Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 18021 til 18040 af 46442
  • Det babylonske talsystem

    Forumindlæg
    Hej alle jeg er godt i gang med at skrive min SR, men har lidt problemer med hvordan jeg skal besvare den sidste del af min problemformulering.. håber nogen vil hjælpe lidt :) den lyder sådan her: >Gør rede for udviklingen af det babylonske talsystem og diskuter betydningen for det det baby...
  • 9.klasse dansk på hhx

    Forumindlæg
    Hvorvidt kan jeg bruge mit 9.klasses stof på hhx
  • Perikles' gravtale

    Forumindlæg
    hej alle, jeg skal bruge Perikles' gravtale, men jeg kan ikke finde den HELE tekst. Nogen der ved hvor jeg kan finde den?
  • Hjææælp! Vigtigt!

    Forumindlæg
    Jeg skulle lige høre om jeres mening. En skoleelev hvis genemsnit er på 4 og som ikke får mere end 4, skal til at vælge gymnasium! Hvad ville i anbefale til sådan en elev? HHx, HG, HTX eller STX eller noget helt andet? Og vedkommende tinker seriøst til alle fag!
  • Symboler i billede?

    Forumindlæg
    Jeg har dette billed, men kan ikke finde ud af symbolerne i det. Det eneste jeg kan komme på er at marken er så afskåret at det virker meget klaustrofobisk :/ http://www.vggallery.com/painting/p_0495.htm Nogen der kan give hints? Ville være meget dejligt hvis nogen vidste noget :)
  • Teresa's Wedding

    Forumindlæg
    Hey. Jeg har læse Teresa's Wedding, men næsten intet forstod jeg. Så vil jeg spørger om, de personer, som har læst den, kunne skrive et (lille) referat om handlingen. Tak på forhånd.
  • radioaktive stoffer -> ioner?

    Forumindlæg
    Hej. Er lidt i tvivl om noget i forhold til beta-partikler.. Beta partikler er jo som bekendt elektroner der bliver skudt ud fra kernen af et radioaktivt stof. Men før det sker, er der en neutron der bliver omdannet til en proton og en elektron. Derfor stiger grundstofnummeret én, mens kernetall...
  • trærapport

    Forumindlæg
    Hvordan spreder eg sig ?
  • Slaget på Fælleden - hjælp

    Forumindlæg
    hej. Jeg har lige skrevet om Slaget på Fælleden, men så skal jeg også finde en kilde og derefter lave kildekritik. Forstår ikke hvordan jeg skal lave kildekritik ? ,s kan nogen hjælpe? Tak på forhånd.
  • Opfordring: Upload videregående opgaver

    Forumindlæg
    Hermed bringes en opfordring til alle Studieportalens medlemmer på videregående uddannelser: Upload jeres opgaver, notater og lignende på Graduate.dk (www.graduate.dk) (du kan bruge dit Studieportalen.dk login :) ) God weekend til alle!
  • Forståelse for eller af

    Forumindlæg
    Ja, hedder det forståelse for eller forståelse af? Hvad er forskellen?
  • Atlantis - Beretning hvor menneskene lever under vand

    Forumindlæg
    Ja, som topic... Er der en beretning hvor mennesket levede i atlantis under vandet?
  • Hjælp til "Glæden ved vin"

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå teksten "Glæden ved vin"? Jeg har læsten 3 gange nu, og kan ikke helt finde meningen med handlingen. Hjælp
  • Inspiration til kort fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til at lave en kort fremlæggelse på cirka 2-3minutter med et billede efter eget valg. Er der nogle der har nogle gode idéer til hvilke billeder jeg kunne snakke ud fra? Det må gerne være noget der er let at snakke om ;)Tak på forhånd .
  • Den kolde krig - Bøger, artikler, kilder.

    Forumindlæg
    Hej, jeg leder efter informationer om den kolde krig. Jeg går i 8. klasse og læser p.t. nogle artikler velegnet til gymnasielever om den kolde krig, og derfor har jeg lidt svært ved at følge med. Er der nogen, der kan anbefale nogle informative bøger, som er forståeligt for en 8. klasser, om DK...
  • HJÆLP til en redegørelse

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med min SSO opgave. Jeg mangler en redegørelse den skal være på ca 2 sider Er der nogen der vil lave den til mig? rimelig betaling finder sted. evt. skriv til mig.
  • Kunst fra romantikken og naturalismen?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive 2. års opgave om romantikken og naturalismen/realismen og vil gerne have hjælp med nogle malerier. Jeg leder efter billeder der er typisk fra romantikken og naturalismen/realismen. Hvis i har et link ville det være dejligt. Håber i kan hjælpe
  • Det forsømte forår

    Forumindlæg
    Godaften :) Jeg har fået til opgave at skrive en bograpport, og mit valg er så faldet på "Det forsømte forår" af Hans Scherfig. Jeg skal i denne opgave have en personkarakteristik med, men da bogen er en kollektivroman, har den ikke nogen bestemte hovedpersoner, derfor er jeg lid...
  • Sokrates' forsvarstale

    Forumindlæg
    Findes hans forsvarstale overhovedet på internettet? Det tager for langt tid inden bogen kommer fra bibliotekket...
  • Gode tyske udtryk?

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har tysk, og jeg vil gerne blive bedre til at udtrykke, så hvis nogen af jer havde nogle goder udtryk/sætningsindledere jeg kunne bruge i timen (primært til det mundtlige, hvor vi taler om tekster), så måtte I meget gerne skrive dem, for jeg kunne virkelig godt bruge nogle!