Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18041 til 18060 af 23766
-
Hvor søger lyd hen?
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave i fysik om 'Lyd' Derfor vil jeg meget gerne vide hvor Lyd engentlig søger hen? Der er en der har fortalt mig at lyd helst søger ned ad, men er det sandt??? Håber virkelig på at der er nogen der kan hjælpe mig!!! -
kulstofforbindelsers vigtighed for liv?
ForumindlægHej jeg har en kemi/fysik/biologi raport, hvor mit over spørgsmål er "kulstofforbindelsers vigtighed for liv?" et af mine spørgsmål er "Hvorfor er kulstof forbindelser vigtige for dyreliv/menneskeliv?" jeg har selv skrevet en smulle om det, men er gået lidt død, så har virke... -
Hjælp
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til fysik årsprøve. Et af spg. under mekanisk energi står der,mekanisk energi i Isoleret system/ ikke isoleret system? Vil det sige at; Et isoleret system er et system der ikke påvirges af omgivelserne, altså er der ikke luft modstand til formindske den kinetiske... -
Lydbølger
ForumindlægKan man som eksempel godt fortælle til fysik årsprøve om lydbølger således; Når to sten rammer andet samtidig, dannes der ringe, som går ind over hinanden og danner nogle flotte mønstre. Lydbølger gør noget lignende. Dem kan vi ikke se, men høre. Hvad kunne man mere sige om lydbølger? :S -
Magnetisme forsøg 9. klasse eksame..
ForumindlægSkal op til fysik overmorgen.. så er lige blevet usikker over nogle ting.. 1. Når jeg laver forsøget hvilket stoffer kan en magnet tiltrække - hva kan jeg fortælle om forsøget? 2. og lige en ting til når jeg skal vise nord og sydpol hvilke forsøg skal jeg lave.. der er den med nedstryning af k... -
Mekanisk energi!
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til fysik eksamen i morgen. Jeg skal præsentere mekanisk energi hvor jeg desuden skal komme ind under potentiel og kinetisk energi og skal snakke om middelhastighed og t,s diagrammer.. Jeg er rimelig lost, da jeg slet ikke ved, hvordan jeg skal starte det hele.. Nogle f... -
luftarterne: ilt, kuldioxsid og Brint
ForumindlægHej jeg har en fysik opgave for der primært hanlder om atmosfærens luftarter jeg kan ikke finde svart på om fx. ilt stiger til vejrs og Co2 (kuldioxid) bare er i atmosfæren Ind til vidre er jeg bare kommet så lang her: ilt (O2) falder ned til gulvet eller jord overfladen Kuldioxsid (Co2) bare er ... -
Hvad er en isotop?
ForumindlægJa, jeg ved godt, at jeg har haft fysik i tre år, men jeg har aldrig fattet, hvad en isotop er, og nu er jeg ved at læse op til min FSA, og der dukker hele tiden noget med isotoper. Er der please nogen, der kan forklare mig, hvad det er? Bare grundlæggende? Please ... :D -
DET HASTER EKSTREMT HJÆÆÆLP :/
Forumindlæghej allesammen jeg har en fysik opg. der lyder på: Anlægget udnytter 4,8 % af den tilførte solenergi til at løfte vand op fra en 80 m dyb brønd. a) hvor mange m^3 vand henter vandpumpen op fra brønden det pågældende døgn? ppleasse hjælp .. det haster virkelig meget, og den skal afleveres i m... -
Supplering
ForumindlægHej alle Er der nogen herinde, der ved om man kan supplere 3 fag på et halvt år? Skal nemlig supplere fysik C-B Mat B-A og kemi C-B, har fået at vide, at man kun kan med to, men har ikke undersøgt det, og ved i om man får SU, hvis man tager fagene om for har haft kemi B og mat A før. ... -
Forbedring af karkter..
ForumindlægHej jeg går i 9. nu og ville rigtig gerne have et gennemsnit på 6+ så jeg kan gå på gymnasiet.. er der nogle der kan hjælpe? Har brug for hjælp til følgende: Fysik Dansk-Stavning Dansk-læsning Historie Kristendom Biologi Jeg læser en bog lige nu for at forbedre Stavning og læsning... Tak for hjælpen -
Kender du en effektiv måde at forberede til eksamen på?
ForumindlægHej :) Sidder og er lidt urolig for mine eksamener.. Læsestoffet er kolossal og det er tunge fag. Matematik fysik og to andre fag..på universitetet. Kender I en effektiv måde jeg kan lære mest muligt på kortest muligt tid? Altså forberede mig så effektivt som muligt. Status er at jeg ikke står ... -
Transformation
ForumindlægHej alle sammen .. Havd er Transformation? - hvad gør det godt for? Hvad betyder det der, med primære og sekundær spole??? Jeg ved at der et Transformation- forsøg hvor man bruger en u-magnet osv. også bruger man nogle spoler med forskellige vindninger - hvordan laver man det forsøg?? og hvad e... -
Balmer/Rydberg
ForumindlægHej alle :) Jeg har to fysik bøger. I den ene bog står der at formlen for banespring er: 1/lambda = R * ((1/m^2)-(1/n^2)) --> Rydbergformel og i den anden bog står der 1/lambda = R * ((1/2^2)-(1/n^2)) --> balmersformel hvorfor har man to formler? Hvorfor går man ud fra at m=2 i bal... -
Kort spørgsmål!
ForumindlægHar lige et kort spørgsmål... Nå vi nu skal til fysik/kemi eksamen, er det så sådan, at vi kommer op i afsnit fra bogen eller op i bestemte emmner? Er nemlig igang med at disposition, men har gjort det således at jeg har taget udgangspunkt i afsnittet og ikke emnerne! Håber det giver mening, på... -
SRP, hjælp vedr. emne!
Forumindlæghej allesammen jeg skal snart til at skrive SRP, men har virkelig brug for hjælp til inspiration til emne. min studieretning er bioteknologi A (biologi og kemi), Mat A, Fysik B jeg vil rigtig gerne skrive i fagende bioteknologi og historie, men kan ikke finde emner hertil. håber der er ... -
lys !
Forumindlægendelig har jeg fået styr på hvilken forsøger jeg skal lave, hvis jeg trækker om lys til mudtlig fysik FSA. Men problemet er bare at jeg vil gerne fortælle lidt teoretisk, er der nogen der kan hjælpe. hvad kan jeg evt fortælle, før jeg går i gang med forsøgene ?? -
Bolig til studerende
ForumindlægHej!,. Vi har et værelse til en studerende, der skal studere på Odense Universitet (eller på gymnasiet (HF) i Søndersø). Du kan eventuelt ringe, hvis det har interesse. Vores tanke er, at du spiser med her om aftenen mod et mindre beløb. Der er busforbindelse til universitetet. Min kone og jeg... -
Haster MEGET!
ForumindlægJeg sidder og forbedreder mig til min mundtlige eksamen i fysik, som jeg skal op i imorgen! Men min hjerne er gået i stå, efter at have siddet hele dagen.. Og jeg mangler stadig meget. Så er der nogen der kan give nogle stikord til: - Videnskabelig revolution - vandrestjerner og en formel som... -
nv
Forumindlæghey derude. jeg skal vælge 2 fag indenfor det her naturvidenskabelige, altså mellem fysik, bio, geo, kemi Jeg ønsker, at tage udgangspunkt i kemi og perpektivere i biologi eller modsat.. Har ikk rigtig bestemt mig. Hvordan bestemmer jeg mig for hvad for en, jeg skal tage udgangspunkt i? -hjælp...
