strofe som jeg ikke helt forstår. "Han satte sig på de tinde så gusten og så bleg: alle de jomfruer, i buret var, de tabte både skæmt og leg" Tak p... -
overgangen til kristendommen
ForumindlægWidukind og Adam af Bremen har to forskellige historier om hvordan indførelsen af kristendommen gik til. jeg har fået til opgave, at lave en analyse at disse to kilder. Hvilken gavn har de hver især fået af dette? og hvorfor kunne det tyde på, at kilderne er utroværdige/troværdige? mvh. :-) -
Desperat studerende søger hjælp!
ForumindlægSkal med en kammerat lave et lille oplæg til i morgen omkring "fløjten" af Tom Kristensen (1926). vi ved ikke lige hvordan vi skal gribe den ad, og vi kan ikke finde noget inspiration på nettet. Er der nogle der kan hjælpe? (referat, betydning, samtiden, andre analyse punkter at tage fa... -
HO - franske revolution og demokrati
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg skal snart til at skrive HO (historieopgave) og jeg har valgt emnet: Den franske revolution og vejen til demokrati i Danmark. Jeg vil bare utrolig gerne ha hjælp med min problem formulering!! Jeg skal have et redegørende, analyserende og diskuterende spørgssmål! ... -
Biologi A og Engelsk A - SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne skrive SRP i Biologi og Engelsk. Jeg tænker at skrive om hvordan steorider påvirker kroppen og dens bivirkninger. I Engelsk vil jeg analysere en film om og vise hvordan bivirkninger skader kroppen. Men hvordan skal jeg kunne mødes med de tog fag nogen ideer? Tusin... -
Hjælp til sætningsanalyse
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med sætningsanalyse? Synes det er svært, hvis hvert ord skal analyseres. Det drejer sig om denne sætning: Livet var mere entydigt for østtyskerne før murens fald, men samtidig blev muren symbolet på livets begrænsninger. Her er hvad jeg har fundet ud af in... -
Klaus rifbjerg digt
ForumindlægHej Jeg er ved at analyserer et digt som er skrevet af Klaus Rifbjerg. I digtet står der: gaar gennem vores ører sidder bagefter som brune pletter paa loftet aandrighedernes patinerede fluebæ Nogen der kan forklare hvad aandrighedernes patinerede betyder. -
Festens gave
ForumindlægJeg er i gang med at analysere novellen "festens hellige gave kommer til menneskene" jeg er nået til budskabet, men jeg synes det er meget svært. Er der nogen der kan hjælpe mig. teksten kan læsen her http://www.zenos.dk/cms/mod/dkt/data/000232.htm#XC4
