Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 18061 til 18080 af 23724
-
Billedeanalyse: "Den tørstige mand" Carlsberg reklamer
ForumindlægJeg er ved at analysere carlsberg og coca-cola reklamer for at belyse en udvikling i værdier. Lige nu sidder jeg med "Den Tørstige Mand" og mangler noget inspiration til reklameanalyse af denne? Hvis I ved hvor jeg kan finde trykte reklamer eller oplysninger om disse for h.h.v. Cola og ... -
Ideer til at skrive en kort novelle omkring en situid sommerfugl
ForumindlægJeg har en opgave for til senere i aften. I opgaven skal jeg skrive en novelle omkring en sommerfugl som skal være situid. Jeg ved bare ikke hvordan jeg kan få den til at fremstå situid. Det er som 2. del af en opgave hvor jeg har analyseret "En biografi af en snegl" Og skal så nu skriv... -
ernst hemingway's after the storm
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med at lave en analyse af After The Storm. Problemet er bare, at jeg simpelthen ikke kan udlede noget som helst. Hvad pointen med historien er osv? Jeg er med på at det er en short story og at den er skrevet over isbjergteknikken, men jeg kan simpelthen ikke komme vid... -
Ku Klux Klan
ForumindlægArbejder på min SRP, og skal besvare dette i min problemformulering "Dette indgår sammen med selvvalgt relevant materiale i en kildekritisk analyse af organisationens mål og midler." Har ledt og ledt og har ikke kunne finde nogen artikeler med deres mål og midler. Hvis nogen kan hjælpe... -
Kildehenvisninger til Bibelen
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive SRP i Historie og Engelsk, og i min analyse henviser jeg til et vers i Bibelen. Jeg er lidt tvivl, om hvordan min kildehennvisning skal se ud som fodnote. Hvis jeg henviser til Johannes Første Brev kapitel 2, vers 2, skal det så se således ud? 1. Joh. 2,2 ... -
ELLY BYDE TEKST HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal analysere teksten Elly Byde, hvor mit første problem allerede opstår ved bestemmelse af tiden. Jeg skal gerne ind på områderne historisk tid, handlingens tid og hvordan teksten er opbygget tidsmæssigt. Jeg er førsteårselev på handelsskolen, hvis i vil tage det i betragtning. Jeg mangler ... -
DHO om borgerkrigene slesvig.
ForumindlægJeg sidder og skal igang med min kildeanalyse.. Meen jeg er itvivl om hvordan jeg skal gøre. Nogen der har en analysemodel eller noget lign.? Evt. forslag til hvordan man skriver en god opgave.. her er arbejdspørgsmålene :) Analysere kilderne med henblik på at svare følgende spørgsmål: ... -
Tove Ditlevsens - Barndommens gade
ForumindlægHej Alle, jeg er igang med en analyse af billedsproget af Tove Ditlevsens roman - Barndommens gade. Jeg er gåed i stå ved: "Ved kæene omtrent, ligger en kirke, streng, tilbagetrukket og trist, med tårnet ragende op som fattigdommens lange pegefinger for næsen af den kulørte synd&qu... -
hjælp til SRP i samfundsfag og dansk - barndommens gade
ForumindlægHejsa Jeg vil meget gerne bruge barndommens gade af tove ditlevsen som udgangspunkt til analyse af hovedpersonen esthers identitet og dannelsen af denne. Men romanen foregår i 30'erne og det virker lidt som om alle de sociologiske teorier om identitetsdannelse kun kan bruges i senmoderniteten... -
PELS!!!
Forumindlægyo wo, seje mennesker!! skal analyse en novelle der hedder "Pels" af Merete Pryds Helle, og er der nogen der har skrevet om den, eller kender etc.? -har virkelig brug for hjælp, hastigt, da jeg slet ikke kan komme igang med den. den er MØGsvær! :O anyways, heeeeelp! QnUzZr Oq Kyzh (h... -
Fodnoter i diskussionen?
ForumindlægHej allesammen Jeg stiller lige dette spørgsmål igen, da jeg ikke rigtig fik et svar sidste gang. Skal jeg anvende fodnoter i min diskussion (i min SRP)? Hvis ja, skal jeg anvende dem stort set alle steder, lige som i min redegørelse, analyse og undersøgelse? Vh Frederik :) -
Empirisk formel?
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave hvor jeg skal bestemme den empiriske formel ud fra disse oplysninger: Ved analyse af et stof finder man, at det indeholder 48,6% C, 8,2% H og 43,2% O. a) hvad er stoffets empiriske formel? Har siddet med denne opgave i lang tid og er ikke kommet nogle vegne. Håber... -
HJÆLP ! HASTER MEGET
ForumindlægAnalyse af Asger i Nordkraft - Jacob Ejersbo - Bogen! Jeg sidder her og kæmper med en opgave omkring nordkraft. Skal svarer på et par forskellige spørgsmål i forhold til bogen udfra Asger's synsvinkel. Vil meget gerne have hjælp til denne ting, evt. men en personkarakteristik af Asger, da jeg... -
Hvorfor fiktionstekst? Metodeafsnit
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive metode afsnit med emnet 'økonomisk krise'. Jeg har valgt at analyserer en tekst fra 30'ernes krisetid, som er en fiktionstekst. Nu skal jeg skrive hvorfor det er godt at bruge en fiktionstekst. Har i nogle gode ideer? -
Amerikanske valgkamp 2012
ForumindlægHej alle! jeg har fået en opgave for i samfundsfag, hvor jeg skal lave en analyse af den amerikanske valgkamp 2012. Jeg skal skrive om hvem jeg tror der bliver USA's præsident. (Obama eller Romney) Og derefter skal jeg begrunde hvorfor jeg tror det er enten obama eller romney s... -
SRP EGYPTISK MATEMATIK
ForumindlægHej allesammen Nogen der kan hjælpe mig med min analyse del i srp om egyptisk matematik: Fra en krukke med øl, hvis pesu er 2, hældes væk. Den fyldes op med vand. Hvad er pesu for det fortyndede øl? (hjælp: Sæt mængden af det ufortyndede øl til 1 des (1 des er en enhed) -
Konkurrencesituation
ForumindlægHejsa! Opgaven lyder: Analyser konkurrencesituationen for VW på et dansk marked og vurder hvilke strategiske muligheder de har i fremtiden for at få vækst. Konkurrencesituation er jo det med markedsleder, markedsfølger osv. Men hvordan skal jeg stille det op, med biler? Jeg synes det er meg... -
Postmodernisme
ForumindlægHejsa! Jeg har fået til opgave at lave en kort analyse af 3 stykker beklædning der er typisk postmodernistisk. Jeg har nogenlunde fat i hvad postmodernisme er, men er helt på bar bund når det kommer til at finde postmodernistisk beklædning. Håber nogen kan hjælpe eller give mig et prej om hvad ... -
Hjælp til billedanalyse.Hurtigt!!!!!
ForumindlægJeg skal lave en billedanalyse af et Maleri som er lavet af Poul Anker Bech, den hedder "Den sidste sommer". Jeg er gået noget gang med analysen, men jeg håbede på at måske der var nogen der kunne se på det jeg har skrevet og EVT rette den og hjælpe mig med at bygge vidre på den. Je... -
Sætningsanalyse!
ForumindlægHej! Jeg skal analyser en tekst til en aflevering, men er blevet lidt i tvivl om noget. I aftes sendte TV en film fra tiden kort efter krigen. Umiddelbart har jeg sat "i aftes" & "efter krigen" som adverbialled men er i tvivl om "fra tiden" er objektsprædikant ...
