Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 18061 til 18080 af 70316
-
Delta G/G-værdi for ethanol?
ForumindlægJeg har prøvet at søge på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad ethanols G-værdi er? Jeg skal nemlig beregne delta-G for den proces hvor glukose omdannes til ethanol og kuldioxid (gæring). -
AT
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide, hvor vigtige de karaktere man får i AT under sine 3 år på gymnasiet er? Hvis jeg har forstået det rigtig gives der ikke nogen standpunktkarakter i AT, kun en karakter ud fra hvor godt man klare AT eksamen efter 3.g? Dermed kan man sige at det gøre ikke noget ma... -
Synopsisen eller oplægget?
ForumindlægJeg har to spørgsmål vedr. synopsisen og oplægget. Hvad skal være mest overordnet, og hvad skal være mest detaljeret? Hvad skal være mest faktuelt? Med venlig hilsen -
Dommedagsvisioner
ForumindlægJeg er nu kommet frem til at jeg i AT vil skrive om dommedagsvisioner. Men er lidt på bar bund ang. problemformulering og underspørgsmål? Evt. fagkombination. Har læst trådende om det herinde. Men er der er andre venlige sjæle der evt. kunne komme med andre foreslag :) -
Magnetisme
ForumindlægI centrum af en flad cirkulær spole med radius 10,0 cm ønskes en fluxtæthed på 3,54 mT. Hvor mange vindinger skal der vikles i spolen, når strømstyrken gennem den er 4,50 A? Jeg er helt på gulvet med denne opgave, håber nogen kan hjælpe mig :) hvordan skal jeg bruge formlen B=μ0* ((N*I)/L)) hv... -
fsa geografi
ForumindlægHey, i dag har jeg som udtræksfag trukket skrivtlig geofrafi, og det er jeg egentlig glad for. Er bare lidt på bar bund. Er der nogen af jer, der ved hvilke ting man skal vide i geografi, ting der med stor sandsynlighed vil blive spurgt om og hvor jeg kan øve mig (en hjemmeside eller lign.)? Er ... -
elektrisk ladning
Forumindlæghvad er elektrisk ladning? -
Regression?
ForumindlægHejsa Sidder her med en svær opgave, håber i kan hjælpe ; ) Her kommer den: Nedenstående sildeben viser en lineær sammenhæng. Beskriv ved regression denne sammenhæng. x -4 -2 1 7 12 16 21 25 y -5,2 -4,7 -3,5 -2,0 -0,6 1,1 2,4 3,5 Har bare adskilt tallene med et mellemrum, istedet for et sildeben.... -
laserkirurgi - hjælp!!!
Forumindlæghej, jeg har problemer med en opgaven: laserstrålen afsætter energi i vævet med effekten 60 W. Laserstrålen han en diameter på 0,04 mm, og den flyttes hen over vævet med farten 2,0 cm/s. Ved legemstemperatur skal vævet tilføres 2,4 kJ pr. gram for at fordampe. Vævets densitet er 0.95 g/cm^3... -
Elektrolyse af HCl
ForumindlægHvad skal man fylde i de 2 små reagensglas når man laver en elektrolyse af HCl? -
HJÆLP MIG !!! Fasediagrammer
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder fast i en opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg ska løse. Den lyder som følger: - Bestem ved hjælp af fasediagrammet frysepunktssænkningen for en 2,7 M NaCl- opløsning. Densiteten kan sættes til 1,1066 g/mL. Hvordan kan man bruge fasediagrammet til at bestemme frysepun... -
hej kan du hjælpe med at svare på denne her spøgsmål Hvad betyder økologi for vores krop:
Forumindlæghej kan du hjælpe med at svare på denne her spøgsmål Hvad betyder økologi for vores krop: -
Bestem udtryk
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, der gør, at jeg sidder lidt fast i min aflevering. Opgaven lyder som følgende: Sammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader celcius, og temperaturen F, målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af ... -
Sammenhæng mellem vanddybde og bølgehøjde, bølgetop og bølgedal?
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål angående bølger. Er der en sammenhæng mellem vandybde og bølgehøjde, bølgetop og bølgedal? På forhånd tak for hjælpen. -
jeg har bruge for hjælp i Fotoelektrisk effekt.
Forumindlæghej. jeg ville bare vide hvordan man finder eller isolere AL løsrivelsesarbejdet. her er formlen Ekin, maks = Efoton - AL = h * f * AL du må godt give et eksempel, så det er nemmere at forstå. på forhånd tak. -
hjælp!!!
ForumindlægHej... jeg har virkelig brug for gode råd... jeg skal lave noget i natur fag hvor på spørgsmålet lyder: find enkle kemiske forbindelser. Der arbejdes med enkle kemiske forbindelser i relation til sundhedsmassige og fysiologiske sammenhæng,eks salte,oxygen og kulddioxid... jeg aner virkelig ik hva... -
Teori - doping
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver synopsis til min AT eksamen her til sommer, hvor jeg har valgt emnet doping. Jeg har valgt at beskæftige mig med unge cykelrytters holdninger til dopingmisbruget i cykelsporten. Men nu er jeg blevet i tvivl om, hvilken form for teori man kan inddrage til dette. Er der n... -
hjælp til synopsis
Forumindlægjeg har lavet en synopsis og jeg skal op på mandag. jeg har om BOTOX og har valgt Biologi og Psykologi, har metoder og case i psyko men mangler bio-metoder:( Hjælp Hjælp Hjælp! -
differentialregning og differentialligning
Forumindlæghvad er forskellem mellem differentialregning og ligning? -
Stationært svar på en påvirkning
ForumindlægHej. Jeg har har denne påvirkning: 13*√(2)*cos(13t)+5*sin(√(3)+13t) som jeg skal bestemme et stationært svar til. Er der nogen der kan hjælpe med dette?
